Ni som gått på evenemang med väskförbud hur har ni löst det?

Islandshästryttare

Trådstartare
Mailade GHS och frågade om väskor och strikt väskförbud kommer råda. Gissar att det finns några här som var på SIHS eller annat evenemang med väskförbud. Hur löste ni behov av att bära saker? Har tittat på fritidsväst bland annat men är inte så sugen på att lägga flera hundra på en sån. Har en större mobil som jag har plånboksfodral till och den går inte så enkelt ner i en jeansficka eller liknande.

Risken finns att jag fortfarande går med kryckor då men inte har ett aktuellt intyg och är definitivt inte sugen på att begära ut ett icke nödvändigt intyg från vården då man får betala en rejäl summa för det. Enligt GHS krävs läkarintyg vid medicinska skäl för väska. Annars hade det ju varit smidigare när jag har kryckor.
 
Jag har gått på balett där "väskförbud" gällde. Det var ingen som stoppade mig när jag hade min handväska med. Jackan däremot lämnade jag i ett låst skåp. Många har ju väskförbud för typ större bags och liknande, men tror att de flesta är okej med en handväska som går att hänga över axeln.
Ungefär denna storlek hade jag på väska:
1704309521556.png
 
Var på spelning på hovet i december och där fick man inte ha väska. Såg ingen med väska.

Jag använde sambons fickor... 😊
 
Jag har gått på balett där "väskförbud" gällde. Det var ingen som stoppade mig när jag hade min handväska med. Jackan däremot lämnade jag i ett låst skåp. Många har ju väskförbud för typ större bags och liknande, men tror att de flesta är okej med en handväska som går att hänga över axeln.
Ungefär denna storlek hade jag på väska:
Visa bifogad fil 136053


GHS kommer inte att tillåta några väskor alls enligt svar jag fick på mail idag. Så det är inget alternativ tyvärr. Ska gå heldag både dag och kväll så helt utan saker kan jag inte vara.
 
I och med att man får ha kasse med inköp väl inne så tänker jag att det enklaste är att köpa en eller två nylonkassar som är pyttesmå ihopvikta. Stoppa allt i jackfickor, väl inne, ta upp kassen, töm fickorna och använd kassen som handväska. :)
 
I och med att man får ha kasse med inköp väl inne så tänker jag att det enklaste är att köpa en eller två nylonkassar som är pyttesmå ihopvikta. Stoppa allt i jackfickor, väl inne, ta upp kassen, töm fickorna och använd kassen som handväska. :)

Kan funka, men när jag var på SIHS så visitersdes besökarna utanför dörrarna (inget väldigt ingående - en ombads tömma fickorna innan, alltså ha sina saker i händerna, och så klappade en väktare över en typ. Jag missade att plocka ur plånboken innan och då frågade hen vad det var i min ficka, jag svarade och visade och då var det ingen fara.). En fick ha de kassar som en fick på mässan när en shoppade, men inte ha med någon kasse in enligt den information jag läste innan..strikt förbud mot kassar och väskor (undantaget var det som köptes på mässan. Men det gick inte att lämna arenan med de sakerna och sen komma tillbaka in - fanns dock möjlighet att lämna det i förvaring om en ville göra just det.).
 
Jag avskyr att behöva ha saker i händerna utan föredrar ryggsäck. Mycket mer ergonomiskt och dessutom har jag då båda händerna fria till att hålla i till exempel en hamburgare eller kolla på saker på mässan.
Stoppar alltid ner även de mindre inköpen i ryggsäcken. Ju färre kollin, desto bättre.
 
GHS kommer inte att tillåta några väskor alls enligt svar jag fick på mail idag. Så det är inget alternativ tyvärr. Ska gå heldag både dag och kväll så helt utan saker kan jag inte vara.
Ah, jag förstår. Så sjukt dålig regel. Liksom: fyll jackan till bredden med grejer + en tygkasse = okej. Ha alla saker i tygkassen från början = inte okej.
 
Jag var på Friends, hade byxor med flera fickor samt jacka med många fickor. Tyckte inte alls om det, klär mig helst i kjol och har bara byxor i stallet. Men det fungerade över förväntan.
Min kompis s¨åg flera med handväskor som stoppades vid entrén, så det skulle jag inte våga chansa på.
 
Jag var på SIHS. Löste det genom att ha en oversize kavaj med lite djupare fickor så att jag kunde ha mobil (ganska stor..) etc i fickan. Och så hade jag minimalt med grejer med mig (lämnade t.o.m. nyckeln hemma - funkade eftersom sambon skulle vara hemma..). Jag ville inte ha jackan på mig inne, och ville inte ha mina saker i jackfickorna när jackan hängde över armen..
 
Jag var på Friends, hade byxor med flera fickor samt jacka med många fickor. Tyckte inte alls om det, klär mig helst i kjol och har bara byxor i stallet. Men det fungerade över förväntan.
Min kompis s¨åg flera med handväskor som stoppades vid entrén, så det skulle jag inte våga chansa på.


Nej chansa vågar jag definitivt inte svaret jag fick var rätt tydligt strikt väskförbud innebär inga väskor.
 
Jag avskyr att behöva ha saker i händerna utan föredrar ryggsäck. Mycket mer ergonomiskt och dessutom har jag då båda händerna fria till att hålla i till exempel en hamburgare eller kolla på saker på mässan.
Stoppar alltid ner även de mindre inköpen i ryggsäcken. Ju färre kollin, desto bättre.
Sån är jag med.
 
På Friends var det helt stopp och så även på Globen där jag var samma helg.

Själv har jag aldrig ägt en handväska så inget problem personligen men många blev stoppade. Ville man hänga av sig inköp (för man kunde ju inte bära med dem vid återinträde) kostade det 50:-/item.

Hade fö en animerad diskussion med hotellet jag bodde på för att få lämna min väska på morgonen...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk
  • Ni som flyttat långt..

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp