Jag föredrog chokladen, men den måste vara iskall och intagas med sugrör...
Sugrör är ett måste, definitivt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag föredrog chokladen, men den måste vara iskall och intagas med sugrör...
Fast då ökar ju också risken att man trillar dit och trycker i sig första bästa för att man är så jäkla råhungrig.Men herregud, det är väl en världslig sak!
Skämt åsido - vill jag gå ner så mycket och så fort som man kan göra när man går på pulver så förväntar jag mig inte att vara mätt.
Visst är det så och jag tror definitivt inte att det passar alla.Fast då ökar ju också risken att man trillar dit och trycker i sig första bästa för att man är så jäkla råhungrig.
Jag gjorde en pulverkur en gång, för läääängesedan. Helt värdelöst, gick upp igen så fort kuren var slut.
Jag tror inte att det passar någon.Visst är det så och jag tror definitivt inte att det passar alla.
Jomen, jag tycker man blir mätt av det.
Jag tror funkar bäst för dom som är väldigt överviktiga och har kombination med dåliga matvanor.Jag tror inte att det passar någon.
Utom möjligen de som har väldigt mycket övervikt och behöver ett brutalt stopp för att gå över till äta sig ner i vikt.
Nja, fördelen med pulver gentemot keso + ägg + grönsaker är väl inte så stor. Tveksamt om en produkt med jättelång innehållsförteckning är bättre än naturliga produkter.Jomen, jag tycker man blir mätt av det.
Men som sagt var, jag har aldrig bantat med att äta enbart sånt en längre period så egentligen kan jag inte uttala mig om det.
Fördelen är att innehåller alla mineraler och vitaminer man behöver.
Keso är ingen grönsak (även om mitt grönsakshatande barn påstod det när det serverades keso på grönsaksbordet på dagis).
Men, keso är jättebra tycker jag. Jag äter det varje dag. Och grönsaker.![]()
Det är få människor i Sverige som egentligen vill äta, men som vill gå ner i vikt, som svälter ihjäl. Får man bara i sig vätska tar det dessutom flera veckor, om inte månader, att svälta ihjäl och så bra will power tror jag inte att någon av oss har.@Ramona fast det stämmer ju inte. Du dör inte av att inte få sova (förrän det har gått väääldigt lång tid) och du dör definitivt inte av att inte få ligga. Men du kan faktiskt svälta ihjäl. Hunger är inte samma känsla som de andra två.
Däremot är det bra att lära sig skilja på hunger och sug - och försöka bekämpa suget med viljan.
Åh, så tänker jag med! Hela tiden när jag tränar tex. "Smärta är bara en känsla", "jag dör inte av att springa 5 km", "Smärta är bara en känsla", "Mjölksyra är inte farligt", "Smärta är bara en känsla".Jag tänker likartat på fysisk smärta. Och det är kanske lite jämförbart. Smärta kan ju innebära något dödligt farligt, men oftast gör det inte det. Nästan inget av den smärta jag har upplevt i mitt liv hittills, har berott på något farligt - även om det är jobbigt att ha ont i längden.
Bästa sättet att dra på sig en träningsskada, smärta är kroppens signal att något är fel. Ungefär som att rida en halt häst, nästan en dödssynd.Åh, så tänker jag med! Hela tiden när jag tränar tex. "Smärta är bara en känsla", "jag dör inte av att springa 5 km", "Smärta är bara en känsla", "Mjölksyra är inte farligt", "Smärta är bara en känsla".
Nej, nu har du fel. Jag har efter en ridolycka när jag var 14 år stora problem med min högra axel. Jag har fått alla typer av behandlingar för den, inkl stora mängder kortison, men det enda som hjälper är träning. Och ja, det gör ont. Men det är också så att när jag faktiskt tagit mig över tröskeln, trotsat det onda och tränat på så har smärtan blivit betydligt bättre. Bara av att jag får blodgenomströmningen så blir jag hundra gånger bättre. Hade jag inte tränat axeln hade jag antagligen varit betydligt sämre än jag är i den.Bästa sättet att dra på sig en träningsskada, smärta är kroppens signal att något är fel. Ungefär som att rida en halt häst, nästan en dödssynd.
Det är väl klart att det finns undantag, skador som faktiskt blir bättre trots att kroppen säger ifrån att det är fel. Sen beror det väl på vad man menar gör ont, har man en skada och känner att det blir bättre av träning gör det ju mindre ont och inte mer?Nej, nu har du fel. Jag har efter en ridolycka när jag var 14 år stora problem med min högra axel. Jag har fått alla typer av behandlingar för den, inkl stora mängder kortison, men det enda som hjälper är träning. Och ja, det gör ont. Men det är också så att när jag faktiskt tagit mig över tröskeln, trotsat det onda och tränat på så har smärtan blivit betydligt bättre. Bara av att jag får blodgenomströmningen så blir jag hundra gånger bättre. Hade jag inte tränat axeln hade jag antagligen varit betydligt sämre än jag är i den.
Och det är sjukt jobbigt att springa. Det gör ont överallt för mig att springa. Jag får ont i bröstet eftersom jag är så spänd och inte andas ordentligt, jag får andnöd och till slut får jag ont i benen. Inget av detta är någonting farligt. Hade jag inte sprungit hade jag varit ännu fetare och ännu mer otränad än jag är.
Så, jo, man ska tåla lite smärta för att komma någonstans. No pain no gain.
Om du är aldrig får ont i kroppen och behöver genomlida träning för att komma förbi det så är du lyckligt lottad. Jag är mer skröplig så jag måste genomlida min smärta för att komma ut på andra sidan.