När lågan brinner ut....

Tack snälla :heart
Har lovat Miranda att fixa en Buke fest när jag kommer på fötter igen, då är ni alla välkomna:love::love::love:
Ser nu att det bidda fel i förra inlägget, det är ju Miran jag lovat bukefest :p, attans autocorrect!!!

Har haft några bättre dagar, ingen direkt glädje men inte heller några störtdykningar, en får vara glad för det lilla:up:
Ikväll avgörs det om M får flytta till ridskolan:nailbiting:, fick ett meddelande från ridskolechefen igår som tyckte att han var en toppenhäst och skulle förorda att han får komma, på prov en månad för att se att han trivs och sen skrivs i såna fall ett längre kontrakt. Håll tummarna för oss ikväll är ni gulliga!!!

En spekulant hörde även av sig igår angående mitt sto, de verkar seriöst intresserade och väldigt bra, känner ju dessutom tjejen som har stallet där de står, och hon är superduktig. Provridning på fredag, hoppas det går vägen. Skulle verkligen vara en lättnad om båda fick bra hem. Att ha en häst (som hämtas till våren) skulle göra en enorm skillnad, inte bara fysisk utan även för psyket tror jag. Dessutom skulle ekonomin förbättras en hel del.

Var på kören igår kväll, och det kändes bättre den här gången, kanske för att inte allt var nytt och så annorlunda mot min gamla kör. Har bestämt mig för att fortsätta trots allt, sången får mig också att glömma bort negativa tankar, om så bara för stunden.
Kommer att använda bidragen från er till köravgiften:heart:heart:heart

Ska nu bara ta tag i simningen, den betalar ju jobbet så det innebär ju inte heller någon ansträngning ekonomiskt.

Upprepar positiva mantran när tankarna drar iväg, men har svårt att släppa dem helt. Träffar läkaren om knappt två veckor, räknar sen med ytterligare några veckor innan ev antidepp-medicin ger effekt, så lagom till våren borde det ha vänt ordentligt:love: Bara att ta en dag i taget så länge:up:

Bukefest hörde vi! :)

Tycker att det verkar som om du fixar en hel massa hela tiden. Hoppas och tror att du kommer att känna en stor lättnad när du "blivit av med" hästarna. Det här med ansvar och dåligt samvete upp över öronen sliter ännu mycket mer än man tror medan man är mitt inne i det - har jag insett nu i efterhand. Och möjligheten att ta upp hästeriet finns ju alltid när det finns mer tid, ork och ekonomi att plocka av.

Men du har kunnat plocka ut din medicin nu i alla fall? <3

Bukefest hörde vi! :)

Tycker att det verkar som om du fixar en hel massa hela tiden. Hoppas och tror att du kommer att känna en stor lättnad när du "blivit av med" hästarna. Det här med ansvar och dåligt samvete upp över öronen sliter ännu mycket mer än man tror medan man är mitt inne i det - har jag insett nu i efterhand. Och möjligheten att ta upp hästeriet finns ju alltid när det finns mer tid, ork och ekonomi att plocka av.

Men du har kunnat plocka ut din medicin nu i alla fall? <3
Ja, till slut så... Visade sig för det första att de bara fått hem storpack:(, för det andra hade receptet gått ut:o. Men det löste sig i slutändan, blev förvisso dubbelt så dyrt, men nu klarar jag mig å andra sidan i tre månader:)

Jo jag tror också att det blir en tyngd som lättar om/när jag hittar nya hem till hästarna. M blir ju dessutom bara utlånad (kan nog aldrig sälja honom...), så är ju inte helt borta. Men trivs han så får han gärna stanna länge, då vet jag att han har det bra OCH jag slipper ha dåligt samvete för att jag inte rider honom (han älskar att komma ut!).

Så nu håller jag bara tummarna för positivt besked ikväll, och att han sen går igenom veterinärbesiktningen, vilket inte borde vara något problem, enda gången han varit halt var med en hovböld efter verkning.
Spekulanterna på fredag verkar jättebra så förhoppningsvis lyckas jag sälja S, även om de inte har råd att betala vad jag vill ha, men några skulder ska jag nog lyckas lösa i såna fall:up:

Och fest hoppas jag att det ska bli till sommaren, borde kunna må bättre inom en till en och en halv månad!
Tar en dag i taget och försöker tänka positivt, ibland går det bra, ibland mindre bra. Fokuserar dock på de gånger det går bra:heart

Kommer hem från jobbet och möts av alla fina ord, samt råd och delade erfarenheter:heart:heart:heart

TACK för att ni finns!!!

Svarar allmänt.... Har också funderat över om det är förhastat att lämna bort hästarna, men inser att jag inte har så mycket att välja på om jag vill komma igen:cry: Har ingen som kan hjälpa mig med dem här på plats, en plan B är att låta valacken bo hos grannen på lösdrift en tid, men det är bara om jag inte hittar annat hem åt honom. Fortfarande kommer jag att ha det dåliga samvetet för att jag inte hinner med, och det måste jag få bort nu, jag måste få släppa så mycket som bara går!!!

Att sluta med hästarna kommer att bli märkligt då hela mitt sociala liv egentligen kretsar kring dem.... Vem kommer jag att vara då? Vilka kommer jag att träffa???

Kören vill jag helst inte släppa iom att jag har en gång till (nästa vecka) på mig att prova, för att sen bestämma om jag ska vara med eller inte, hoppar jag av blir nästa chans först till hösten:crazy: Men vi får se hur det känns nästa vecka, kommer inte att pressa mig själv för att gå.

Är inte så mycket annat jag kan skala bort nu, jobba måste jag, och i dagsläget är jag den enda som kan mitt jobb, men inom några veckor hoppas jag att vi fått till ett schema samt upplärning, så att jag iaf slipper alla helger:up: Som det är nu jobbar jag 6-7 dagar i veckan, vilket knappast är hållbart i längden, fast samtidigt så trivs jag ju med jobbet och behöver pengarna allt för väl!!!

Har en läkartid om 10 dagar, så jag lär nog ändå ta och börja med underhållsmedicinen så snart som möjligt.
Har beslutat mig för att trots allt ta emot den hjälp jag blivit erbjuden här, helt tvärtemot vad jag egentligen vill:o, men jag skulle ju börja med att förändra min situation?? Kanske måste jag lära mig att tacka Ja till erbjudanden, och sluta vara så duktig och fixa allt själv (vilket jag ju inte gör, uppenbarligen)?

Ska sätta mig ikväll och fundera ut vad jag kan göra mer för att underlätta mitt liv framöver, vet dock att jag ska försöka överlåta gården till sonen. Det skulle bespara mig mycket av bekymmer, även om jag kommer att bo kvar här.

Så klok du är som skalar bort dina måsten! Jag tror det är helt rätt att vara hästlös en tid, slippa det ansvaret/ bundenheten och komma på fötter ekonomiskt. Du kan alltid komma tillbaka till hästeriet senare!
Jag hoppas att du kommer att orka med kören, den kanske blir en öppning till andra kontakter och sång är ju väldigt förlösande ( tycker i alla fall jag!). Skickar en stor kram!

Så klok du är som skalar bort dina måsten! Jag tror det är helt rätt att vara hästlös en tid, slippa det ansvaret/ bundenheten och komma på fötter ekonomiskt. Du kan alltid komma tillbaka till hästeriet senare!
Jag hoppas att du kommer att orka med kören, den kanske blir en öppning till andra kontakter och sång är ju väldigt förlösande ( tycker i alla fall jag!). Skickar en stor kram!
Ja, kören går jag på bara om/när jag orkar. Finns inte lusten att sjunga så hoppar jag över den veckan, men tror att den är bra för mig.
Och ja, jag skalar bort så många måsten som möjligt, tror det blir bäst så. När jag mår bättre kan jag ta tillbaka de delar som känns bra och roliga, men då ska jag känna efter riktigt och inte ta itu med saker bara för att jag alltid gjort det, eller sånt som inte ger mer energi än det tar...

Ja, kören går jag på bara om/när jag orkar. Finns inte lusten att sjunga så hoppar jag över den veckan, men tror att den är bra för mig.
Och ja, jag skalar bort så många måsten som möjligt, tror det blir bäst så. När jag mår bättre kan jag ta tillbaka de delar som känns bra och roliga, men då ska jag känna efter riktigt och inte ta itu med saker bara för att jag alltid gjort det, eller sånt som inte ger mer energi än det tar...

Du är fantastisk! Vilken styrka du har att så resolut ta tag det du måste ta tag i!
(Typisk hästtjej... :angel: eller hur?! :D)

Ja, jag är imponerad! :love:

• Gilla
Reactions: Sar
Tack! Jo det är nog typiskt hästtjejer och jag ser det som ett gott tecken, hade jag kraschat helt hade jag nog inte haft kraft nog att fixa det...
Positivt är att ridskolan vill ha M, nu ska han bara besiktas, sen hämtar dom honom :)
Jag vill dock ha "min" veterinär men hon jobbar bara en dag i veckan så det blir att vänta en vecka. Kan is vara skönt att få rå om honom innan han åker, kommer att sakna hans gnäggar från hagen när han ser mig :(

• Gilla
Reactions: Sar
Åh, så roligt att höra att första steget mot ridskolan är taget! Tror också att det blir en stor lättnad både mentalt och fysiskt att få iväg hästarna. Det är verkligen ett tungt måste, att hålla häst. Och ekonomin tar storstryk. Någon har sagt att det är bara mjölkkor som är en dyrare hobby än hästarna....

Låter som en bra plan att behålla kören. Det är ju ett jämförelsevis lätt engagemang. Känns det motigt en vecka, så går det bra att vara hemma. Å andra sidan är det lättsamt umgänge, en social samvaro utan att man behöver vara jättesocial - alla är ju där för att sjunga snarare än mingla.

Blev tyvärr ingen affär idag då hon är för orutinerad för denna ryttare. Börjar kännas hopplöst att sälja henne trots att priset är rätt lågt:cry: Vet bara inte vad jag ska göra om jag inte blir av med henne snart, i värsta fall får jag ta bort henne, men det är ju en så fin häst att det känns trist. Hon har ju dessutom slaktkarens eftersom hon a) har okända föräldrar b) inte registrerades inom de 6 månader som krävs...

Men idag fick jag ett paket från @GotAsecret med boken om Sorgbeaerbetning samt té, choklad och en målarbok:love:. Tänker ta en avkopplande kväll med bad, té och läsning :)

I morgon har jag en lång arbetsdag framför mig, och i åtta timmar ska jag stå och le mot människor, känns lite jobbigt just nu, men vet ju att det brukar gå bra. Gjorde dock en praktvurpa igår och slog i svanskotan och ryggen så det blir nog tufft att stå upp hela dan, men det är ett bra betalt jobb så jag vill inte säga ifrån mig det:o
Sover urkasst, antagligen pga medicinen, lite ironiskt eftersom jag pga den även är kroniskt trött:p Nåja, biverkningarna brukar ju ge sig efter några veckor och nu har jag ju tagit den i en vecka, så snart...

Hittat tråden och läst igenom allt! Tycker det rednani dina inlägg syns en liten lättnad, och hoppas verkligen det får fortsätta då.
Fantastiskt att du börjat lösa det med hästarna, och kören är ju en fantastisk ide!

Jag bidrar gärna till medicinen, eller något annat du kan göra för dig själv. Vem är det som jag swishar till? :D

Fina du! Jag hoppas du fick en lite trevligare kväll i alla fall, och att du tog dig igenom dagen idag. Hur har det gått? Tänker på dig :heart

Hittat tråden och läst igenom allt! Tycker det rednani dina inlägg syns en liten lättnad, och hoppas verkligen det får fortsätta då.
Fantastiskt att du börjat lösa det med hästarna, och kören är ju en fantastisk ide!

Jag bidrar gärna till medicinen, eller något annat du kan göra för dig själv. Vem är det som jag swishar till? :D
Ja, säg den "glädje" som varar... Idag packade bilen ihop:cry:, skulle såklart iväg en bit och jobba, och så går det inte att vrida om tändningslåset!! Visar sig att låskolven måste bytas och ev måste det kodas om... I bästa fall kan grannen hjälpa mig, i sämsta fall måste den bärgas in till Volvo. Precis vad jag INTE behövde just nu:banghead:
Känns så himla hopplöst och till råga på allt har jag inte hört ett pip från min vän med kramarna.... :cry:

Min utlånade häst kommer hem nästa helg, så även om M hinner åka står jag lik förbannat med tre hästar.

Känns enormt hopplöst nu, och jag ser ingen ljusning på eländet. Nu MÅSTE det vända snart, för jag vet inte hur länge till jag orkar...

Ja, säg den "glädje" som varar... Idag packade bilen ihop:cry:, skulle såklart iväg en bit och jobba, och så går det inte att vrida om tändningslåset!! Visar sig att låskolven måste bytas och ev måste det kodas om... I bästa fall kan grannen hjälpa mig, i sämsta fall måste den bärgas in till Volvo. Precis vad jag INTE behövde just nu:banghead:
Känns så himla hopplöst och till råga på allt har jag inte hört ett pip från min vän med kramarna.... :cry:

Min utlånade häst kommer hem nästa helg, så även om M hinner åka står jag lik förbannat med tre hästar.

Känns enormt hopplöst nu, och jag ser ingen ljusning på eländet. Nu MÅSTE det vända snart, för jag vet inte hur länge till jag orkar...
Men fy din stackare :( Att allt elände ska komma samtidigt?! Kan bidra till bilen istället om du vill? Skicka swish-nr eller kontonummer på PM!

Styrkekram

Tung dag idag, allt känns bara grått och trist, som att vada runt i djup lera...
Hinner inte med att bara vara, jobbar och när jag kommer hem väntar stallet, bära in ved och laga mat. I bästa fall orkar jag duscha och diska...
Inser att jobbet tar för mycket av mig just nu. Jobbar såväl vardag som helg, dels beroende på brist på ersättare, men även för att jag behöver inkomsten och helgerna är bra betalt.
Skulle ha varit ledig i fredags men pga en felbokning blev det inte så...
Är (förhoppningsvis!) ledig nästa helg men då har jag ett viktigt möte i Stockholm:crazy:.
Känns svårt att dra ner på mer just nu, men försöker göra det bästa av situationen.
Oftast går eftermiddagarna åt till att räkna timmarna tills jag får gå och lägga mig och sova, för att när jag väl ligger där tänka att jaha, en dag närmare döden och jag har inte gjort något vettigt av den här dagen heller. Otroligt destruktivt, och jag försöker vända tankarna även om det är svårt.
Positivt är dock att jag hittat en del lugn musik och meditationsljud på Spotify som jag slår på när jag ska sova, fungerar helt klart över förväntan!:up: Tror att jag somnade på någo minut och sov nästan hela natten :love:
Ser framemot läkares och förhoppningsvis antidepp och samtalston. ..

Uppdatering... Ledsen om jag tjatar på här, men oavsett så är det en slags ventil, och den som inte vill läsa kan ju helt enkelt hoppa över tråden tänker jag...

Tar en dag i sänder och ser framemot läkarbesöket som bara ligger sex dagar bort nu :up:
Har också meddelat jobbet att jag max orkar jobba varannan helg, vilket ju även var planen från början. Så nu har jag en ledig helg, även om jag har ett styrelsemöte i Stockholm på lördag, men jag borde hinna med ett tidigt tåg hem, så att hela kvällen blir ledig.

Trist och besvärlig är att jag lyckats tappa bort min plånbok i fredags:mad:, andra gången på tre månader, så nu blir jag tvungen att återigen skaffa nytt körkort:wtf:, som tur är har jag ju kort kvar så det är ju bara att skicka in och betala:crazy:.

Fick idag en telefon som Fiarono skickat till mig:love::love:. Nu ska sonen bara få hjälpa mig att rensa samt lägga in de appar jag behöver, kommer att förenkla livet enormt.

Har även fått kostnadsuppgift på låset till bilen och det landade på lite drygt 3000, borde jag kunna låna ihop tills S blir såld. Positivt var att det inte behöver kodas om utan allt är klart när det kommer, får se vem som kan hjälpa mig att byta.
Händiga sonen har dessutom lyckats koppla isär låset så med nyckel och skruvmejsel kan jag iaf starta den nu, även om det är dumt att åka runt med den pga stöldrisken, men till och från jobbet tar jag mig iaf:p

Ikväll är det kör igen och i morgon har jag tagit ledigt eftersom förra veckans lediga dag uteblev. Förhoppningsvis kan min veterinär komma och besikta M då, så får han åka till ridskolan.
Mitt utlånade sto kommer hem i helgen men hon kommer att få bo på gamla jobbet framöver när och om det blir tomt i stallet, det känns verkligen som en lättnad.

Ska även ta kontakt med en diakonissa som jag känner lite grann och som vet hur det var med Leo, tror att hon kan vara bra att prata med:love:

Det finns hopp, och jag försöker bara se det positiv och släppa deppiga tankar, funkar iaf ibland:up:

Igår fann jag en glädjekälla :love:

Under 1,5 timme med kören kände jag glädje och det var fantastiskt härligt. Bara vetskapen att den inte helt försvunnit är så skön, att det visst finns saker jag förmår njuta av:)

Idag hoppas jag veterinären hinner hit och besikta M, de ligger på från ridskolan och väntar på att få hämta honom, tror han kommer att få det fantastiskt där:heart, chefen ska vara väldigt bra enligt de jag känner vilket också var intrycket jag fick av honom. Är ju dessutom bara en dryg timmes väg bort, så jag kan åka och hälsa på när jag vill. Har även en vän som har häst i stallet så hon lär ha koll på honom med;)

Är ledig idag men har huvudvärk och fryser, så det blir inte så mycket vettigt gjort, tyvärr. Men det är ju inga akuta saker utan mer det vardagliga med städning etc

I morgon är det äntligen dags för läkarbesöket och jag har faktiskt hållit mig uppe så här långt, får se om jag kan få något utskrivet eller vad han tycker är bäst.
Tanken idag var att gå i kyrkan och då ta kontakt med en av diakonerna som jag känner förtroende för, men eftersom det både kom och åkte hästar fanns inte den tiden, får ta och ringa henne istället.

Ja nu har M åkt till ridskolan, och för en gångs skull tjafsade han inte när han skulle gå på transporten ;), ser det som ett gott tecken. En installad häst åkte också och mitt fina avelssto kom hem:heart, är möjligt att hon får bli kvar när de andra åkt eftersom en inhyrning kommer tillbaka i vår. Men nu har jag bara tre boxar att mocka, vilket känns som en stor lättnad, särskilt eftersom de som är kvar är lättmockade....

Var igår fram och tillbaka till Stockholm på ett styrelsemöte, det tog ofantligt med kraft :crazy: och jag inser att jag måste börja säga nej till sånt ett tag. Det ger inte längre energi, utan tar bara en hel massa.....

Tar en dag i taget, och hoppas att ljusningen kommer snart. Att det är grått och trist ute gör ju inte saken bättre, men vet att dagsljus är extra viktigt vid depressioner så jag försöker vara ute mycket när jag är ledig även om det inte känns som att det gör nytta, men utan det kanske jag hade varit ännu sämre :wtf:

Jaha, då var läkarbesöket avklarat. .. De vill avvakta ytterligare innan de ev sätter in antidepp, då det befaras att jag kan varva upp för mycket annars, tydligen misstänker de att det är en blandepisod :(
Man vill invänta ev effekt av min vanliga medicin vilket kan ta upp till en månad till :cry:
Fick dock nya sömntabletter för att kunna sova hela nätter, alltid något!
Positivt är iallafall att det är kör i morgon :up:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka