När fick ni börja hoppa

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Linda Lundquist
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 888
Sv: När fick ni börja hoppa

Började hoppa småkryss efter ca 1½-2 år. Tränade redan från början mycket balans och red över bommar om och om igen för att (någorlund :crazy: ) kunna hänga med i hästens rörelser över de jättestora 20cm kryssen!
Man måste ju först ha lärt sig grunderna ordentligt, min erfarenhet avridskoleponnyerna är att de är experter på att smita förbi när de känner att ryttaren är osäker.
Det bror ju helt på vad för grupp man hamnat i, nybörjare utvecklas ju alla olika snabbt ..

Sv: När fick ni börja hoppa

Jag går i nybörjargrupp nu och har gjort snart ett halvår. Jag hoppas få gå upp en grupp till hösten, men man vet ju inte.

Jag är så duktig i alla fall så min ridlärare låter mig få rida igen i en 1:a grupp i stället för en nybörjar grupp.

Under sommaren på ridlägret ska jag försöka få första ryttarmärket. När fick ni det? Efter hur många år?

Mvh Linda

Liknande trådar

Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
594
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: Emma-pemma
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
739
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 560
Senast: Idaw83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka