Bukefalos 28 år!

Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

mycket planerande så att vi skulle pricka in någon födelsedag gjorde vi inte. Det är ändå omöjligt att veta hur fort man kan bli gravid (om man kan det).
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Ja livet är totalt oförutsägbart. Vi fick vår dotter när vi gick i skolan och fick lägga om hela livsplanerna, men allt blev bara till det bättre. Sedan planerade vi att hon skulle få ett syskon ganska så snart efter det så man hade sin lilla barnklunga samlad men nu är hon ju sju år och det har fortfarande inte hänt något. Men vi fick ju ett barn och kanske får vi ett till nån gång men väljer att ödet får bestämma för då blir det bäst :)
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Vi hade tänkt oss januari - mars 2008, men det tog sig lite tidigare än vi trodde så det blev en mycket sen 07:a
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Jag tänkte inte så mycket på det. Blev gravid mars månad och fick i dec. Var väldigt jobbigt att må illa under sommaren. Och det var väldigt kallt när kläderna och skorna inte passade längre för man var höggravid. Och det var -30 då när dottern föddes. Gick med sandaler haha..
Nästa gång ska jag försöka pricka in så man blir gravid hösten nån gång..

Mvh
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Det verkar inte vara lätt att hitta mamma jackor för vintern.
Finns det överhuvudtaget?
Eller får man köpa större stl i vanliga jackor??

Jag vill nog ha under tidig sommar eller tidig höst.
Men då måste vi sätta fart nu med barnverkstan;)
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Jag hade inga problem att använda min vanliga vinterjacka under någon av mina graviditeter :)
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Jag hade inga problem att använda min vanliga vinterjacka under någon av mina graviditeter :)

Inte jag heller! Måste säga att jag är hellre höggravid på vintern än på sommaren.
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Det verkar inte vara lätt att hitta mamma jackor för vintern.
Finns det överhuvudtaget?
Eller får man köpa större stl i vanliga jackor??

Jag hittade några på nätet. Men det kändes som en dyr kostnad för att bara ha jackan under 1-2 månader (barnet kom i slutet av november). Jag var stor om magen. Men jag fick låna en gammal kappa i a-snitt av min mamma som jag kom i under de sista månaderna.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 403
Senast: Manji
·
Övr. Barn Ni som skaffat barn säg runt 40, och alltså var 50 när barnet var 10 år. Hur tycker ni det var att skaffa barn lite senare? Tycker ni...
2
Svar
25
· Visningar
3 984
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 180
Senast: hastflicka
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 455
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp