ngn form av hästutbildning på distans?

LinnK

Trådstartare
ja, frågen är som rubriken lyder.
finns det eg.?

isåfall vad?

vill,vill,vill jobba med hästar men kan inte tänka mig att flytta. *hem-kär*
om det inte skulle ta slut med karln då... :crazy:

ngn som går ngn distansutbildning? pris? prisvärt?
osv. vill höra allt nu! :cool:
 
Hej!
Jag har just tagit examen på AgroVäst/SLU i Skara. Det är en distansutbildning som betyder att om du köper hela kursen så blir du ridinstrktör. Annars kan du köpa vissa block. Den var tre terminer och kostade 25.000kr + moms när jag gick den. Men nu håller de på och gör om den så nu ska den bli kostnadsfri.

Upplägget blir dock lite annorlunda: förut kom man två ggr varannan vecka men nu ska man komma mer sällan och kanske stanna ungefär en vecka åt gången = mindre resekostnader.

Den är verkliegn att rekomendera. Man får läsa foder för C. Planck, rida för Tarudi Björling och Sten Lindgren o.s.v. Jag var helnöjd. Kontaka Gunilla af Kleen på SLU i Skara. Hon skickar gärna ut info o.s.v. Fråga gärna om du undrar över något!

M.V.H Jenny
 
Tidigare så var det ridprov för att komma in. Det har dom tagit bort (p.g.a. att de tycker att det är bättre att alla har chans att bli bättre... de kommer ju ändå stå och ha lektioner tyvärr även om de inte klarar ridprovet) Tidigare var det även ridledarkursen, hästskötarexamen (kan du dock ta under kursens gång) minst 25 år (inte heller absolut krav) och yrkesverksam i ett antal år vilket jag inte kommer ihåg hur många. För examen ska man rida LA:4. Det bedöms mycket hårt och inte som på "vanlig tävling" och sedan 1.10m bana. Ganska lätt bana. Det är dock inget tvång att ta examen men då kan du inte kalla dig "av agroväst diplomerad ridinstuktör". Ridningen är helt suverän och jag har lärt mig massor både teoretiskt och praktiskt!
M.V.H Jenny
 
*ler* nej tyvärr. Men flera av de som var med på kursen hoppade knappt 60 cm när de började. Men Sten gjorde verkligen underverk. Byggde upp deras självförtoende och hjälpe dem på ett helt fantastiskt sätt så det blir säkert inga problem i så fall!! Funderar du på att söka?
 
Vad roligt! Hoppas verkligen att du gör det! Du får jättegärna höra av dig i så fall!
 
sitter här och funderar på vad jag vill göra med resten av mitt liv!!
detta låter ju jätte intressant, så om jag oxå kan få lite info blir jag jätte glad!!
 

Liknande trådar

Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 754
Senast: Mabuse
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 156
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 648
Senast: Lhas
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 431
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp