När lågan brinner ut....

Jag har nog en del obearbetat med men kan inte komma med några råd i nuläget.
Håller knappt näsan över ytan själv.
Men att göra sig av med måsten är aldrig fel.
Dock saknar jag min gamla hundtant som fick ut mig på promenader.
Sambon jobbar ju nästan jämt så vi hinner inte göra så mkt ihop då.

Jaa! Pm:a/facebook din adress (+ gärna hur jag kan bidra med en slant till medicin) så fixar jag! :heart
Ja, den har varit till hjälp för mig, jag tänkte på dig redan då när jag själv läste den men sen glömde jag bort att fråga om jag skulle skicka den...(tack för påminnelsen @Vitsippan !) :heart:heart:heart
Hör av dig om du vill prata eller så, jag finns alltid :heart
Jättejättekram!

Om det inte är något speciellt som gör att hästen MÅSTE hållas igång så tror jag nog han skulle kunna vara ganska nöjd med lite semester på en lösdrift. Hänga med polarna, slappa, och så kunde du komma dit och gosa med hästmule och mata med morötter. Det kanske skulle vara en idé att börja med att testa det? Det kanske blir tvärtemoteffekt om du helt plötsligt blir helt hästlös. Jag vet inte vad jag skulle göra. Däremot vet jag hur otroligt skönt det är att kunna ha några dagar i veckan då jag inte tänker på hästarna alls, de står på lösdrift med fullskötsel och får toppen tillsyn och har goda vänner att umgås med. De behöver inte mig, och jag behöver vila några dagar. Det var en oväntad lättnad att byta till fullskötsel på det viset, hade inte insett riktigt hur mycket det slet på mig, kroppen, värken, att känna pressen med allt stalljobb.

*styrkekramar till dig också*
Nej han MÅSTE inte hållas igång, men mår bäst när han får jobba. Dessutom tror jag att jag just nu måste skala bort så mycket jag bara kan, inte ha några måsten kvar en tid, eller iaf så få som möjligt.

Omgivningen vet inget om hur det är fatt, så långt har jag inte orkat än. Vet inte när/om de kommer att få veta riktigt heller. Mamma håller jag definitivt utanför, då jag befarar att hon annars skulle komma hit, styra och ställa, komma med "goda" råd och tycka massor, alternativt att hon skulle sitta 60 mil bort och må dåligt samt oroa sig.
Jobbet vill jag också hålla utanför, mycket pga att det är en slags fristad där jag kan koppla bort andra bekymmer. Kollegorna skulle säkert förstå, men jag vill bara vara där, utan att någon undrar hur det står till. Just nu iaf!

Ska försöka fundera över vad jag kan "unna mig" för att må bättre. Har ju bl a en friskvårdspeng från jobbet att nyttja, och har tänkt skaffa mig kort på badhuset. Försöka gå och simma, eller åtminstone gå dit och ligga i bubbelpoolen:D Det brukar vara fint för min värkande kropp!

Vi känner inte varandra, men jag har läst en massa av dig genom åren. Du ska inte ha det så där! <3
Vad kostar den där medicinen du behöver? Jag kan betala den åt dig. Det låter ju helt fruktansvärt att inte ha råd att lösa ut sin medicin. :cry:

Och du - jag sålde min häst för ett år sedan, har också haft häst "jämt". Men då orkade jag inte, det blev bara en plikt av olika orsaker. Och det var en sådan lättnad efteråt, att slippa ha dåligt samvete hela tiden för allt jag inte hann och orkade eller ville. Visst saknar jag henne, men hon har det minst lika bra nu och jag känner mig lättad över att slippa ansvaret, faktiskt.

Vi känner inte varandra, men jag har läst en massa av dig genom åren. Du ska inte ha det så där! <3
Vad kostar den där medicinen du behöver? Jag kan betala den åt dig. Det låter ju helt fruktansvärt att inte ha råd att lösa ut sin medicin. :cry:

Och du - jag sålde min häst för ett år sedan, har också haft häst "jämt". Men då orkade jag inte, det blev bara en plikt av olika orsaker. Och det var en sådan lättnad efteråt, att slippa ha dåligt samvete hela tiden för allt jag inte hann och orkade eller ville. Visst saknar jag henne, men hon har det minst lika bra nu och jag känner mig lättad över att slippa ansvaret, faktiskt.

Jag bidrar gärna också till medicin.

Nej han MÅSTE inte hållas igång, men mår bäst när han får jobba. Dessutom tror jag att jag just nu måste skala bort så mycket jag bara kan, inte ha några måsten kvar en tid, eller iaf så få som möjligt.

Omgivningen vet inget om hur det är fatt, så långt har jag inte orkat än. Vet inte när/om de kommer att få veta riktigt heller. Mamma håller jag definitivt utanför, då jag befarar att hon annars skulle komma hit, styra och ställa, komma med "goda" råd och tycka massor, alternativt att hon skulle sitta 60 mil bort och må dåligt samt oroa sig.
Jobbet vill jag också hålla utanför, mycket pga att det är en slags fristad där jag kan koppla bort andra bekymmer. Kollegorna skulle säkert förstå, men jag vill bara vara där, utan att någon undrar hur det står till. Just nu iaf!

Ska försöka fundera över vad jag kan "unna mig" för att må bättre. Har ju bl a en friskvårdspeng från jobbet att nyttja, och har tänkt skaffa mig kort på badhuset. Försöka gå och simma, eller åtminstone gå dit och ligga i bubbelpoolen:D Det brukar vara fint för min värkande kropp!

Jag har haft jobbet som fristad! Det har funkar riktigt bra och ave faktist bäst att ingen visste något om allt kaos i privat livet (även när en del av kollegorna mobbade mig och fryste ut mig så kunde jag förhålla mig till problemen på jobbet bättre på något sätt och kunde koppla bort dem på något sätt). Den gång jag fick dödsbud på jobbet och jag inte kunde hålla tåräran inne så hoppade den värsta mobbaren i princip på mig för att visa att personen fanans där för mig (:grin: Helt plötsligt liksom). Men jag sa att jag bara ville vara ifred och det var nog bäst i långa loppet.

Det är faktist riktigt bra med motion när man är slutkörd! Simma är helt perfekt!

Jag har haft jobbet som fristad! Det har funkar riktigt bra och ave faktist bäst att ingen visste något om allt kaos i privat livet (även när en del av kollegorna mobbade mig och fryste ut mig så kunde jag förhålla mig till problemen på jobbet bättre på något sätt och kunde koppla bort dem på något sätt). Den gång jag fick dödsbud på jobbet och jag inte kunde hålla tåräran inne så hoppade den värsta mobbaren i princip på mig för att visa att personen fanans där för mig (:grin: Helt plötsligt liksom). Men jag sa att jag bara ville vara ifred och det var nog bäst i långa loppet.

Det är faktist riktigt bra med motion när man är slutkörd! Simma är helt perfekt!
Ja, på jobbet vet man ju vad jag gått igenom eftersom jag jobbade där när Leo dog.... Tror även att jag kan få fin stöttning OM jag skulle berätta, men just nu känns det bättre att inte göra det, inte för hela gruppen. Däremot kan det hända att jag nämner det för ägarna, bara för att de ska veta varför jag kanske inte orkar ta för många pass framöver, hittills har det varit väldigt mycket jobb, såväl vardag som helg. Men jag trivs med mitt jobb och "mina" hönor är bara för goa att sitta och prata med när det känns tungt:love: (se där, jag hittade ju faktiskt något jag mår bra av!!)

I helgen väntar spekulanter på två av hästarna, förhoppningsvis blir den ena såld och den andra utlånad till ridskola, det skulle kännas otroligt skönt! Häst nummer tre har jag hittat nytt hem till, men hon åker inte förrän till våren, men det är helt ok. Häst fyra är redan utlånad men kommer ju hem efter avvänjning, dock hoppas jag hitta någon som vill avla vidare på henne detta år...

Ja, simma är bästa motionen för mig, att röra mig i varmt vatten och avsluta med bastu/bubbel gör min kropp gott:heart
Ska hämta ut medicin idag, har fått veta att bidrag är på väg och då törs jag ta av mina matpengar! :banana:

Även om det bara är grundmedicinen så måste jag komma igång med den ordentligt innan läkarbesöket, sen får de stötta upp med vad som behövs för att få upp mig på fötter igen. Känns så svårt att ta emot hjälp, men jag inser ju att en del av mitt problem är just att jag inte tagit emot hjälp som erbjudits, och inte heller bett om hjälp när jag behövt. Ensam är inte så stark som jag har velat tro:cry:, ensam är rätt svag och liten när världen och verkligheten tränger sig på:(

Vill du det??? I såna fall behöver du inte köpa den @Vitsippan ;)

Tusen tack!!! Har den varit till hjälp för dig, förresten? Känns som att jag behöver lite handgripliga råd just nu, och kan den ge det så är jag djupt tacksam.
Tror att obearbetad sorg kan ligga bakom hur jag mår nu, för det har eskalerat samtidigt som jag börjat drömma ofta om Leo, ibland att han är liten, men även att han är vuxen och jag jagar runt och letar efter honom för att rädda honom undan drogerna:cry::cry::cry:
Ok - då köper jag den inte :) Då bidrar jag med en slant till medicin i stället! Har du swish? Jag har pm'at dig!

Vi känner inte varandra alls @Texaz men jag har läst dina trådar och känt med dig. Jag får ont i hjärtat av det du skriver nu och du ska inte behöva vara ensam i din situation. Pengar är inte allt och definitivt inte lycka men det underlättar livet något ofantligt. Att kunna köpa sin medicin, slippa oroa sig för att ha mat på bordet och ibland unna sig ett nöje, vad det än är, behöver vi alla som en bas att stå på. Än mer så när orken är obefintligt och mörkret hotar. Skicka PM med tel nr till mig så bidrar jag gärna med en slant via swish. Använd den till något som gör din dag lite mer ljus :heart

Svarar alla! Jag har tyvärr inte swish, min gamla mobil kan (vill) inte längre hantera appar, har en nyare telefon jag fått efter min pappa men den verkar vara låst:( och pappsen vet inte något om lösen då det var länge sen han använde den. Ska ta det med telefonbutiken butiken senare....
Vill inte skriva ut kontonumret här, och bara jag får ork så pm:ar jag, men just nu är jag för slut:mad:

Har jobbat, och det var skönt att umgås med mina bevingade vänner som numer är så tjenis att de hänger runt benen och rycker i min overall:D
Slutade tidigt idag och åkte sen och handlade. Medicinen var slut:( men skulle komma på måndag, är vanligt med den, att den är slut alltså.... För ett år sen var det lång leveranstid då alla apotek hade slut på centrallagren, men då hade jag turen att få hjälp av en underbar expedit som hittade den på ett litet konkurrerande apotek i en stad några mil bort. OT....

Handlade mat och unnade mig faktiskt att köpa hårfärg och parfym (nåja, billighetsvarianterna, men iaf!!!), tänkte att om jag känner mig fräschare kanske jag mår något bättre? Ska ta ett bad ikväll och sen fixa håret, ha lite spakväll;)
Skulle ha åkt till biblioteket och hämta reserverade böcker men var totalt slut efter affären så jag åkte hem och däckade i sängen en timme:crazy:

Har pratat med ridskolechefen för ridskolan som ev vill låna min fina Mirakel, de kommer och provrider honom på söndag, jag hoppas att det blir av och att det blir bra. Tror han skulle trivas ypperligt med ridskoleliv, faktiskt!!:)
Ska nu dra mig ut i stallet och fixa iordning, få se om det kommer någon spekulant idag eller om hon dyker upp senare i helgen, vi har inte hörts av sen mitten av veckan. Har dock några fler som var intresserade av att komma och kika på Sonja, så även där hoppas jag att det löser sig snart och bra!!

Svarar alla! Jag har tyvärr inte swish, min gamla mobil kan (vill) inte längre hantera appar, har en nyare telefon jag fått efter min pappa men den verkar vara låst:( och pappsen vet inte något om lösen då det var länge sen han använde den. Ska ta det med telefonbutiken butiken senare....
Vill inte skriva ut kontonumret här, och bara jag får ork så pm:ar jag, men just nu är jag för slut:mad:

Har jobbat, och det var skönt att umgås med mina bevingade vänner som numer är så tjenis att de hänger runt benen och rycker i min overall:D
Slutade tidigt idag och åkte sen och handlade. Medicinen var slut:( men skulle komma på måndag, är vanligt med den, att den är slut alltså.... För ett år sen var det lång leveranstid då alla apotek hade slut på centrallagren, men då hade jag turen att få hjälp av en underbar expedit som hittade den på ett litet konkurrerande apotek i en stad några mil bort. OT....

Handlade mat och unnade mig faktiskt att köpa hårfärg och parfym (nåja, billighetsvarianterna, men iaf!!!), tänkte att om jag känner mig fräschare kanske jag mår något bättre? Ska ta ett bad ikväll och sen fixa håret, ha lite spakväll;)
Skulle ha åkt till biblioteket och hämta reserverade böcker men var totalt slut efter affären så jag åkte hem och däckade i sängen en timme:crazy:

Har pratat med ridskolechefen för ridskolan som ev vill låna min fina Mirakel, de kommer och provrider honom på söndag, jag hoppas att det blir av och att det blir bra. Tror han skulle trivas ypperligt med ridskoleliv, faktiskt!!:)
Ska nu dra mig ut i stallet och fixa iordning, få se om det kommer någon spekulant idag eller om hon dyker upp senare i helgen, vi har inte hörts av sen mitten av veckan. Har dock några fler som var intresserade av att komma och kika på Sonja, så även där hoppas jag att det löser sig snart och bra!!

Är det inte lättare för dig att beställa medicinen på nätet så slipper du åka runt till olika apotek, vänta på att den ska komma in osv?
Du loggar bara in med ditt bank-id på apotekens hemsida så kan du beställa. Alla brukar ha fri frakt till närmaste av deras apotek, alternativt om du beställer via apotea kommer det i brevlådan eller till ditt utlämningsställe.

Är det inte lättare för dig att beställa medicinen på nätet så slipper du åka runt till olika apotek, vänta på att den ska komma in osv?
Du loggar bara in med ditt bank-id på apotekens hemsida så kan du beställa. Alla brukar ha fri frakt till närmaste av deras apotek, alternativt om du beställer via apotea kommer det i brevlådan eller till ditt utlämningsställe.
Jo jag brukar göra det men villeha den direkt. Får den ju ändå till mitt apotek nästa vecka, men framöver ska jag beställa och då i god tid!

Du behöver inte ha appen i din telefon för att det ska fungera, det räcker att ditt telefonnummer är kopplat till kontonumret, vilket du gör på internetbanken. Det du missar när du inte har swish själv är att du inte får ett automatiskt meddelande via appen när någon skickat pengar till dig.

Du behöver inte ha appen i din telefon för att det ska fungera, det räcker att ditt telefonnummer är kopplat till kontonumret, vilket du gör på internetbanken. Det du missar när du inte har swish själv är att du inte får ett automatiskt meddelande via appen när någon skickat pengar till dig.
Tydligen var det så tidigare, men nu behöver jag både mobilt bank-id OCH appen enligt min bank, telefonen säger nej till bådadera :mad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka