Bukefalos 28 Ă„r!

NĂ„n vecka

movi

TrÄdstartare
En fundering 👍
Hur lÀnge tolkar ni att det rör sig om nÀr nÄgon skriver "nÄn vecka till dröjer det nog". Det svaret fick jag den 18/3. Har det gÄtt "nÄn vecka" tills nu?
 
Ja jagdet tĂ€nker ocksĂ„ max tvĂ„, men den jag har fĂ„tt svar av verkar inte tycka lika 😁
 
Precis sÄ tÀnker jag ocksÄ. Det förhalas hela tiden. Första gÄngen var det sagt v 8, sen sköts det pÄ lite, och nu sista (18/3), "nÄn vecka till"
 
Precis sÄ tÀnker jag ocksÄ. Det förhalas hela tiden. Första gÄngen var det sagt v 8, sen sköts det pÄ lite, och nu sista (18/3), "nÄn vecka till"
Jag hade kanske blivit lite lÀtt skogstokig vid det hÀr laget :angel:
Beroende pÄ vad det gÀller :)
 
Vi boende var pÄ infomöte om ett bygge hÀr utanför. Dom har stÀngt av en cykelvÀg. I och med att vi Àven har pcb-sanering, sÄ Àr hela omrÄdet lerigt, allt Àr uppgrÀvt, och cykelvÀgen avstÀngd, sÄ för att ta sig fram mÄste man gÄ i leran/jorden. Och det var sagt att v 8 skulle cykelvÀgen öppnas för dÄ var markarbeta klara för bygget. Men vi trampar fortfarande i leran...och det ttafikeras livligt i leran, typ 500 skolungdomar dagligen, boende, cykelpendlare mm. Och nu Àr det söndertampat pÄ ena delen, sÄ nu Àr det en ny stig i leran, utanför vÄrt köksfönster (vi har lÀgenhet i marknivÄ)
 
@movi Oj vad jobbigt
Finns det nÄgon förklaring till varför det blivit sÄ försenat?
Är det hyresrĂ€tt?
Nu Àr jag Ànnu gladare att jag bor i ett hus i skogen ;) utan grannar
 
HyresrÀtt. Tydligen tar det...vÀldigt lÄng tid att bygga in ett elskÄp som Àr typ 1 m högt, ja ett sÄnt dÀr vanligt litet som ibland stÄr vid lyktstolpar...
 
Det lĂ„ter vĂ€l troligt att markarbetena dragit ut pĂ„ tiden, helt enkelt? Och dĂ„ spelar det vĂ€l mindre roll hur bukefalisterna uppfattar ”nĂ„n vecka”, du fĂ„r ju bĂ€st besked av hyresvĂ€rden eller de som stĂ„r för markarbetena.
 
Det lĂ„ter vĂ€l troligt att markarbetena dragit ut pĂ„ tiden, helt enkelt? Och dĂ„ spelar det vĂ€l mindre roll hur bukefalisterna uppfattar ”nĂ„n vecka”, du fĂ„r ju bĂ€st besked av hyresvĂ€rden eller de som stĂ„r för markarbetena.
Markarbetena Àr klara, nu byggs det, och dom ligger i fas med tidsplan (det vet jag utan att gissa/tro eftersom jag fÄr info av mitt företag dÀr jag Àr anstÀlld som har ett finger med i bygget) , sÄ nu Àr dom inte vid den avstÀngda cykelvÀgen. Och det Àr av projektansvarig jag fÄtt svaret av "nÄn vecka", och var intresserad av tidsspannet om nÄn vecka innebÀr pÄ ett ca. SÄ jag Àr bara intresserad av om vad Àr "nÄn vecka", bygget kan jag följa genom mitt köksfönster eller min arbetsgivare.
 
Markarbetena Àr klara, nu byggs det, och dom ligger i fas med tidsplan (det vet jag utan att gissa/tro eftersom jag fÄr info av mitt företag dÀr jag Àr anstÀlld som har ett finger med i bygget) , sÄ nu Àr dom inte vid den avstÀngda cykelvÀgen. Och det Àr av projektansvarig jag fÄtt svaret av "nÄn vecka", och var intresserad av tidsspannet om nÄn vecka innebÀr pÄ ett ca. SÄ jag Àr bara intresserad av om vad Àr "nÄn vecka", bygget kan jag följa genom mitt köksfönster eller min arbetsgivare.

Jag skulle tÀnkt 2-4 veckor. LÀngre tid Àn en vecka men kortare Àn en mÄnad.
 
Markarbetena Àr klara, nu byggs det, och dom ligger i fas med tidsplan (det vet jag utan att gissa/tro eftersom jag fÄr info av mitt företag dÀr jag Àr anstÀlld som har ett finger med i bygget) , sÄ nu Àr dom inte vid den avstÀngda cykelvÀgen. Och det Àr av projektansvarig jag fÄtt svaret av "nÄn vecka", och var intresserad av tidsspannet om nÄn vecka innebÀr pÄ ett ca. SÄ jag Àr bara intresserad av om vad Àr "nÄn vecka", bygget kan jag följa genom mitt köksfönster eller min arbetsgivare.
DÄ skulle jag frÄga projektansvarig vad hen menade med nÄn vecka.
 

Liknande trÄdar

L
  • LĂ„st
Relationer Jag vill bara veta OM nÄn har gÄtt genom nÄnting som var sÄ extremt jobbigt sÄ ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ÀndÄ...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 051
Senast: Gunnar
·
Kropp & SjÀl Skriver hÀr i hopp om lite vettiga tankar dÄ jag fÄr panik av att hÄlla det för mig sjÀlv. Jag har sedan tidigare problem med lÀndrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 400
Senast: tuaphua
·
Kropp & SjÀl Ramlade av hÀsten för tre veckor sedan och efter tvÄ veckor linade jag en hÀst. Det gick bra men nÀr jag skulle ta av kapsonen ryckte...
Svar
6
· Visningar
566
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en Ärs-"prenumeration" frÄn Adobe, dÄ hon skulle gÄ en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
1 022
Senast: Tonto
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • StĂ€nger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp