ni med wintec wide..

Tinuri

Trådstartare
in med bilder då ni rider i den eller har den bara på hästen, vill veta vad ni tycker om denna sadel och om den var värt pengarna! skriv gärna oxå vad för slags rygg din häst har :) :bump:

Sv: ni med wintec wide..

Så du är på jakt igen ;)

Jag provade den på min busa (124 graders vidd, 43 cm sadelläge och något svängd rygg) men den var alldeles för lång. Skulle behövt en 16" längdmässigt men har ju en 17.5" rumpa, annars låg den bra. Jag gillade inte heller att rida i sadeln, den gav inget bra stöd för varken dressyr eller hopp. Snarare att den hämmade lite men då ska man ju tänka på att jag hatar allroundsadlar.

jaa-a det är jag, :D

jahaa okej, men jag gillar allround, ja tycker att bara att rida i bomsadel är lyx ;D

Jag har en wintec wide till min ponny. Förutom att sadeln inte ligger helt 100 på min ponny(den är på gränsen till för lång och "glappar" i bak) så är jag väl ganska nöjd. Ett litet problem är ju att jag har svårt att komma åt ponnyn med skänklarna, vet inte varför men det känns som benen står rakt ut så jag inte kommer åt honom. Det blev dock bättre när jag kortade lädren lite.
Annars är jag nöjd.:D Men tror att jag kommer köpa en annan sadel längre fram.
Och som fjordtokan sa så är det lite dåligt stöd i sadeln.

Här är lite bilder:

SNV32723.jpg

SNV32730.jpg

SNV32731.jpg

SNV32714.jpg

Ryggen:
http://i142.photobucket.com/albums/r90/Addes_Sandra/rygg2.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r90/Addes_Sandra/rygg1-1.jpg

Ridningen är inte den bästa men får skylla på att varken jag eller hästen varit igång på jätte länge och att vi bara är "skogsmullar".

För mig har den verkligen varit värd pengarna, annars hade jag blivit utan sadel känns det som. Jag upplever WW som en dressyrsadel med korta kåpor, och önskar verkligen att Wintec skulle göra en wide hoppsadel, så jag får något bättre att rida ut med.

Har ingen ridbild, men en länk till ryggbild http://hem.passagen.se/raff452/Manken.htm

Senast ändrad:

tycker den är sjukt skön att rida i dock passar den inte riktigt hästen trots att hon tycker om den väldigt mycket. (haha det går inte ihop. Hon tycker om sadeln trots att den inte passar 100%)

Men det är som en dressyrsadel med kortare kåpor. Går att hoppa med men passa bättre till dressyr/uteritt

Har tyvärr inga bilder eller så här. Men iaf. Tycker de är en supersadel, trivs jätte bra med den :) Absolut värd priset!

åå jag vill oxå ha en NU! idag! :)

de verkar ju jättebra! jag skall mest ha den till dressyr och uteritter så det passar ju bara bra, visst hoppar vi oxå men vi hoppar inte högt eller så tekniskt :)

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: skiesabove
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka