När lågan brinner ut....

@Texaz visst mår man bra av körsång! Jag vill gärna veta mer om din kör, vad ni sjunger just nu, om ni har några roliga övningar och speciella trick (vi gör "fruktsallad" ibland i vår kör :D) och om ni har framträdanden. Men om du tycker det blir OT så kan vi ta det i en annan tråd. Lycka till med övningen i kväll!

Hahaha, mycket har jag fått heta men den var ny :D. Skönt att luren kom fram, vet hur handikappande det är med lur som begränsar en :).
Jamen det var ju iaf rätt bostäver:p Till min stora glädje lyckades jag med googles hjälp rensa den:). Har nu installerat såväl swish som andra användbara appar. Tack än en gång, det var verkligen ett lyft i mitt liv, inte minst för att jag fick in bank-id och kan sköta mycket med hjälp av telefonen nu, som t ex koll på recept och läkartider:up:

Jag imponeras stort över hur bra du tar tag i saker fast du mår så dåligt! Det är en riktig styrka du har i dig!

Jag kan inte mycket annat än skicka varma tankar och hoppas att tiden går snabbt tills din medicin kickar in, håller tummarna för att du får bra hjälp av den.

Klokt också att du inser att tex styrelsemöten och andra uppgifter som en gång gav energi nu slukar mer än det ger.
Jag är riktigt imponerad! Fortsätt gärna uppdatera tråden, just nu tycker jag inte att du bara klagar utan jag hittar mycket inspiration i den här tråden i de inlägg där du hittar bra saker i din vardag. Skriv så mycket du vill och orkar om både bra och dåligt, jag hoppas att vi här kan och får stötta dig oavsett vad du skriver.

Oj, vilken resa du gör, och har gjort @Texaz Jag är full av beundran över hur du tar tag i problem, och låter dom besegras.
Du är helt otrolig! :love: Tänk vad vi andra lär oss av dej.
Tack för att du skriver här:heart:bow:

* Jenny *

@Texaz visst mår man bra av körsång! Jag vill gärna veta mer om din kör, vad ni sjunger just nu, om ni har några roliga övningar och speciella trick (vi gör "fruktsallad" ibland i vår kör :D) och om ni har framträdanden. Men om du tycker det blir OT så kan vi ta det i en annan tråd. Lycka till med övningen i kväll!
Jag tvekade faktiskt på kören då den var lite otradionell så tillvida att man inte har några noter utan allt lärs in på gehör... Stämsång skulle tydligen inte heller förekomma, vilket jag ju är van vid från min gamla kör.

Men jösses, så fel man kan ha :D Nej, traditionella stämmor finns inte, bara ljusa, mörka och melodisångare. MEN, när vi sjunger så är det uppemot åtta olika stämmor:o, men de många inser nog inte att det är så avancerat som det är, och det är nog tanken :D
Det handlar enbart om GLÄDJEN i att sjunga, alla är välkomna, och det låter så bra:love:

Just nu sjunger vi Falling in love with you, Amarula Tree och Amazing Grace:love:, början på repertoaren inför konserten senare i vår:heart

Jag imponeras stort över hur bra du tar tag i saker fast du mår så dåligt! Det är en riktig styrka du har i dig!

Jag kan inte mycket annat än skicka varma tankar och hoppas att tiden går snabbt tills din medicin kickar in, håller tummarna för att du får bra hjälp av den.

Klokt också att du inser att tex styrelsemöten och andra uppgifter som en gång gav energi nu slukar mer än det ger.
Jag är riktigt imponerad! Fortsätt gärna uppdatera tråden, just nu tycker jag inte att du bara klagar utan jag hittar mycket inspiration i den här tråden i de inlägg där du hittar bra saker i din vardag. Skriv så mycket du vill och orkar om både bra och dåligt, jag hoppas att vi här kan och får stötta dig oavsett vad du skriver.
Tack:love:
Tycker själv inte att jag gör mycket, men det trodde läkaren berodde på att jag antagligen är i en blandepisod, alltså både manisk och deprimerad... Jag är alltså både överaktiv och deprimerad:crazy:

Men på den här nivån är det helt ok, då kommer ju enbart något konstruktivt ut. Hen funderade dock om att göra mig av med hästarna var något impulsivt, men jag förklarade att jag tänkt igenom det, just pga att jag tidigare fattat för många impulsiva beslut. Och det känns fortfarande rätt, inte minst från de positiva rapporter jag fått från ridskolan:up:
Nu sorterar jag vidare och försöker iaf känna in vad som är bra eller dåligt för mitt välbefinnande:)

Det låter ju jättehärligt, och ganska olikt min lilla lantliga kyrkokör. Men vi har också samma glädje, och vi låter bra!
Spännande med konsert.
Vi har just börjat öva "Förklädd gud" och den är en utmaning.

Har nu ätit medicinen i mer än tre veckor, men tycker att jag den här veckan snarare blivit sämre :(
Ok, topparna har helt försvunnit så viss effekt kanske den ändå haft... Känner mig mest likgiltig och gör bara det jag måste, orkar inte mer än så...
I kväll började jag storgrina utan att ha någon aning om varför :confused:, jag som ju knappt grät efter sonens död??
Förstår inte varför jag blir sämre, när det ju nu borde börja ge effekt. Biter ihop och försöker ta en dag/timme/minut i taget, förr eller senare MÅSTE det ju bli bättre:meh:
Jobbigt att inte känna igen sig själv, jag brukar ju vanligen vara rätt positiv men just nu ser jag inga ljusglimtar i sikte :cry::mad:
Mycket gnäll blev det, men jag behövde få häva ur mig :p

Det är väl inte konstigt om du kommer ner i en svacka när du har haft det så jobbigt och sorgligt på många vis med stora förändringar, tuffa beslut, hårt och intensivt arbete, uppbrott och förändring. Du har lämnat bort en häst (eller två?), du har väl bytt miljö och du har tänkt och grubblat över djupa livsfrågor. Då är det inte konstigt om du gråter, du kanske är helt utmattad och överväldigad av allt som har hänt både på senare tid och längre tillbaka.
Låt det ta tid, du kommer igen. Vila och ta hand om dej så gott du kan.

Det är väl inte konstigt om du kommer ner i en svacka när du har haft det så jobbigt och sorgligt på många vis med stora förändringar, tuffa beslut, hårt och intensivt arbete, uppbrott och förändring. Du har lämnat bort en häst (eller två?), du har väl bytt miljö och du har tänkt och grubblat över djupa livsfrågor. Då är det inte konstigt om du gråter, du kanske är helt utmattad och överväldigad av allt som har hänt både på senare tid och längre tillbaka.
Låt det ta tid, du kommer igen. Vila och ta hand om dej så gott du kan.
Kanske är det så, har iofs inte bytt miljö och tycker egentligen inte att så mycket har förändrats i mitt liv, varför jag inte förstår varför det känns så hopplöst just nu:confused:
Utåt sett är jag den där starka och glada Texaz, men inom mig ligger tårarna ständigt på lur och det känns mest mörkt och kallt. Borde ta tag i diakon-kontakten men drar ut på det:crazy:
Ska dock nästa vecka träffa en klok man och prata om diverse existensiella spörsmål, kanske känns det bättre då, och kanske kan jag även lätta mitt hjärta över hur det känns just nu...
Tills vidare tänker jag bara bryta ihop och försöka komma igen:up:
Jobbar vidare med att försöka ordna upp mitt liv, men just nu går det rätt trögt. Kanske måste det få vara så, kanske måste jag bara vila i allt just nu....
Kram tillbaka:love:

En liten uppdatering....
Är fortfarande inte i min vanliga form, även om det gått framåt, tycker inte att hänt något, men när jag läser trådstarten inser jag att det verkligen HAR hänt saker! ;)
Mår inte speciellt bra, men inser att jag klättrat upp några steg trots all.
Mest positivt är nog att jag satt mitt eget mående i första hand, inser att ingen tjänar något på att jag kraschar!
Angående medicineringen så har mitt humör stabiliserats så tillvida att jag numer är mer stabil, dock på en låg nivå, vilket är jobbigt :(
Inget samtal från mottagningen, vilket skulle komma inom ett par veckor, men funderar ändå på att tacka nej till ev ny medicin, utan tänker att det kanske ger sig ändå, just nu är det ju iallafall uthärdligt!
Hämtar kraft från kören, och från kyrkan jag börjat besöka. Känns som att det iaf håller mig på benen, och det räcker bra just nu!
Självklart kommer det att bli bukefest i sommar för att ni stöttat, återkommer senare med datum! Kan inte nog understryka hur mycket ert stöd betytt!! :love:

En liten uppdatering....
Är fortfarande inte i min vanliga form, även om det gått framåt, tycker inte att hänt något, men när jag läser trådstarten inser jag att det verkligen HAR hänt saker! ;)
Mår inte speciellt bra, men inser att jag klättrat upp några steg trots all.
Mest positivt är nog att jag satt mitt eget mående i första hand, inser att ingen tjänar något på att jag kraschar!
Angående medicineringen så har mitt humör stabiliserats så tillvida att jag numer är mer stabil, dock på en låg nivå, vilket är jobbigt :(
Inget samtal från mottagningen, vilket skulle komma inom ett par veckor, men funderar ändå på att tacka nej till ev ny medicin, utan tänker att det kanske ger sig ändå, just nu är det ju iallafall uthärdligt!
Hämtar kraft från kören, och från kyrkan jag börjat besöka. Känns som att det iaf håller mig på benen, och det räcker bra just nu!
Självklart kommer det att bli bukefest i sommar för att ni stöttat, återkommer senare med datum! Kan inte nog understryka hur mycket ert stöd betytt!! :love:
Härlig läsning!
Det är det som är så bra att skriva ner när man mår under ytan, för när man tittar tillbaka kan man (förhoppningsvis) inse att det inte är lika illa nu.
Heja :heart

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Evolve
  • Core by D vs equiband
  • Stärka 3 åring
Tillbaka