@niphredil @Hedinn Det står ju i tråden vad de har skrivit så det är ju lätt för alla att läsa det själva.
Tycker jag då.
Tycker jag då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej, då kanske du kan i klarspråk skriva exakt vilka som åsyftas då?@niphredil @Hedinn Det står ju i tråden vad de har skrivit så det är ju lätt för alla att läsa det själva.
Tycker jag då.
@sjoberga Jag har faktiskt svårt att över huvud taget motivera gris som en bra resurs.
Betande djur som håller landskapen öppna och biprodukterna av mjölkproduktionen, d.v.s. nötköttet som kommer av det, det kan jag motivera.
Jag har t.o.m. litet svårt att motivera ägg och kyckling.
Ja, och det är ingen som har skrivit det Mia_R skriver, vad jag har läst, jag tror det handlar om en tolkning från hennes sida.@niphredil @Hedinn Det står ju i tråden vad de har skrivit så det är ju lätt för alla att läsa det själva.
Tycker jag då.
Åh vad jobbigt.Okej, då kanske du kan i klarspråk skriva exakt vilka som åsyftas då?
Jag ser inte problemet, är man ute efter att diskutera något så är det väl en bra idé att nämna vilka det handlar om, hur ska man annars nå fram?
Jo, det förstår jag också egentligen, brukar bara tycka det är intressant att få folk att förklara sitt syfte i ett sånt läge.Det är en aggressiv argumentationsteknik som kan liknas vid att kaxigt ta sig in i händelsernas centrum med en thaikick riktad i ansiktet på alla som nappar på tramset. Såna inlägg är bara en dieseltrasa i debatten - nu är jag här och jag ska slakta debatten med aggressiv approach från början. Jag bemöter inte ens den typen av oseriös debatteknik, finns liksom ingen anledning, man beter sig inte så utanför nätet så varför ska man acceptera det här?
Jo, det förstår jag också egentligen, brukar bara tycka det är intressant att få folk att förklara sitt syfte i ett sånt läge.Om inte annat kanske det kan få dem att tänka till innan nästa gång...
Haha whatever. Detta är ju pricken över i i den här tråden.Åh vad jobbigt.
Det är så svårt att söka i trådar i det nya forumet.
Så, nej det får vara.
@Mia_R kanske orkar?
Vem har skrivit att det inte spelar någon roll hur en dansk gris har det?Det spelar ju enligt många ingen som helst roll hur en dansk gris har det, bara köttet är billigt så alla har råd att äta gris eftersom det tydligen är en mänsklig rättighet. Av samma anledning så kan vi ju strunta i barnarbetare m fl eftersom det ändå är skit samma hur en vara produceras bara jag får handla billigt då det är en mänsklig rättighet att konsumera och skita i andra.
Ja, jag har läst tråden och det käbblas om pekpinnar hit och pekpinnar dit och folk som minsann ska få köpa sin billiga danska fläskfilé då det är så synd om dem om de måste avstå för att de inte har råd att köpa svenskt, medan en gris inte är värd att få födas upp utan att stympas, fjättras och matas med antibiotika. Så varför inte löpa linan ut? Jag har väl lika stor rätt som andra svenskar att köpa billiga konsumtionsvaror utan att bry mig det minsta lilla om hur de produceras, för varför skulle jag bry mig i det?
Återigen, kan du citera någon som skrivit att man ska få köpa dansk gris? Allt utländskt kött är inte dansk gris.Ja, jag har läst tråden och det käbblas om pekpinnar hit och pekpinnar dit och folk som minsann ska få köpa sin billiga danska fläskfilé då det är så synd om dem om de måste avstå för att de inte har råd att köpa svenskt, medan en gris inte är värd att få födas upp utan att stympas, fjättras och matas med antibiotika. Så varför inte löpa linan ut? Jag har väl lika stor rätt som andra svenskar att köpa billiga konsumtionsvaror utan att bry mig det minsta lilla om hur de produceras, för varför skulle jag bry mig i det?
Sen är människor ganska egoistiska och ser inte den stora bilden. Det gäller även mig. Därför är lösningen politisk tror jag. Det kommer aldrig att gå att få folk att välja rätt. Så länge danskt fläsk finns i affären kommer den att säljas.