Ni som gått på evenemang med väskförbud hur har ni löst det?

Har du alltid samma byxor på dig i så fall...? :confused: Poängen med att ha väskan färdig är ju att man aldrig behöver plocka i eller ur saker som alltid ska med.

(Håller förresten mobilen att sitta på hela dagarna? Och får du inte ont av det? Så obegripligt för mig som tycker det är skevt att sitta på en kontorsstol som är aldrig så lite felinställd... :cautious:
Nä, jag har inte alltid samma byxor 😆 Men frågan gör ju när man lämnade hemmet för typ evenemang och så och då lägger jag grejerna i fickorna. Alla två grejerna. Plus husnyckel när jag har med den. Som jag sa har jag väska med till jobbet eftersom jag när saker fram och tillbaks dit (dator och papper och böcker och matlåda och så) men mobilen är fortfarande i bakfickan. Jag har suttit på (eller ja, den hamnar ju inte riktigt under mig. Bara halvvägs) i fyra år och den verkar inte ha tagit skada av det. Inte heller de två tusen gånger jag har tappat den, faktiskt.
 
Intressant väskförbud som polisen har utfärdat gäller inte mässor står det på Eurohorse

"Angående Polismyndighetens beslut 1 november 2023 om väskförbud vid större evenemang. Beslutet omfattar i dagsläget inte mässor,"

och lite längre ner

"Även om Svenska Mässan i dagsläget inte omfattas av ett totalt väskförbud så uppmanar vi besökare att lämna väskan hemma eller att lämna in den i garderoben. Medtagna väskor kan komma att kontrolleras vid inpassage."

Man hamnade på denna länk när man klickade på säkerhet under planera ditt besök på Eurohorse hemsida och därifrån är texten hämtad. :

https://svenskamassan.se/utforska-oss/om-oss/sakerhet/

Bäddar alltså för att det blir ännu snurrigare om besökare uppfattar att det gäller även GHS och försöker ta med sig otillåtna väskor dit in för att man fått ha den på mässan O_o Även om det såklart är varje individs ansvar att informera sig så gör ju inte alla det. En person jag pratade med häromdagen hade överhuvudtaget inte hört talas om att det fanns något väskförbud i Sverige.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk
  • Dagens klädbytardag

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp