Navelbrock

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Frodo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 998
F

Frodo

Någon som vet nått ang. navelbrock på föl? Varför får de det? Hur åtgärdar man det? Prognos? :confused:

Sv: Navelbrock

Jag har en kamrat som fick ett föl med navelbrock, just i detta fall gick det att operera och det hela avlöpte väl. Men om det generellt sätt går att operera alla brock vet jag inte, och hur prognosen ser ut i dessa fall känner jag inte heller till.

Sv: Navelbrock

Det brukar gå att operera. Är det mycket så finns det viss risk för kolik, om bråcket är så stort så tarmen kan glida ner och veckas.

Men konferera med veterinär. Annars är det operation som gäller. Prognosen är nog väldigt god om inte tarmar och sånt hunnit skadas, men då blir det akut vid kolikattack i så fall.

Liknande trådar

Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Amk
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 238
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 204
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka