När lågan brinner ut....

Kan du inte rensa ut tele. Kanske ta bort några gamla appar som du inte använder?
Problemet är att Google butik inte vill vara med längre.... Den är rensad, men gammal och tydligen av en modell som ofta krånglar, men som är hållbar nog för att vara med mig i stallet;)
Ska dock försöka få fart på den andra, gäller bara att ta sig in till stan...

Och så läser man vidare i tråden där man slutade sist... När medkänsla, respekt och förståelse är som störst, när så många vill hjälpa till, det fyller iaf mitt hjärta med stark värme.

@Texaz jag hoppas att allt löser sig smidigast möjligt och att du går stark och hel ur det här. Är det någon jag beundrar så är det du och ditt sätt att på något sätt lyckas manövrera dig igenom helvetet du gått (och går) igenom :heart

Och så läser man vidare i tråden där man slutade sist... När medkänsla, respekt och förståelse är som störst, när så många vill hjälpa till, det fyller iaf mitt hjärta med stark värme.

@Texaz jag hoppas att allt löser sig smidigast möjligt och att du går stark och hel ur det här. Är det någon jag beundrar så är det du och ditt sätt att på något sätt lyckas manövrera dig igenom helvetet du gått (och går) igenom :heart
Just nu känns det som att jag inte manövrerar alls, snarare sitter i en båt utan åror och bara kastas runt, vilket var vad jag drömde inatt:crazy:
Men omtanken härifrån gör mig alldeles varm och är till stor hjälp, läser tråden när det känns som värst:heart

Inser nu att det är en blandepisod jag har just nu, för trots att jag är så låg så är jag enormt handlingskraftig, smått manisk... Kan inte sitta still långa stunder utan är och river överallt, sorterar papper, ringer samtal städar och städar igen. Det har såklart sina fördelar men det gäller att inte falla in i ett alltför maniskt beteende, eller ta förhastade beslut. Det var ju just impulsiviteten som försatte mig i skuldsituationen förra skovet (som dock var för mer än fem år sen).
Positivt är attt jag i min rastlöshet började gå igenom necässärer och se där hittade jag fyra tabletter, så nu kunde jag trots allt påbörja medicineringen :up:. Med mecinering, utan skiftjobb och/eller traumatiska upplevelser ska jag hålla mig "frisk" enligt min läkare (och jag tror på honom!) Inte ens när Leo dog halkade jag in i något allvarligt skov, blev bara liite manisk, vilket var till hjölp med att reda ut alla praktiska saker.

Försöker nu noga analysera huruvida beslutet med hästarna är ogenomtänkt eller inte, men det känns som rätt beslut i dagsläget, dessutom vet jag ju ännu inte OM jag blir av med dem... Men helt hästfri behöver jag inte bli, finns två fina hästar på jobbet och ägaren vill mer än gärna rida ut med mig;) Dessutom börjar snart fölsäsongen på förra jobbet och just föl har en enormt positiv effekt, hade iaf efter Leos död. Att mysa med en liten fölunge samt se deras livsglädje gör det svårt att vara alltför låg, om än bara för en stund:love: Men just nu letar jag efter de små stunderna, för de tankar ju någonstans på mig

Just nu känns det som att jag inte manövrerar alls, snarare sitter i en båt utan åror och bara kastas runt, vilket var vad jag drömde inatt:crazy:
Men omtanken härifrån gör mig alldeles varm och är till stor hjälp, läser tråden när det känns som värst:heart

Inser nu att det är en blandepisod jag har just nu, för trots att jag är så låg så är jag enormt handlingskraftig, smått manisk... Kan inte sitta still långa stunder utan är och river överallt, sorterar papper, ringer samtal städar och städar igen. Det har såklart sina fördelar men det gäller att inte falla in i ett alltför maniskt beteende, eller ta förhastade beslut. Det var ju just impulsiviteten som försatte mig i skuldsituationen förra skovet (som dock var för mer än fem år sen).
Positivt är attt jag i min rastlöshet började gå igenom necässärer och se där hittade jag fyra tabletter, så nu kunde jag trots allt påbörja medicineringen :up:. Med mecinering, utan skiftjobb och/eller traumatiska upplevelser ska jag hålla mig "frisk" enligt min läkare (och jag tror på honom!) Inte ens när Leo dog halkade jag in i något allvarligt skov, blev bara liite manisk, vilket var till hjölp med att reda ut alla praktiska saker.

Försöker nu noga analysera huruvida beslutet med hästarna är ogenomtänkt eller inte, men det känns som rätt beslut i dagsläget, dessutom vet jag ju ännu inte OM jag blir av med dem... Men helt hästfri behöver jag inte bli, finns två fina hästar på jobbet och ägaren vill mer än gärna rida ut med mig;) Dessutom börjar snart fölsäsongen på förra jobbet och just föl har en enormt positiv effekt, hade iaf efter Leos död. Att mysa med en liten fölunge samt se deras livsglädje gör det svårt att vara alltför låg, om än bara för en stund:love: Men just nu letar jag efter de små stunderna, för de tankar ju någonstans på mig

Spontant tänker jag att det borde vara ett lyft för ekonomin och orken att ha 4 hästar mindre att ansvara för.
Man kan alltid börja om senare om man behöver.
Med tanke på allt som häng så låter det sunt att slå av på takten en smula och ta hand om sig själv istället för allt omkring.
Och man kan faktiskt säga nej ibland.

Ja nu är lite bidrag på väg från tre av oss. Du borde få dem på måndag. Vi hoppas att du ska kunna unna dig något som lyser upp lite i det mörka. Man blir kanske inte lycklig av pengar, men man blir då inte lycklig av att inte ha några...:)

Jag tycker spontant som att verkar som att det r rätt beslut runt hästarna just nu. Jag hoppas att det lugnar sig med båt utan åror känslorna snart!

Du försöker ju faktist sortera ut situationen, du gör saker få att få det under kontroll! Det kommer att komma dit snart.

Ni är helt fantastiska, jag blir alldeles rörd, och inte minst känner jag mig inte ensam!! Även om jag inte känner de flesta av er så är ni fantastiska vänner i nöden:love:

I går fick jag ladda om lite.
Spenderade några timmar på kvällen med att kramas :heart och prata om allt mellan himmel och jord med en härlig människa :) Ingen som vet hur jag mår, eftersom jag vill ha det som "vanligt" där ett tag till (vi har inte träffats så mycket än).
Det var befriande och för en stund kunde jag faktiskt slappna av och må riktigt bra, tänk vad lite närhet kan göra!! Att krypa in i en varm famn är bra medicin.
Har även sovit oförtjänt bra trots mardrömmar i stort sett hela natten, men vaknade pigg och utvilad, hoppas energin håller i sig hela dagen.

Ska jobba idag och sen kommer spekulanter och tittar på Mirakel, känns nervöst men det blir som det blir....
Ska försöka vara ute mycket trots att det ska bli grått idag, men dagsljus ska ju vara väldigt nyttigt i vilket fall, kanske ännu viktigare när det inte är soligt.

Så nu har jag iaf några saker som piggar upp, hönor och kramar:D. Hönorna finns ju i stort sett dagligen i mitt liv, kramarna får jag ha som energipiller någon gång ibland. Ska se vad jag kan hitta mer som kan få mig att slappna av lite:heart

Ännu en positiv sak (iaf just nu) är att jag gått ner nästan tre kilo på två veckor!! Ytterst välbehövligt, och iofs beroende delvis på att jag vissa dagar har svårt att äta, vilket ju inte är helt positivt, men jag antar att det ger sig när jag mår bättre. Försöker dock tänka mer på vad jag äter nu, så att jag får i mig bra näring. Rör mig ju också i stort sett hela tiden på jobbet, så det bidrar säkert en del till nedgången. I vilket fall som helst är det väldigt skönt att bli av med en del extrakilon, har nu 8-10 kilo kvar till målvikten ;)

Senast ändrad:
Närhet är rena balsamet. Det jag smärtsamt väl, efter snart 11 år utan en mani mitt liv.

Samtidigt harTS varit utan medicin ett bra tag. Bipolaritet innebär inte bara maniska toppar utan också depressiva djup. Jag tror att det är fullt rimligt att anta att den här dippen har samband med att TS slutat ta sin medicin.

@Texaz - köp ut dina mediciner. Tror inte dina arbetsgivare skulle ha något emot att ge ett förskott på de där ca 400 kronorna som fattas? Dessutom - Man kan få medicin på faktura.

Närhet är rena balsamet. Det jag smärtsamt väl, efter snart 11 år utan en mani mitt liv.

Samtidigt harTS varit utan medicin ett bra tag. Bipolaritet innebär inte bara maniska toppar utan också depressiva djup. Jag tror att det är fullt rimligt att anta att den här dippen har samband med att TS slutat ta sin medicin.

@Texaz - köp ut dina mediciner. Tror inte dina arbetsgivare skulle ha något emot att ge ett förskott på de där ca 400 kronorna som fattas? Dessutom - Man kan få medicin på faktura.
Ja närhet är verkligen bra medicin, och något jag också saknat många år av mitt liv. Visst har jag haft några kortare förhållanden, men där har aldrig denna närhet funnits....

Jag har ju tack vare buke fått bidrag till min medicin, och hoppas att den finns på apoteket i morgon. Om inte annat har jag ju faktiskt två hittade tabletter kvar:up:

Har ett antal tuffa år bakom mig med bl a skilsmässa, livslång sjukdom och dödsfall i familjen:cry:

Nu orkar jag inte mer, nu har energin bara tvärt tagit slut:mad:
Helt plötsligt har all ork och lust att göra saker försvunnit. Kroppen värker i stort sett konstant, värst är armarna, och det är svårt att sova pga värken. Ekonomin är i botten och jag gör vad jag kan för att ta itu med det.

Har idag tagit det tunga beslutet att göra mig av med mina hästar, alla, inte bara de två som jag länge tänkt. Det känns både tungt och skönt, sen återstår att se om jag kan hitta hem åt dem då, men det blir en senare fråga.

Jag har helt enkelt gett upp! Känns inte som att jag har något kvar att kämpa för längre, utan jag vill bara lägga mig platt ner:meh:

HUR hittar man glöden igen, viljan och lusten? Och nej, jag är inte självmordsbenägen (alltid något!).
Jag har inget att tillföra alla föregående kloka inlägg.
Jag vill bara skicka över en stor styrkekram, jag är full av beundran över att du ö h t kommit så här långt. Du är stark. Du kommer komma tillbaka.

Kram

Nu har biverkningarna satt in, visst är det konstigt att de kommer direkt, men effekten av tabletterna tar fler veckor? Troligen kommer det ta ännu längre tid iom att jag redan sjunkit, men jag tar en dag i taget.

Att jobba gick sådär idag, packmaskinen krånglade, till största delen pga mig, svårt att koncentrera mig och trött (biverkningar) dessutom lite stressad inför provridningen som skulle bli efter jobbet och arbetet drog ut på tiden. Kraschade ett par brickor med ägg så det blev ju ÄNNU mer jobb :p

Hann hem och precis mocka innan de kom från ridskolan, och de blev väldigt intresserade!!! Mirakel skötte sig i stort sett perfekt, bara en bockning i galoppen, vilket jag förvarnat om eftersom han stått en tid. Men annars jobbade han på bra och visade verkligen vilken lugn och snäll häst han är. Nu ska bara styrelsen säga sitt, så håll tummarna:nailbiting:

Som sagt trött idag, men mår skapligt ändå. Det går rätt bra när jag håller mig igång, men hoppas att kvällen ändå kan bjuda på lugn i själen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka