Ni med tvååringar

Mirre

Trådstartare
Måste vara fler här som fyller dagarna med ilskna utbrott och ett NEEJ eller vill inte! Där klättra upp i fönstren, dra katten i svansen eller smälla i dörren (tack och lov för handdukar) är det roligaste som finns. Gärna 615 gr om dagen trots tillsägelser, distraheringar och att man förklarar samma sak 578 gr.

Men också att man hjälper till med allt, charmar allt och alla och är världens underbaraste ungar. Man tänker att "Ja, nu är trotsperioden över" för att i nästa sekund mötas av en :devil:-blick och ett argt skrik och så är man tillbaka på ruta ett igen.

Det är roligt med barn..:p

Sv: Ni med tvååringar

Och man undrar var de får all energi från!

Fast efter att ha en unge i "trotsålder" sen han var 10 månader tycker jag det är mycket lättare nu. Man kan prata och förklara och resonera på ett helt annat sätt. Han har nästan slutat dänga huvudet i golvet.

Så gjorde Isak också förut, nu var det ett tag sedan dock.

Elina är _oftast_ rätt lätt att ha att göra med, men med en vilja av stål. Och så fort farmor/farfar är i närheten så är det såklart bara gnällrösten som gäller (då får man ju som man vill...). Men när jag ser 3åringarna på dagis så inser jag - det blir värre :eek:.

Så har hon börjat säga 'Näää mamma GÅ!'. Så att hon kan få göra hyss själv. Och hon skall duscha (inte bada) själv. Man får stå utanför dörren.

Och akta dig om du väljer FEL KLÄDER till henne. Nää mamma ANNAN TRÖJA! Helst skall det vara rosa klänningar med blommor/fjärilar eller saker med traktorer på. Och hon är alltså två år och 3 månader.

Häromdagen skulle jag handla skor. Gick in på eccobutiken. Elina sliter sig loss från pappa, traskar till barnskorna, tar av sina skor och sätter sig ner och provar alla skor hon tycker om. Till slut hittar hon - jajjemen - rosa sandaler. Så säger hon bara 'Elinas'. Sedan dess har hon inte släppt dem, hon tar dem varje morgon och säger 'fiiina daler'.

Hon kommer bli dyr i drift!

Hihi fast det är ju så mysigt att de är egna personer! Oftast har jag inga problem med Sams envishet och utbrott, vi brukar numera lösa det rätt så smärtfritt. Och han köper typ alltid "nu ska vi gå hem till pappa, säg hejdå till traktorn" och så säger han hejdå och så går vi.

Det var mycket jobbigare för ett år sen tyckte jag. Om det blir värre vet jag inte :D

Jamen precis, de flesta dagar är det bara ljuuuvligt med dem, men de där dagarna man liksom inte orkar tjafsa om VEM som skall hälla upp ketchup (kan själv...) eller man faktiskt har bråttom och inte kan byta kläder 8 gånger. Då blir jag galen :)

Älskade unge vad gjorde jag utan dig :love:

Det kunde varit min son du skrev om... Tittar på en efter tillsägning, flinar & gör om samma " misstag" igen. Kastar allt i golvet. Smäller i alla dörrar, & skåp. Kan skrika tills han tuppar av, blir helt okontaktbar...

Min lilla gör mig numer GALEN!
River och sliter i precis allting!
Gnäller heela tiden för precis allting.
Räcker ibland med att man visar sig så gnäller han, skriker och tjurar.
Åtminstone har det varit lite extremt sista dagarna.
För en stund sedan svarade han "nej jag vill inte lyssna på vad du säger"
när jag för 45885 gången försökte få honom att lyssna och inte dra katten i svansen, sparka på mig osv.
gaaaahh!!!

Han är väldigt välutvecklad i språket men nu verkar han bara kunna säga nej och vill inte.
Vad fan rent ut sagt GÖR MAN? Han upprepar ju tom det jag säger men skiter ändå i det.
Nyss skrek han rätt ut för att han inte fick sparka på mig.
Isak är två år och 3 mån nu.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka