Ni som gått på evenemang med väskförbud hur har ni löst det?

Jag har gått på balett där "väskförbud" gällde. Det var ingen som stoppade mig när jag hade min handväska med. Jackan däremot lämnade jag i ett låst skåp. Många har ju väskförbud för typ större bags och liknande, men tror att de flesta är okej med en handväska som går att hänga över axeln.
Ungefär denna storlek hade jag på väska:
Visa bifogad fil 136053
Det är riskabelt, var på balett också och där var det ett par som inte ens kom in pga att dom hade väska med sig.
 
Var på mässa i november och hängde in jacka och väska i garderoben och hade bara mobilen med mig. Tog på mig byxor så att jag kunde ha den i fickan, men hade också kunnat ha den runt halsen med ett sånt mobilhalsband.
Betalade gjorde jag med Swish eller Apple Pay dvs med mobilen.
Läppsyl och handkräm klarar man sig utan en dag.
 
Riskabelt? Det "värsta" som kunde hända var att de skulle ha sagt nej och jag hade fått gå och lägga in väskan där jag låst in jackan.
Nej, dom jag såg fick inte ens komma in i konserthuset. Man fick inte lägga väskor i garderoben här. Så risken är att man får vända och gå hem eller dumpa väskan utanför.
 
Jag avskyr att behöva ha saker i händerna utan föredrar ryggsäck. Mycket mer ergonomiskt och dessutom har jag då båda händerna fria till att hålla i till exempel en hamburgare eller kolla på saker på mässan.
Stoppar alltid ner även de mindre inköpen i ryggsäcken. Ju färre kollin, desto bättre.
Sök och du skall finna:
Screenshot_20240103-220256_Chrome.jpg

Det finns även ryggsäckar som får plats i fickan. :)
 
Nej, dom jag såg fick inte ens komma in i konserthuset. Man fick inte lägga väskor i garderoben här. Så risken är att man får vända och gå hem eller dumpa väskan utanför.
Jo? Eftersom vi i god tid innan fick mejl om att vi hade möjlighet att antingen lämna in våra grejer i bemannad garderob mot avgift eller i låsbara skåp så var det faktiskt det värsta som kunde hända.
 
Man klarar sig med väldigt mycket färre saker än man tror en dag.
Det var längesen jag dumpade allt vad väskor heter på evenemang, ffa konserter, pga att det blir stopp vid insläpp med risk för sämre plats. Köat hela dagar med bara mobil, ett kreditkort, ev nyckel och biljett. Visst är det skönt att ha med allt lullull utifallomatt något behövs men hur ofta använder jag pennorna i väskan? Papperservetten? Handkrämen?
Det är faktiskt rätt befriande att gå minimalistiskt. 😁
 
Jo? Eftersom vi i god tid innan fick mejl om att vi hade möjlighet att antingen lämna in våra grejer i bemannad garderob mot avgift eller i låsbara skåp så var det faktiskt det värsta som kunde hända.
Men så var det inte här iallafall, här stod det väldigt tydligt att lämna väskor hemma för man inte kom in i konserthuset med dom ens. Vad det står på GHS biljetter vet jag inte men man ska vara försiktig om man inte vill riskera att inte komma in alls. Det är inte självklart att man får lämna väskan i någon garderob, om det inte tydligt står att man får det ska man inte ta för givet att det går.
 
Man klarar sig med väldigt mycket färre saker än man tror en dag.
Det var längesen jag dumpade allt vad väskor heter på evenemang, ffa konserter, pga att det blir stopp vid insläpp med risk för sämre plats. Köat hela dagar med bara mobil, ett kreditkort, ev nyckel och biljett. Visst är det skönt att ha med allt lullull utifallomatt något behövs men hur ofta använder jag pennorna i väskan? Papperservetten? Handkrämen?
Det är faktiskt rätt befriande att gå minimalistiskt. 😁


På ett evenemang som GHS där jag kanske är 11 timmar plus nån timme där jag är ute och äter använder jag både våtservetter, handkräm, vattenflaska och brukar ha några bars och frukter med mig för snabb energipåfyllning. Då jag tycker det blir för dyrt att köpa allt inne och dessutom mest dåliga alternativ med snabb energi för att få i mig något snabbt på läktaren. Men vi är alla olika och bra för dig att få det att fungera ändå. Jag ser att det blir krångligare och dyrare för mig personligen. Så jag tar gärna emot konstruktiva förslag på hur man kan få se att fungera ändå.
 
Man klarar sig med väldigt mycket färre saker än man tror en dag.
Det var längesen jag dumpade allt vad väskor heter på evenemang, ffa konserter, pga att det blir stopp vid insläpp med risk för sämre plats. Köat hela dagar med bara mobil, ett kreditkort, ev nyckel och biljett. Visst är det skönt att ha med allt lullull utifallomatt något behövs men hur ofta använder jag pennorna i väskan? Papperservetten? Handkrämen?
Det är faktiskt rätt befriande att gå minimalistiskt. 😁

Allt jag bär med mig använder jag. T.ex. pennorna används för att skriva fel och tider efter varje ekipage.
 
Har dålig koll då jag inte bor i Sverige. Gäller detta för alla typer av evenemang? Åker till Stockholm varje år för att gå på Elitloppet och gissar att det gäller där med? Eller är det annorlunda för att det är utomhus?

Hoppas ok TS att jag frågar i din tråd☺️🙏
 
Du skrev ju i inlägg 18 att man inte fick ta med sig påsarna in från mässan, eller menade du något annat?
Påsar har dock problemet att jag måste hålla i handen.
Nej du kan inte gå ut från mässan/Scandinavium alltså. Eller kunde iaf inte från Friends. Dvs ta med kassen in igen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp