När kommer era hästar ut på morgonen?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Skuggabaldur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 63
  • Visningar Visningar 5 634
Sv: När kommer era hästar ut på morgonen?

Jag släpper ut mina hästar vid niotiden på morgonen och de går ute till ungefär tre på eftermiddan. Är det regn och blåsigt så kommer de in tidigare. Är det dåligt väder på morgonen så kommer de inte ut alls. På sommaren kommer de ut vid 9 då coskå och in vid tiotiden på kvällen, de går alltså inte ute dygnet runt mina hästar. På vintern är de sprsamt ute. Jag släpper ut dom och mockar sen kommer de in igen, men det är alltså på vintern.

--------------------------------------------------------------------------------

Jag släpper ut mina hästar vid niotiden på morgonen och de går ute till ungefär tre på eftermiddan. Är det regn och blåsigt så kommer de in tidigare. Är det dåligt väder på morgonen så kommer de inte ut alls. På sommaren kommer de ut vid 9 då coskå och in vid tiotiden på kvällen, de går alltså inte ute dygnet runt mina hästar. På vintern är de sprsamt ute. Jag släpper ut dom och mockar sen kommer de in igen, men det är alltså på vintern.

Våra hästar går ut mellan 06.00-07.00 vardagar, 07.00-08.00 helger. In kommer de tidigast 18.00-20.00 alla dagar. Sen beror det ju på väder etc om de kommer in tidigare. De har fri tillgång på ensilage i hagen sep-april....

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 366
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 182
Senast: Mint
·
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
518
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka