Bukefalos 28 år!

Ni som gått på evenemang med väskförbud hur har ni löst det?

Man klarar sig med väldigt mycket färre saker än man tror en dag.
Det var längesen jag dumpade allt vad väskor heter på evenemang, ffa konserter, pga att det blir stopp vid insläpp med risk för sämre plats. Köat hela dagar med bara mobil, ett kreditkort, ev nyckel och biljett. Visst är det skönt att ha med allt lullull utifallomatt något behövs men hur ofta använder jag pennorna i väskan? Papperservetten? Handkrämen?
Det är faktiskt rätt befriande att gå minimalistiskt. 😁

Jag har alltid en liten midjeväska på konserter. Kort, nycklar, mobil och biljetter får plats och jag slipper bära nåt på axlarna och det känns säkert!
 
Visitationen är väldigt ytlig, det är väl bara att ha en ihopvikbar ryggsäck/påse i en innerficka. Ska man tömma fickor så tömmer man bara inte den. Chansen att de tömmer din jacka är minimal.
 
Använder cargobyxor med stora fickor så det är inga problem att få plats med mobil, pengar, nycklar, lite smink osv. Är väl bara att följa de regler som finns även om det blir lite löjligt när den väska man haft normalt är mindre än fickorna på de byxor jag har istället nu.
 
Använder cargobyxor med stora fickor så det är inga problem att få plats med mobil, pengar, nycklar, lite smink osv. Är väl bara att följa de regler som finns även om det blir lite löjligt när den väska man haft normalt är mindre än fickorna på de byxor jag har istället nu.

Jag kan förstå att de inte vill att folk kommer med stora väskor. Men små ryggsäckar eller små handväskor tycker jag är fånigt att förbjuda. Just av den anledningen du skriver. Då måste man ju förbjuda kläder med stora fickor också.
 
Jag är en sån där person som har massor i min handväska och behöver alltihop. Jag har vänner som klarar sig fint med bara mobilen. Vi är olika! Jag överlever definitivt inte en dag utan lypsyl och handkräm. Ska jag vara borta en dag vill jag ha med medicin "i fall att", har alltid med en nagelfil, servetter, eventuella mensskydd, mobilladdare (powerbank?), hårborste osv. Jag kan tänka mig ta med egen mat och vatten osv. Ska jag bara på en konsert är det en grej, men skulle jag gå en hel dag på mässa skulle jag faktiskt vilja ha med en väska med mina prylar.
 
För att lägga lök på laxen på irritationen kan jag meddela att vi som gick in på SIHS via kundinformation (lövstabiljetter, ackreditering mm) visiterades inte alls. Jag hade en liten påse i byxfickan, där jag sen la jackan.
Är kundinformation ingång K? Jag visiterades, men jag fick gå in med en påse med mat till teamet som inte hunnit äta än efter att de tittat noga i den.
 
Har landat i att jag kommer ha en liten ihopvikbar tygpåse i innerficka som jag får vara beredd på att de tar vid inpassering . Får väl köpa en ny imne på mässan då. Sen byxor med bra fickor och kanske min vårridjacka som har många bra fickor. Får väl försöka hitta en tygpåse att köpa i värsta fall på mässan såvida det är tillåtet att ta med sig saker från mässan in till Scandinavium. Är ju olika arrangörer på GHS och Eurohorse så lite andra förutsättningar än SIHS till exempel. Ska till GHS även fredag kväll så då kan jag kolla lite hur saker fungerar.

Sen tycker jag beslutet inte är rationellt om ett väskförbud men det är en annan diskussion. Större fickor blir mer plats än den handväska jag brukar ha. Vi får väl se förhoppningsvis gäller det bara i år.
 
Men jag kan väl inte svara utifrån hur det varit på något annat ställe? Jag svarade att jag fick ta med en handväska in, ingen kollade den eller någon annan. Det värsta som kunde hända för mig var att jag fått gå ned igen och lämna den.
Kan ju verkligen inte svara för hur någon annan upplevt situationen någon annan stans, eller hur?
Tror dock att jag lämnar denna diskussion nu.
Jag skrev bara att det är otroligt dumt att ta med sig en väska om man inte vill riskera att behöva vända i dörren och inte få komma in. Då får det vara extremt tydligt att man kommer in med väskan in till någon garderob där man kan lämna den.
 
Jag var på konsert i början på december. Jag hade på mig jeans med fickor istället för klänning som jag brukar ha. Hade bara telefon och en liten kreditkortshållare med mig.
Inte optimalt men jag överlevde.
Man får anpassa sig helt enkelt.
Edit: man fick inte ta med väskor in i lokalen alls så man kunde inte hänga väskor i garderoben.
 
Jag får ha med mig väska med intyg från läkaren. (måste ha med dialys påsar + lite annat)

Annars ta en tygkasse i fickan och det du vill ha med dig i fickorna. Men man behöver ju inte så mycket. Plånbok, mobil medeciner. Resten löser man väl på plats
 
Vilket det i detta fallet var.
Men då var det ju inga problem i ditt fall, problemet kommer när det är förbjudet att ta med sig väskan och man ändå chansar på att dom missar att man har med den. Risken finns då att man inte övht får komma in alls och den risken är inte värd att ta för dom flesta.
 
Den här tråden får mig att hoppas att flerdagars utomhusfestivaler kommer att kunna undantas från regeln. Det kommer bli nästintill ohållbart när det kan vara 30+ i solen på dagen och sedan neråt 10 grader framåt midnatt. Solglasögon, keps, solskyddsfaktor och några varma lager - det är liksom nödvändigt att kunna förvara i någonting när de inte bärs på kroppen.

Visitering av folk ock väskor, som plockas ur på bord, sker ju normalt sett ändå.
 
Den här tråden får mig att hoppas att flerdagars utomhusfestivaler kommer att kunna undantas från regeln. Det kommer bli nästintill ohållbart när det kan vara 30+ i solen på dagen och sedan neråt 10 grader framåt midnatt. Solglasögon, keps, solskyddsfaktor och några varma lager - det är liksom nödvändigt att kunna förvara i någonting när de inte bärs på kroppen.

Visitering av folk ock väskor, som plockas ur på bord, sker ju normalt sett ändå.
Det var tom en diskussion inför Dreamhack om hur de skulle göra men det slutade med att de fick ha med sig ngn väska om jag minns rätt. Då förstår till och med jag att det kan bli krångligt :D.
 
Det var tom en diskussion inför Dreamhack om hur de skulle göra men det slutade med att de fick ha med sig ngn väska om jag minns rätt. Då förstår till och med jag att det kan bli krångligt :D.

Haha ja det är ju helt orimligt att ha strikt väskförbud på ett sånt event.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp