NEEEJ::: INTE NU IGEN *förtvivlad*

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

Hel

Jag är så otroligt ledsen och förtvivlad nu.
För ca två och ett halvt år sedan så separerade (flydde) jag och min underbara dotter från mannen som är hennes pappa efter år av psykisk misshandel.

Jag försökte få ihop spillrorna av mig för att kunna bli en sådan bra mamma som möjligt, och jag lyckades att bli starkare och vi hade det bra min lilla tjej och jag :love:

Jag hade hjälp från familjerätten för att se till att det skulle kunna bli struktur på umgängena mellan min lilla tjej och hennes pappa, för jag såg det på det sättet att oavsett vad han har gjort mot mig så behöver han inte göra det mot henne. Och jag ville ju att de skulle lära känna varandra eftersom han inte hade varit närvarande under hennes första tre år då han hade missbrukarproblem, och som jag såg det så tänkte jag rätt då min lilla tjej blev så glad för sin pappa.

Men så kom dagen för ca ett år sedan, då min lilla tjej precis efter ett umgänge hos sin pappa berättade saker för mig om sin pappas snopp. Jag blev fullständigt lamslagen och alldeles kall, och jag visste inte vad jag skulle göra just då. Men jag tog kontakt med familjerätten och berättade vad hon sagt, men eftersom hon inte var så verbal vid det tillfället så vågade jag inte tolka henne fullt ut utan la över ansvaret på de som har erfarenhet av sånt här. Och de lämnade in en anmälan och det blev en utredning där både soc, polis, läkare och bup blev inblandade.

Nu följde det en tid av terror där det kom en massa hot mot mig, och där jag blev anklagad för att ljuga för att sätta dit honom.
Och han skulle minsann se till att märka mig, och jag försökte att förklara för honom att jag skulle aldrig utsätta min lilla tjej för allt som detta innebar för henne för att sätta dit honom.

Fallet lades ner i för ca ett halvår sedan och med utlåtandet från bup som grund för nerläggningen och de sa att det inte fanns något som sa att min lilla tjej hade varit med om något traumatiskt som kunde härleda till en sexuell karaktär.

Med en liten tvekande känsla så valde jag att känna mig tacksam och trygg i det uttalandet, så skedde umgänge nu under en tid.

MEN... för några dagar sedan så blev jag uppkallad till dagis, och det var inte roligt kan jag lova.

De berättade att min lilla tjej berättat saker om sin pappas snopp igen, och med endel funderingar kring dottern om hennes uttalanden och sin förändring när det varit umgänge + lite mer så hade redan gjort en anmälan till rektorn som i sin tur lämnade in en anmälan till soc som i sin tur skall prata nästa vecka om detta och sedan lämnar de in en polisanmälan.
Plus de frågentecken och teckan både jag och min sambo har sett, det gör att jag den här gången verkligen tror att det finns en grund till detta och det gör mig så otroligt ledsen in i själen, jag är helt förtvivlad nu... och bara gråter när jag blir ensam.

Och samtidigt så blev jag uppmanad att lämna in en polisanmälan på de hot jag har blivit utsatt för från pappan. Vilket jag nu har gjort.

Men eftersom han inte vet något än så är jag tvungen att se till att umgänge inte sker denna helg utan att han vet vad som är på gång, och det har jag gjort på ett bra sätt som vilken umgängesförälder som helst skulle acceptera så har han redan vänt upp himmel och gjord och kör utanför för att kolla upp oss.

MEN... vad skall jag göra???
Jag varken vill eller får lämna ut henne till honom, och jag gör vad som helst för att förhindra att de ses eller pratar med varandra i telefon innan jag vet vad som är min lagliga rätt.

Förra gången så var jag verkligen osäker på om han gjort något som skulle vara riktat mot henne, men den här gången är det dagis som har larmat. Och det känns mitt i alltihop skönt att det är där hon sagt det hon har sagt. Så jag behöver inte få slängt i ansiktet att jag ljuger och att jag har hittat på.

Dagis har redan lämnat in en redogörelse och han kan ju försöka att manipulera de uppgifterna som redan är inlämnade och att de faktiskt kommer från dagis och med vetskapen om det som varit innan.

Nu är jag så otroligt ledsen :(

Nu måste jag stå på mig och ljuga mig blå för att skydda min dotter, och det är inte lätt med en pappa som redan nu har farit i taket och ifrågasatt mig och dessutom redan har kört utanför vårt hus.

Ja jag bara bara tvungen att skriva av mig lite... vågar inte skriva för många detaljer med risk för att någon skall känna igen detta....

Från otroligt ledsen mamma som trodde livet skulle bli annorlunda.... och som gör allt för att skydda sin dotter oavsett vad han hotar med och med vetskapen att han kan göra det han hotar med...

Jag måste vara stark nu....
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: NEEEJ::: INTE NU IGEN *förtvivlad*

En stor stor kram till dig!
Förstår att det måste vara otroligt svårt att vara stark i en sån situation.
Men nu står du med ryggen fri, det är dagis och inte du som anmält/uppmärksammat detta.. det kan han omöjligt vända mot dig.

Jag har också nyss hittat saker som är svåra att tolka.. och det är otroligt skönt att det finns myndigheter och personer att vända sig till när man själv knappt vet vilken fot man ska stå på.
Utnyttja dom, prata gråt och ventilera.. dom finns där för att hjälpa dig!

Jag har inga råd att ge eller ngn stor erfarenhet av ditt problem, men jag tänker på dig iaf! Din dotter kan vara lycklig över att ha en mamma som bryr sig! Lycka till :bow:
 
Sv: NEEEJ::: INTE NU IGEN *förtvivlad*

Du har ingenstans du kan "rymma" till bara så att du kommer ur blickfånget de närmaste dagarna?
Imorgon är ju alla inrättningar öppna och du kan börja riva upp himmel och jord.
Har du någon personal på dagis som du har förtroende för och som vet vad som är på gång?
I så fall kan du kanske få hjälp och stöd därifrån.
Ta kontakt med soc redan i morgonbitti och be om snabb hjälp, så att umgängesrätten kan bli ändrad.
Jag håller tummarna för att du ska få snabb hjälp.

//mimmipigg
 
Sv: NEEEJ::: INTE NU IGEN *förtvivlad*

Så hemskt det måste kännas för dig. Har tyvärr inga råd att ge men skickar en styrkekram! Hoppas att du har stöd från nära och kära omkring dig! Håller tummarna för att allt ska bli bra för er!
 
Sv: NEEEJ::: INTE NU IGEN *förtvivlad*

Jösses! Hoppas att det kan ordna sig till slut i alla fall. Heja dig! :bow:
 
Sv: NEEEJ::: INTE NU IGEN *förtvivlad*

Vill bara skicka dig en tanke. Förstår att du lever i en mardröm med det här.
 
Sv: NEEEJ::: INTE NU IGEN *förtvivlad*

Styrka och kraft till dig. Tänker på er.
Stor kram till din dotter, som har en så stark och modig mamma.
 
Sv: NEEEJ::: INTE NU IGEN *förtvivlad*

Tack alla för era fina ord och det känns så skönt att det finns de som tänker på oss, kan bara lite snabbt berätta att det har uppkommit fler uppgifter under dagen som har gjort mig än mer ledsen och förtvivlad när det gäller umgängena de har haft.

I dag så har det varit klappjakt på mig från både pappan och hans vänner, och det har varit en turbolent kväll med polis inblandad. Men som tur är så kom det två vänner till oss ifall hennes pappa skulle komma hit, och det var så otroligt tryggt att de var här hos oss ikväll.

I morgon skall jag se till att det blir besöksförbud om jag kan, vilket jag hoppas av hela mitt hjärta.

Kram till er alla..
 
Sv: NEEEJ::: INTE NU IGEN *förtvivlad*

Åh shit :crazy:
ännu mera tokerier.. jag förstår inte vad det ska vara till för nytta.
Vad vinner han på att tracka er ännu mera och dessutom skicka vännerna :mad:
Skönt ändå att ni har vänner som ställer upp, sånt är otroligt värdefullt :bow:

Håller tummarna för att det blir besöksförbud!!
Hur fungerar sånt om han skickar kompisarna istället? ..bara en tanke som slog mig..

Kram!
 
Sv: NEEEJ::: INTE NU IGEN *förtvivlad*

Jag vet inte alls hur det fungerar men lita på att jag skall ta tag i detta i morgon, nu finns det bara en väg att gå för mig och det är att göra allt i min makt för att förhindra att de kommer att ses eller prata i telefon på ett långt tag.

Jag kunde inte för mitt liv tro en gång att det skulle bli så här, men nu står jag här och jag gör allt för min lilla tjej.

Och jag vet inte hur jag skulle klara mig utan min underbara sambo, utan honom hade jag nog varit ett vrak.

Kram tillbaka...
 
Sv: NEEEJ::: INTE NU IGEN *förtvivlad*

Jag förstår dig precis, och jag känner så för dig nu... :(

Nej, jag skriver inte mer här... ett PM påväg nu till dig.

Tänker på dig skall du veta...

Kramar i massor för en modig tjej...
 
Sv: NEEEJ::: INTE NU IGEN *förtvivlad*

"Jag varken vill eller får lämna ut henne till honom" skriver du. Att du inte vill har jag full förståelse för, men har har du någon myndighet bakom dig som säger att du inte får lämna henne till pappan? Se i så fall till att få detta på papper direkt, annars kan han använda det mot dig längre fram. Skyll på att ni har maginfluensa allihop så länge, så blir det inger tjafs om att hämta henne på några dagar.
 
Sv: NEEEJ::: INTE NU IGEN *förtvivlad*

Jag väntar nu på samtal från familjerätten då de handlägger fallet just nu, och tro mig... jag skall genom polisen och soc försöka få besöksförbud. Både här hemma och på dagis.

Och jag vet, precis som du skriver att om det inte finns papper på detta NU, så kommer en skicklig advokat om det går så långt säkert kunna påvisa umgängesvägran/sabotage och vända det mot mig.

Så det är bråttom nu.
 
Sv: NEEEJ::: INTE NU IGEN *förtvivlad*

Fy fan, vilken j---a gris! :mad: Hur i hela friden kan man göra så mot ett litet oskyldigt barn. Jag har själv tänkt tanken att någon sjuk person skulle prata/bete sig sexuellt inför min 3 åriga dotter och då väller raseriet upp inom mig!
Det känns skönt att du är stark och gör allt för din älskling. Jag tänker på er och du, ge din sambo en kram för att han finns där för er!
Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 235
Senast: MML
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 204
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 931
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp