Ni med graninge ridstövlar..

MM

Trådstartare
Jag tänkte beställa ett par graninge ridstövlar men tänkte höra med er som har dom.

Är ni nöjda?
Är kvalitén bra?

Sedan storleken. Från där knäet börjar och ner till golvet är mitt smalben 38 cm långt och bredaste stället på vaden är 36,5 cm. Min vanliga stl är 37.
Jag brukar alltid ha svårt att hitta stövlar eftersom mina ben är korta och vaden hamnar längre ner i stövlarna än var den egentligen ska vara i stöveln.
Har hört att dessa ska vara bredare.

Tror ni skaften passar?

Eller har ni tips på andra, inte alltför dyra stövlar?
 
Sv: Ni med graninge ridstövlar..

Jag tror de blir väldigt vida i vaden på dig.

Men jag är inte så förtjust i Graningestövlar, känns som ngt mellanting av ridstövlar och gummistövlar.
Jag hade satsat på ett par andra från tex MH som har en vettig prislapp och de brukar ju finnas i en rad olika vidder och höjder så ngn borde passa dig.
Eller någon av Cavallos juniormodeller kan nog fungera och då får du i mitt tycke mycket stövel i förhållande till prislappen.
 
Sv: Ni med graninge ridstövlar..

Jag har graninge G103 som vinterridstövlar-älskar dem just för att de är rymliga och vattentäta. Jag får plats med rejäla fleecesockar o fryser aldrig om fötterna. Däremot är de ju rejäla och inte speciellt snygga och smidiga :laugh:
 
Sv: Ni med graninge ridstövlar..

Hade såna när "alla" skulle ha såna, världens kassaste kvalité, sömmar gick sönder, sulan släppte, aldrig mera .
Sen att dom va relativt dyra, osköna och snorkalla.
Jag skulle inte rekommendera att köpa såna, men det är ju bara min åsikt ;)
 
Sv: Ni med graninge ridstövlar..

Tack för tipsen, har inte ens tänkt på att det finns i juniormodeller. Dom borde passa mycket bättre på mig, får kika på det :)
 
Sv: Ni med graninge ridstövlar..

Jag avstår nog från köpet. Det låter inte som något att hänga i granen. Ska det va så ska det vara ett par i bra kvalité!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 380
Senast: Squie
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag ska nu köpa ett par nya ridstövlar och eftersom jag ej haft några sen tidigare så är det lite svårt att veta hur dem ska sitta och...
Svar
1
· Visningar
951
Senast: Piaff
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skor på sommaren
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Melatonin

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp