nh böcker!

katarina_dacke

Trådstartare
jag skulle vilja få tag i ett par bra NH böcker, eftersom jag är helt grön i NH så vill jag ha tag i några som börjar att beskriva grunderna.. har ni några bra böcker att rekomendera? var finns de att köpa osv.. Tacksam för svar :)
//Katarina
 
Sv: nh böcker!

Klaus Ferdinande Hempfling "Dansa med hästar" är jätte bra:). Den finns på ex internetbokhandel som adlibris lr bokus. Den är väl lite tungläst kanske & kräver endel av dig själv att koncentrerar dig & tar till dig vad han skriver. Linda Tellington-Jones har skrivit "Hästmasage & markövingar med TTouch & TTeam" den är mkt lättläst med mkt bilder som visar hur de olika övingarna görs. Den visar både massage & NH men all kontakt & allt du gör med hästen är ju NH på ett lr annat vis:angel: Finns en massa böcker i ämnet men dessa tycker jag är bra. Hoppas du hittar någon som passar dig.
 
Sv: nh böcker!

tack för ditt svar! det blir till att köpa hem någon av bökerna och läsa i genom och så har jag ju mina 2 hästar som får agera försökskaniner ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi blir med valp om ca 6 veckor ❤️ Innan sommaren köpte jag böcker och började läsa och förbereda mig. Jag tycker dock att det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 039
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 772
Senast: Solstig
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 377
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp