Ni som lyckats.....

Nu klampar jag väl på ohemult, men "petiga med vad de äter" verkar ofta gå hand i hand med att Mat är ointressant och ersatt av godis och läsk och mackor.
Gravt överviktiga som frossar bönor har jag personligen aldrig träffat.
Min erfarenhet är också genomgående att rejält överviktiga personer verkar vara rätt ointresserade av mat och okunniga. Att äta rätt lite och dåligt vid måltiderna och mycket mellan dem, är det mönster jag kan se.

Möjligen vet de mycket om näringslära, men det är en annan sak.

När jag äter mina berg av bönor kommenterar överviktiga på jobbet ibland att det är orättvist att jag kan äta så mycket.

Jag tror kort sagt att grundliga kunskaper om mat är en bra väg för att även hålla vikten, eller inte bli tyngre än trivselfet.

Lyckas du hålla den nya vikten när du slutar med pulvret? Som jag minns det började jag gå upp direkt igen, trots att jag försökte äta vettigt.
Jag är normalt sett viktstabil på mitt vanliga leverne, de gånger jag gått på pulver så är det när jag gått upp pga ändrade förutsättningar, i mitt fall när jag varit skadad och därför inte hållit min normala aktivitetsnivå.

Därför har jag inte haft problem att hålla vikten efter avslutad kur (förrän jag skadat mig eller hästen igen då... :meh:).

Nu klampar jag väl på ohemult, men "petiga med vad de äter" verkar ofta gå hand i hand med att Mat är ointressant och ersatt av godis och läsk och mackor.
Gravt överviktiga som frossar bönor har jag personligen aldrig träffat.
Hm, ja det var väl ungefär det jag menade men jag försökte uttrycka mig lite fint. :angel:......:D
Jo, så är det ju, vi pratar om ganska avvikande matvanor, eller vad man ska säga.
Har inte heller träffat någon gravt överviktig som frossar a la viktväktarmeny. ;)Såvida det inte finns medicinska anledningar till övervikten förståtts.

Hm, ja det var väl ungefär det jag menade men jag försökte uttrycka mig lite fint. :angel:......:D
Jo, så är det ju, vi pratar om ganska avvikande matvanor, eller vad man ska säga.
Har inte heller träffat någon gravt överviktig som frossar a la viktväktarmeny. ;)Såvida det inte finns medicinska anledningar till övervikten förståtts.

Ok. Jag läste det på helt annat vis.
Men jag har tänkt på det, och petiga är ett bra uttryck i sammanhanget. Det är ofta nästan alla typer av grönsaker, fisk, frukt och baljväxter mm utesluts av olika anledningar. Det är inte lätt att gå ner i vikt, så jag raljerar inte, men konstaterar att jag sett ett mönster- och konstigt vore det väl om det inte fanns det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 477
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Behöver höra era upplevelser av detta både ni som gjort gastric bypass och gastric sleeve, för och nackdelar. Har i princip varit varit... 2
Svar
39
· Visningar
3 361
Senast: Petruska
·
Kropp & Själ Jag har beslutat mig för att gå ner i vikt och redan lyckats förlora några kilon :) Jag försöker hålla mig motiverad och ha en tydlig... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 049
Senast: Billy
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar... 65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
172 805
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka