Nafayette
Trådstartare
När det gäller nätverk så är jag faktist helt nollad.
Någon som kan handleda mig??
Har en XP dator, en Me dator, en hpskrivare och ett adslmodem.
Har nu köpt en d-link 604.
Hade tänkt koppla ihop hela rasket så att båda får tillgång till skrivare och Internet.
Vill också ha kontakt mellan båda datorerna..
Tänker jag rätt om jag gör så här?
Först kopplar jag in rautern i XP datorn och försöker att få den att fungera med internet.. (sett på inlägg här och var att det kan bli strul)
När sedan det fungerar (läs om) så drar jag igång Me datorn och kopplar in den också i rautern..Suck..det blir nattjobb..jag som aldrig någonsin har kopplat varken rautrar eller nätverk...
När det fungerar så måste jag få kontakt mellan datorerna..
Någon måste alltså vara en gästdator.. eller har jag fattat fel??
I så fall..vilken?
Utdelning av hårddiskar och allra sist så tar jag skrivaren..
Är detta en vettig arbetsordning??
Något som jag måste veta?
Har kablar och rauter och skiva.. Antar att kablar och rauter är inget svårt att koppla ihop men det var skivan, ja.. Installation och frågor m.m...
AM
Någon som kan handleda mig??
Har en XP dator, en Me dator, en hpskrivare och ett adslmodem.
Har nu köpt en d-link 604.
Hade tänkt koppla ihop hela rasket så att båda får tillgång till skrivare och Internet.
Vill också ha kontakt mellan båda datorerna..
Tänker jag rätt om jag gör så här?
Först kopplar jag in rautern i XP datorn och försöker att få den att fungera med internet.. (sett på inlägg här och var att det kan bli strul)
När sedan det fungerar (läs om) så drar jag igång Me datorn och kopplar in den också i rautern..Suck..det blir nattjobb..jag som aldrig någonsin har kopplat varken rautrar eller nätverk...
När det fungerar så måste jag få kontakt mellan datorerna..
Någon måste alltså vara en gästdator.. eller har jag fattat fel??
I så fall..vilken?
Utdelning av hårddiskar och allra sist så tar jag skrivaren..
Är detta en vettig arbetsordning??
Något som jag måste veta?
Har kablar och rauter och skiva.. Antar att kablar och rauter är inget svårt att koppla ihop men det var skivan, ja.. Installation och frågor m.m...
AM