Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack snällaNu har jag satt in ett litet bidrag till dig!![]()
Ser nu att det bidda fel i förra inlägget, det är ju Miran jag lovat bukefestTack snälla
Har lovat Miranda att fixa en Buke fest när jag kommer på fötter igen, då är ni alla välkomna![]()
Ja, till slut så... Visade sig för det första att de bara fått hem storpackBukefest hörde vi!
Tycker att det verkar som om du fixar en hel massa hela tiden. Hoppas och tror att du kommer att känna en stor lättnad när du "blivit av med" hästarna. Det här med ansvar och dåligt samvete upp över öronen sliter ännu mycket mer än man tror medan man är mitt inne i det - har jag insett nu i efterhand. Och möjligheten att ta upp hästeriet finns ju alltid när det finns mer tid, ork och ekonomi att plocka av.
Men du har kunnat plocka ut din medicin nu i alla fall?![]()
Kommer hem från jobbet och möts av alla fina ord, samt råd och delade erfarenheterheart
TACK för att ni finns!!!
Svarar allmänt.... Har också funderat över om det är förhastat att lämna bort hästarna, men inser att jag inte har så mycket att välja på om jag vill komma igenHar ingen som kan hjälpa mig med dem här på plats, en plan B är att låta valacken bo hos grannen på lösdrift en tid, men det är bara om jag inte hittar annat hem åt honom. Fortfarande kommer jag att ha det dåliga samvetet för att jag inte hinner med, och det måste jag få bort nu, jag måste få släppa så mycket som bara går!!!
Att sluta med hästarna kommer att bli märkligt då hela mitt sociala liv egentligen kretsar kring dem.... Vem kommer jag att vara då? Vilka kommer jag att träffa???
Kören vill jag helst inte släppa iom att jag har en gång till (nästa vecka) på mig att prova, för att sen bestämma om jag ska vara med eller inte, hoppar jag av blir nästa chans först till höstenMen vi får se hur det känns nästa vecka, kommer inte att pressa mig själv för att gå.
Är inte så mycket annat jag kan skala bort nu, jobba måste jag, och i dagsläget är jag den enda som kan mitt jobb, men inom några veckor hoppas jag att vi fått till ett schema samt upplärning, så att jag iaf slipper alla helgerSom det är nu jobbar jag 6-7 dagar i veckan, vilket knappast är hållbart i längden, fast samtidigt så trivs jag ju med jobbet och behöver pengarna allt för väl!!!
Har en läkartid om 10 dagar, så jag lär nog ändå ta och börja med underhållsmedicinen så snart som möjligt.
Har beslutat mig för att trots allt ta emot den hjälp jag blivit erbjuden här, helt tvärtemot vad jag egentligen vill, men jag skulle ju börja med att förändra min situation?? Kanske måste jag lära mig att tacka Ja till erbjudanden, och sluta vara så duktig och fixa allt själv (vilket jag ju inte gör, uppenbarligen)?
Ska sätta mig ikväll och fundera ut vad jag kan göra mer för att underlätta mitt liv framöver, vet dock att jag ska försöka överlåta gården till sonen. Det skulle bespara mig mycket av bekymmer, även om jag kommer att bo kvar här.
Ja, kören går jag på bara om/när jag orkar. Finns inte lusten att sjunga så hoppar jag över den veckan, men tror att den är bra för mig.Så klok du är som skalar bort dina måsten! Jag tror det är helt rätt att vara hästlös en tid, slippa det ansvaret/ bundenheten och komma på fötter ekonomiskt. Du kan alltid komma tillbaka till hästeriet senare!
Jag hoppas att du kommer att orka med kören, den kanske blir en öppning till andra kontakter och sång är ju väldigt förlösande ( tycker i alla fall jag!). Skickar en stor kram!
Ja, kören går jag på bara om/när jag orkar. Finns inte lusten att sjunga så hoppar jag över den veckan, men tror att den är bra för mig.
Och ja, jag skalar bort så många måsten som möjligt, tror det blir bäst så. När jag mår bättre kan jag ta tillbaka de delar som känns bra och roliga, men då ska jag känna efter riktigt och inte ta itu med saker bara för att jag alltid gjort det, eller sånt som inte ger mer energi än det tar...
Ja, säg den "glädje" som varar... Idag packade bilen ihopHittat tråden och läst igenom allt! Tycker det rednani dina inlägg syns en liten lättnad, och hoppas verkligen det får fortsätta då.
Fantastiskt att du börjat lösa det med hästarna, och kören är ju en fantastisk ide!
Jag bidrar gärna till medicinen, eller något annat du kan göra för dig själv. Vem är det som jag swishar till?![]()
Men fy din stackareJa, säg den "glädje" som varar... Idag packade bilen ihop, skulle såklart iväg en bit och jobba, och så går det inte att vrida om tändningslåset!! Visar sig att låskolven måste bytas och ev måste det kodas om... I bästa fall kan grannen hjälpa mig, i sämsta fall måste den bärgas in till Volvo. Precis vad jag INTE behövde just nu
Känns så himla hopplöst och till råga på allt har jag inte hört ett pip från min vän med kramarna....
Min utlånade häst kommer hem nästa helg, så även om M hinner åka står jag lik förbannat med tre hästar.
Känns enormt hopplöst nu, och jag ser ingen ljusning på eländet. Nu MÅSTE det vända snart, för jag vet inte hur länge till jag orkar...