När slutade era små äta på natten?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Hot Shot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 3 032
H

Hot Shot

Lilleman är nu tio månader och nattningen fungerar toppen, somnar i sin egen säng vid kl 20 och kommer över till oss vid kl 5-6 på morgonen för att sova ett par timmar till. Dock vaknar han alltid en gång runt kl 24 och får en liten flaska välling och jag känner att det vore så skönt att slippa det målet. Enstaka fall har det räckt med att bara ge nappen men då somnar han oftast om för att sedan vakna någon timme senare igen så oftast ger vi välling första gången han vaknar så man slipper gå upp igen. Under ett par veckor tid vaknade han inte något på natten utan sov gott ända tills 5-6 och det var så skönt!

Har svårt att tro att han verkligen behöver det där nattmålet för han äter väldigt bra på dagen?

Hur sover era småttingar?

Är första barnet så jag har ingen koll på hur länge man ska fortsätta ge nattmål?

Sv: När slutade era små äta på natten?

Min lilla är drygt två år och äter fortfarande på natten :o Hon bara måste ha nattvällingen för att somna om igen.

Min äter fortfarande på natten, är 18 månader! Ett par gånger dessutom men han har maten framför sig så det är bara att ta för sig :D Hade jag vart tvungen att göra välling hade jag nog varit mer benägen att få honom att sova.

Sebastian slutade äta på natten när han var 6 veckor gammal, för då började han sova 12 timmar varje natt. Innan dess åt han 2 gånger på natten, vaknade som en klocka var fjärde timme ;)

Han har aldrig ätit ett nattmål sen dess, och slutade med välling på kväll/morgon helt på eget initiativ som 16 mån gammal.

Min är 9 månader och sover som din, dock utan nattmålet. Men kommer över till min och sambons säng för att sova nån/några timmar till. Han sov hela natten från det han var 3 månader. Är de fullmåne är han dock lite oroligare.

Emil åt lite om nätterna fram till han var tio månader sen ratade han bröstet och jag såg ingen anledning att börja med välling eftersom han inte ätit det tidigare. Sen har han vaknat om nätterna fram till han blev 2.5 år men inte ätit/druckit.

Vi la ner nattmålet vid 10 månader ungefär. Gav helt enkelt vatten några gånger istället och sen ingenting alls.
Sen ammade jag tills 13,5 månader och då ingick bröstmjölk vid 5-6tiden på morgonen (kan väl också räknas som "nattmål" på ett sätt). La av med det när jag slutade amma. Nu är barnet 18 månader och äter kvällsvälling vid 19.30 och äter morgonvälling vid 7.30 ungefär.

Sover INTE konstant genom hela natten, men somnar lätt om. Vaknar 1-3 ggr och tas oftast upp i vår säng de sista timmarna på morgonen.

Linus slutade äta välling vid 7 månader. Eftersom han åt det morgon, kväll och en gång på natten så slutade han själv äta på natten. Äter frukost vid 7.30 och kvällsgröt 18.30, dricker endast vatten på natten.

Sover från 19-07 vaknar 1-5 ggr natt och sover de sista timmarna i vår säng.

Ludvig är 7 månader nu och har i princip inte ätit på natten sedan han var fem månader och han började få gröt innan kvällsamning och nattning. Någon enstaka gång vaknar han och är ledsen (kanske en gång på två veckor eller så) och då ammar jag som tröst. Han brukar somna runt klockan sju och vaknar mellan sex och sju på morgonen, och då ammar jag direkt. Ibland somnar han om (särskilt om han vaknar redan vid sex) en timme till eller så, och då kommer han över och sover hos oss, annars sover han i egen säng. Vi har inte gjort något för att få honom att sova hela natten utan han har hittat den rutinen själv - vilket man inte trodde när han som nyfödd aldrig somnade innan klockan 02...

William slutade äta nattetid i samma veva som han fick eget rum, han var då 1,5 år. Därmed blir han inte störd av oss och sover så gott som alltid hela nätterna. I enstaka fall tex om han är sjuk och sover dåligt kan han dock få en flaska välling på natten.

Hanna avvande vi från välling när hon var rätt exakt 2 år. Hon hade velat fortsätta, åt ett par ggr på natten..
Nova-li äter ca 2 flaskor/natt, blir 2 år om ett par veckor. Vi kommer nog sluta med välling till hösten..

Liknande trådar

Småbarn Hej, Önskar lite input här men om ni ska döma och ge kommentarer om hur taskigt det är att inte låta barnen sova med föräldrar kan ni...
Svar
17
· Visningar
1 164
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 246
Senast: Amha
·
Småbarn Sonen på snart 15 månader har inte att sova på sin favoritlista. Han sov bra de första två månaderna i sitt liv sedan hände något. Han... 2
Svar
23
· Visningar
1 724
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är... 2
Svar
23
· Visningar
2 048
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31