Neeeeeeeeej!!!!!

Jag har fortfarande träningsvärk i benen efter vedklyvningen! :rofl:
Här i svärdsjö regnar det, men det märks att jag verkligen behövde komma iväg nu. Kroppen jobbar hårt på återhämtning och avslappning och jag mår faktiskt ruskigt bra, förutom att jag är extremt trött och virrig. Vilket jag alltid blir efter påfrestande stresspåslag...och det är så fantastiskt skönt att då få tillbringa tid med fina människor som förstår och accepterar det :)
Jag är så otroligt glad och tacksam över att jag fick komma iväg på denna resa :love:
Precis vad kropp och själ behöver :)
Utan dessa andningspauser hos @ASKAPLASKA, @Texaz och @athena_arabians hade jag kraschat totalt för länge sedan!
Tack, igen, ALLA fina underbara vänner som gör det möjligt för mig att hålla mig flytande och igång :love::love:
Och att jag dessutom får chansen att uppleva Mimkry igen...de som faktiskt hjälpt mig genom så otroligt svåra saker innan...fantastiskt!

Både bra och dåliga nyheter:
Dåligt: farmor på sjukhus för ev akut operation
Bra: en planerad operation som bara blir av lite tidigare nu..höftledsfraktur vid en tidigare bytt höftledskula så ingen fara med henne :)

Bra: pappa insåg att det inte var någon bra idé med ny relation så den är avslutad :D

Åh @whwycd det är nog första gången i mitt liv tror jag som jag faktiskt har blivit glad över att höra att en relation är över. Hoppas nu att du och din pappa kan komma varandra riktigt nära :love:

Så tråkigt med din farmor. Hoppas att hon repar sig snabbt.

Kraaam!

Jag blir kvar här som planerat, men nu ligger farmor på sjukhus och det ser mörkt ut även för henne. ..farbror sa att hon gett upp (och hon ger inte upp i första taget! ) och vill inte vara med om en operation till, det sa hon redan förra gången de opererade höften på henne så ja...jag åker till sjukhuset när jag kommer hem men just nu kan jag liksom inte göra något och det kommer väl mest troligt inte hända något under helgen heller så för mig känns det självklart att stanna i lugn och trygghet här, för MIN skull!
:(
Det lär ju inte gå lika fort för henne som för mamma då hon inte är i något medicinskt livshotande tillstånd, utan det är i princip upp till henne hur länge hon tänker "hänga i" :cry:
Fan! :cry:

Men nej så ledsamt :( Är din farmor gammal? Min mormor gav också upp där i slutet. Hon sa själv att hon var färdig och hade sagt det ganska länge. Hon hade levt ett fantastiskt och långt liv och nu var hon klar. Även om sorgen efter henne självklart var tung så kändes det ändå bra att hon själv hade sagt att hon kände sig färdig. Det är ju det som är så stor skillnad på när en gammal människa dör eller när någon som är mitt i livet eller till och med ung rycks bort alldeles för tidigt. Den som är ung eller mitt i livet är ju inte klar. Hen har ju så mycket kvar att få uppleva och göra medans en gammal människa förhoppningsvis har fått möjligheten att leva det liv hen ville och göra det hen ville.

Tröstkramar :love:

Hon blir 86 8/7...så ja, hon är ju rätt gammal, men det har aldrig varit något större fel på henne innan, men jag gissar att det faktiskt blivit för mycket även för henne med mamma. Jag tror inte att hon har fått så mycket stöd som hon kanske behövt (men inte har velat erkänna, envis som sagt) och jag gillar inte alls min farbror som alltid lägger sig i hennes liv :( skulle inte förvåna mig om han övertalar henne till att avstå operation (hon är klar i huvudet och kan mycket väl avgöra själv, egentligen, men han är galet manipulativ och...okänslig, så jag skulle ärligt talat inte bli förvånad! :( )

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: cewe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 969
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 812
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 7 8 9
Svar
174
· Visningar
22 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka