Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Ja desperation lyser igenom och är oattraktivt. Om man märker att någon är desperat så undrar man, åtminstone undermedvetet, vad det är för fel på personen som gör att han/hon inte har hittat någon förrän han/hon har blivit desperat.

Jag har lagt ner mitt nätdejtande för tillfället men jag kommer att återuppta det framåt hösten/vintern när jag har mer tid och när jag har gjort lite ändringar som jag räknar med kommer att öka mitt självförtroende, vilket borde öka min attraktion eftersom osäkerhet är oattraktivt.

Mitt senaste försök med nätdejting fick mig att känna någon slags stress över att jag var tvungen att hitta någon, nu när jag har lagt ner så har den stressen försvunnit och jag har börjat tänka efter lite och insett att det inte är hela världen om jag inte hittar någon. Så nästa gång jag testar nätdejting kommer jag att se det mer som en kul grej, funkar det så gör det annars får livet rulla på som vanligt.

Även om jag inte hittar någon så får jag åtminstone skicka lite meddelanden och prata med några, ungefär som i ett forum, vilket jag tycker är väldigt kul.

Senast ändrad:

Jag kom att tänka på en sak. Är det möjligen så att du uppger vilken politisk åsikt du har? Jag vet inte hur representativ för män i allmänhet jag är, men kvinnor som har uppgivit "fel" politiska hemvist är en av få saker som kan få mig att tappa intresset direkt.

Jag har inga extrema politiska åsikter. Men om en kvinna uttryckligen säger vilka åsikter hon har så kan man tänka att hon har starkare åsikter än genomsnittet eftersom hon känner behov av att berätta det. Om vi då har helt olika uppfattningar så ser jag det som ett potentiellt problem eftersom vi genom detta kan tänkas ha helt olika grundläggande värderingar i livet.

Jag kom att tänka på en sak. Är det möjligen så att du uppger vilken politisk åsikt du har? Jag vet inte hur representativ för män i allmänhet jag är, men kvinnor som har uppgivit "fel" politiska hemvist är en av få saker som kan få mig att tappa intresset direkt.

Jag har inga extrema politiska åsikter. Men om en kvinna uttryckligen säger vilka åsikter hon har så kan man tänka att hon har starkare åsikter än genomsnittet eftersom hon känner behov av att berätta det. Om vi då har helt olika uppfattningar så ser jag det som ett potentiellt problem eftersom vi genom detta kan tänkas ha helt olika grundläggande värderingar i livet.

Nej har inte listat något sådant...
(Och jag har märkt själv att jag tänker liknade som du med män som uppgett "fel" riktning :) )

Kom på att det ju också finns några "singel-föreningar" dvs föreningar som vänder sig till singlar men där tanken är att man också kan hitta på lite aktiviteteter. kom på att jag för ngt år sedan gick med i en sådan på kära facebook och får mail ibland om bowlingkvällar eller teaterföreställningar och sånt...men jag har aldrig kommit iväg.. Tänker att då träffar man ju antagligen en del nya människor samtidigt som man kanske gör en trevlig aktivitet och det förhoppningsvis inte blir så krystat.
Någon som prövat det? erfarenheter?

*kl*
Gaaahhh!!!

Bor på en liten ort och har nätsnackat med en kille från samma ort i några dagar nu. Han verkar riktigt trevlig och finurlig.

MEN!!!

Nu har jag kommit på vem han är, och jag vill verkligen inte ha honom :wtf: :arghh: (Han har bl.a "fel" politiska åsikt, och är aktiv inom sitt parti.)

Hur ska jag komma ifrån det här?? Vi har skickat flera meddelanden per dag :arghh:

Du skriver ett brev och frågar "Apropå det norska valet - hur intresserad är du av politik förresten?"

Hur du sedan "slingrar dig ur det" kan jag inte svara på. :D

/Keb

Fast jag, som kvinna (och egentligen för ung för senior) föredrar helt klart om män skriver ut sin politiska åsikt! Jag har själv gjort det, och tycker att det är lika bra att jag blir bortsållad av vissa som inte tycker likadant. På samma sätt sållar jag helt klart bort män jag tycker är åt fel håll, eftersom det är en av de punkter jag inte vill kompromissa på.

Hoppar för övrigt in i tråden här, lite för ung men har följt den ett tag och tycker det har varit mycket roligt och givande att läsa era tankegångar och om era erfarenheter!

Ibland önskar jag att jag hade vetat tex politisk åsikt innan jag började träffa personen. Var med om att börja träffa en person och efter ca 3 mån kom åsikter fram som i min värld är rejält extrema. Personen berättade också att han var politiskt aktiv i ett parti och tänkte ställa upp i nästa val för det partiet. Pga detta tog vårt korta förhållande slut.
I det fallet hade det för oss båda varit bättre att veta hans politiska åsikt.

Jag brukar faktiskt fråga om personen inte har valt något specifikt :) Kanske inte alltid innan man ses, men iallafall innan man träffas en andra gång. Tycker inte det är konstigt alls :)

Det tycker jag är ett ganska ofint sätt att göra det på. Jag ser inget problem med att tott är ärlig och säger att hon inte vill ha honom på grund av hans politiska åsikter. Om han är medlem i ett parti och öppen med det så får han räkna med att det kan påverka hans privatliv.

Om den politiska åsikten är viktig vid ditt val av partner så tycker jag absolut att du ska skriva det i din presentation, det är ju också ett sätt för de män som är intresserade av dig att veta att det är meningslöst att lägga energi på dig, om de har åsikter som inte är kompatibla med dina.

Tja, det kan man kanske tycka. Jag har inga problem med det alls; jag tycker inte att jag behöver rättfärdiga varför jag väljer att avsluta en mailkonversation med någon. Men det kanske ligger mer i att jag inte ser mejlade som så seriöst, som ett löfte. Jag tycker inte att man behöver "slingra sig ur" efter bara lite mailande. Det är kul, är det inte kul längre så lägger man av.

Att bara avsluta en konversation är ett lätt sätt att göra det på och ibland kan det vara motiverat om man tycker alternativen är för jobbiga eller om det inte finns något snällt sätt att göra det på.

Jag tycker bara generellt att det känns bättre att få veta att den andra personen har tappat intresset och gärna varför istället för att gå och fundera på vad som hände.

Att bara avsluta en konversation är ett lätt sätt att göra det på och ibland kan det vara motiverat om man tycker alternativen är för jobbiga eller om det inte finns något snällt sätt att göra det på.

Jag tycker bara generellt att det känns bättre att få veta att den andra personen har tappat intresset och gärna varför istället för att gå och fundera på vad som hände.

Håller nog lite med här.

Kommer nog inte bara att sluta svara "sådär bara", men kanske trappa ner...och kanske skriva att jag "avslöjat" honom och inte är intresserad "på det sättet".
Han är inte bara aktiv inom fel parti - han har absolut inget tilltalade yttre heller. Ovårdade tänder t.ex :crazy:

Fast jag tänkte exempelvis på killar som inte kan tänka sig att vara ihop med tjejer som är jämnåriga eller några år äldre utan det bara är yngre som duger... ofta med motiveringen att de själva är så "ungdomliga"... själv får jag visa leg både på systemet och ica (när jag skulle handla alvedon och hade 14-åriga sonen med mig) och ingen tror på att jag fyller 40 nästa år, men inte fan har jag såna strikta ålderskrav på en partner... givetvis antar jag att det beror på omognad och osäkerhet hos personen och denne faller då bort på eget grepp hursomhelst...

Hrmm, jag är 52 min kille är 35 ...tycker mer grabbarna vill ha äldre tjejer nuförtiden ..;)

Oj, är politisk åsikt så viktig? Alltså någon åt extremhållen kommer inte in i mitt liv men om vi är på varsin sida av centern har jag inga problem med. Det kan snarare vara utvecklande.

För mig är det nog det. Levde tidigare med en kille som inte delade min politiska åsikt, vilket inte var någon höjdare. Problemet där kanske dock låg att det aldrig blev givande, utan att vi bara bråkade istället. Beror ju helt på individen.
För mig handlar nog den politiska åsikten också om vilka grundläggande värderingar man har, det hänger liksom ihop. Därför skulle jag ha svårt att träffa någon som röstade ut på "andra kanten" så att säga.

Oj, är politisk åsikt så viktig? Alltså någon åt extremhållen kommer inte in i mitt liv men om vi är på varsin sida av centern har jag inga problem med. Det kan snarare vara utvecklande.

Jag tycker det är svårt att veta exakt var centern ligger på den politiska skalan nu för tiden. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 334
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 055
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 673
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka