Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick jag veta (via sms) att araben åter skulle ut på en tävling, en dressyrtävling den här gången och att jag då skulle få rida den andra hästen som jag red förra gången. Eftersom jag inte trivdes med den hästen sa jag som det var "Jag trivs inte med *den hästen* och står hellre över."

Då blev jag uppsagd som medryttare, med tillägg av andra skäl som hon faktiskt redan varit varse om då hon svarade på min annons. Sen gillade hon tydligen inte att jag hade en annan medryttarhäst för då var jag inte tillräckligt engagerad i hennes häst... Att hålla överenskommelser, tala om förändringar i god tid och ta väl hand om hästen räckte inte.

Jag klickade väl kanske aldrig till 100% med araben trots att den var snäll. Men jag gillade den ändå och tyckte bättre om den med tiden så vi behövde väl mogna ihop. Inget klick vid första ögonkastet alltså men jag tyckte ändå att det var givande att rida den.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 669
Senast: kma
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 538
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Idag kom det upp en bild på fb med min första medryttarhäst jag hade i den här trakten. Han var riktigt välutbildad och en utmaning att...
Svar
0
· Visningar
1 059
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp