Ni med Butet sadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Bibiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 283
B

Bibiz

Hej!

Jag väntar på att få hem en sprillans ny Butet sadel i cachou (mörkbrun) så nu undrar jag vilka märken som har samma bruna nyans i sina träns? *hoppas ni förstår frågan*

Är det det en "vanlig" brun färg??

Har en gammal Butet men den är i golden (ljusbrun) så tränsen är lär ju va i helt fel nyans.:mad:

Tacksam för svar!

Nathalie

Sv: Ni med Butet sadlar

Man blir allt lite avundsjuk... ;)
Jag tycker att HG och dyon har träns som passar till den sadlen. men iofs så kan du smörja in dina gamla med lite specolja från cwd så blir de mörkare...

Den är inte vanlig brun utan rödbrun och det är inte så lätt att hitta exakt rätt färg tycker jag, letar själv efter ett remont träns i färgen och en hoppgjord som inte kostar skjortan:D

Men som redan sagts så funkar det om du mörkar dina gamla saker.

Jag tycker att Dyons träns i färgen "nut" passar ganska bra. Till min har jag även några GlenGordonträns som fungerar bra - både nut från classickollektionen och den som är mer röd från winnerkollektionen. Den röda passade dock inte alls från början men nu när tränset är lite äldre och genomsmort så har det mörknat och fungerar ganska bra.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag hittade en av våra gamla sadlar (från 1979, märke hubertus). Efter 4h är den nu tvättad med både lädertvål och läderbalsam...
Svar
18
· Visningar
2 981
Utrustning Jag är inne på att köpa en ny sadel efter sommaren och vet inte vilken jag vill ha. Ingen aning alls egentligen... Jag vet i alla fall...
Svar
6
· Visningar
1 738
Utrustning Hej! Ska köpa ny hoppsadel till pållen, men är lite lost i vad jag ska välja. Lutar dock mer mot en begagnad, får ju mer för...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: Vogue
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 410
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka