Nh på hund

B

**BORTTAGEN**

Natural hund manchip får det väl hete då :D
Provade det med min hund och hjälp vilken kontakt vi fick=)
 
Mmmm fast samma regler gäller inte fullt ut även om konsekvens alltid är bra. Man kan inte översätta häst till hund rakt av

En häst följer sin matte överallt är en trygg häst...

... en hund som förföljer matte genom hela huset är en otrygg och osäker hund. En trygg hund går och lägger sig i lugn och ro.

Hundspråk och hästspråk skiljer sig åt i många avseenden.

här är ett boktips om ND natural Dogmanship ifall du inte redan läst den?

http://www.adlibris.se/shop/product.asp?isbn=9177116283&mscssid=8C7KNSFGW9BG8NVNT4VXENEUM4C77J08

Kokopelli Mana
 
Jo jag skulle bli TOKIG om min hund gick efter mig vart än jag gick men just detta som dom 7 lekarna gick bra iaf=)

Ja ska genast in å läsa boken älskar att läsa jö=)
Jag har en hund som älskar att rida han vill ofta hoppa upp när jag rider och hänga med i full galopp(knäpp hund jag har) :rofl:
 
Håller inte riktigt med där. En hund ska så klart kunna ligga och sova fast matte/husse rör sig i huset.
Men den ska också vara uppmärksam på vad som händer.
En hund som bara sover och sover och inte bryr sig om vad sin "ledare" gör, anser jag har insett att ledaren aldrig gör något roligt så det är ingen idé att kika vad som händer. Den har tråkigt och har slutat att "hoppas" att något ska hända.
Men jag håller med att den inte ska följa med jämt och ständigt i huset, men den ska heller inte bara sova och strunta i vad sin "ledare" gör.
 
Det var en förenkling, Grana.. en grov förenkling... jag är inte dum ;)

Kokopelli Mana
 
ja lagom är ju alltid bäst=) samma som det gäller hästar inte skulle jag vilja att en häst gick PRECIS bakom mig vart jag än gick utan när man går in i hagen så ska dom ju kunna beta i fred medans jag kollar hagen mm=)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund får Librela men effekten avtar. Veterinären sa att man kan prova annan medicin, Catrophen tror jag den heter. Har någon gjort...
Svar
3
· Visningar
414
Hundträning Finns det någon sådan här? Jag hade velat prova något nytt med nästa hund och tänker att detta kanske kan vara något för mig. Är det...
Svar
13
· Visningar
685
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 182
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
9
· Visningar
383
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp