Ni med Prestige SS VSD!

Sv: Ni med Prestige SS VSD!

nu svarar jag ändå här;
jag har haft ett dressyrschabrak till bosses hoppsadel på honom ibland, ett tunt från event. har använt det för att det är det enda gröna jag har och att det är brodyr på det :p men iaf så funkade det bra, trots att min Bates har väldigt framskurna kåpor som börjar ända från manken i princip. men la jag bara fram schabraket så det gick en bit fram sas, så funkade det jättebra, och det var tom ett 16" dressyr.

det brukar ofta funka med dressyrschabraken, beror lite på hur man lägger det osv.

jag har nu ev. köpt en dressyrsadel så här ska handlas nya schabrak! tycker det finns mkt fina dressyrschabrak :)

Vad kul! Vad blir det för sadel? :)
Ja det finns många snygga dressyrschabrak! :love:

jag har lånat hem en wintec dressyr från sp*ltan, med cair, 16,5" (perfekt, min storlek och oftast är de ju 17-17,5" som finns beg),
och för endast 2500 kr. helt okej eftersom jag ska ha den som extrasadel att rida dressyr i till min hoppsadel :)

Det är väl bara att köpa ett schabrak. De flesta passar ju. Jag tycker hoppschabrak är snyggast :)

det blev ingen dressyrsadel :p. provade den men den var ingen skön alls, dessutom ingen cair och så sprickor i stropparna. skulle inte gett så mkt för den alls.
har beställt en CO JW hjälm istället :love:, den går nämligen på lika mkt som sadeln skulle gjrot.

Jag har faktiskt allround, dressyr å hopschabrack till min sadel, tycker alla tre funkar, det man får tänka på är ju att kolla så att shcabracket kommer attkomma upp under sadeln så att den inte ligger å trycker på manken och ser till så att man köper ett som inte är för kort. Stilen behöver man inte direkt bry sig om så länge man inte ska tävla i det =)

Ja det är ju det som är lite kruxet att hitta schabrak som är tillräckligt långa på sidorna så man får genom gjorden genom spännet och så att den ändå kan ligga uppe i kanalen.
Men jag ska nog prova med ett dressyrschbrak och se hur det blir :p

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade ingen ny Sadellistan-tråd, bara nr 2 som är låst, och har sökt, och sökt, och sökt, utan att finna. ;) Jag har en...
Svar
4
· Visningar
1 175
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
20 122
Senast: mackan
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig... 2
Svar
31
· Visningar
5 488
Utrustning Jag vet inte vad jag ska göra, börja tappa allt nu, det finns inget som fungerar :( Jag har en häst som har väldigt stora bogblad...
Svar
12
· Visningar
5 383
Senast: pemi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31