Ni som har egen padock?

Sv: Ni som har egen padock?

Har valt att inte ha några utomstående på min ridbana. Några har frågat men då har jag hänvisat till grannen som hyr ut både ridhus och ridbana mot en avgift. Är inte intresserad av att ha andra där. Lägger ner så himla mycket arbete på att hålla den perfekt.
 
Sv: Ni som har egen padock?

Kommer få klart våran paddock till hösten och kommer troligtvis inte låta någon annan rida i den. Främst för att vi inte vill ha främmande människor och hästar springandes på gården när vi inte är där och även för slitaget.
 
Sv: Ni som har egen padock?

Vi håller på o ger vår paddock en rejäl uppfräschning (nytt underlag med paddex, trästaket och hinder) och skulle säga nej om någon ville rida där. Vill träna i lugn o ro utan att behöva ta hänsyn till någon!
Som tur är finns det flera banor runt om där jag bor, så lär slippa förfrågningar!
 
Sv: Ni som har egen padock?

Det är väl bra om man funderar igenom hur man vill ha det och sedan är konsekvent. En avgift kan ju vara på plats om det är OK med att andra rider där. Det kan ju vara trevligt med sällskap också - i lagom dos.

För vår del blev det som sagt en överdos och nu kommer vi bara att ha den för eget bruk.;)
 
Sv: Ni som har egen padock?

Vår ridbana hade ni gärna fått! I
ofs kan det vara för att den är helt värdelös (tyvärr), underlaget är kasst då hästarna sjunker ca 15-20cm i
det och det är endast min pappa som kan göra ngt åt det och det finner han inget intresse av ;)
 
Sv: Ni som har egen padock?

Har både ridhus & paddock.

De inhyrda betalar ju stallhyra där ridhus/paddock ingår. Så de betalar inget utöver det, och har fri tillgång till både manege, padock och vårt hindermaterial.

Däremot har vi ju ett par grannar som rider i ridhuset, och ibland kommer det även folk utifrån.
Man kan välja mellan att betala helårshyra, nu vet jag inte exakt vad det är vi tar för det, men dryga tusenlappen/år.
Man kan också betala per gång och då är det 50:-/gång som gäller.

Vi har sagt till alla som kommer hit att för både sin egna och för vår skull ska de ringa innan. Ibland kan det ju vara folk som ska hoppa och ibland har vi tömkörningskurser osv, då blir det inte så lyckat om det kommer folk oanmält o ska rida...
Det sköts bra iallafall, och är det att vi inte är hemma lägger dom pengarna på ett ställe och en lapp med vem det är som varit där helt enkelt. Fungerar kanon :)
 
Sv: Ni som har egen padock?

Ta betalt av alla förutom dina inhyrda tkr jag! Sen hade jag ju inte tyckt att det var jätte trevligt att ha massa okända ridande på sin ridbana, om du kanske inte vill ha lite extra pengar:) våra "grannar" (2km bort) har precis byggt en jätte fin ridbana, och vi ska betala för att rida på den:)
 
Sv: Ni som har egen padock?

*kl*

I vårt stall är det så att vi som har hästar där får vara där. När vi har träningar så tas inget extra ut (alltså när inaccorderingar annordnar träning) men ska man dit o rida till vardags kostar det nog en liten slant. Man ska också hålla rent o snyggt efter sig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 066
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 133
Senast: Mabuse
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 784
Senast: NOC14
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 857
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp