Ni som rider mycket...

Sv: Ni som rider mycket...

Rider inte så mycket längre, men på skavfronten har inget ändrat sig. Måste ha boxertrosor av bomull, allt annat åker upp, lägger sig i veck och blir obekvämt. (En gång gjorde jag misstaget att rida i stringtrosor, och det säger jag att det gör jag aldrig nånsin om igen :eek: )Behå har jag ockå i bommul, en sån där med brottarrygg så att inte banden kan åka ner (finns ju inget mer irriterande än ett nedhasat behåband när man sitter och försöker synkronisera sina hjälper till en förvänd sluta...)

Boxertrosor slår allt! Helst utan sömmar i underlivet (som boxerkallingar för killar till exempel :angel: ), annars får jag skav direkt trots att jag bara rider två dagar i veckan. Stringtrosor och syntetmaterial är bannlysta efter min första ridlektion på två år som jag red förra året (sitsträning utan stigbyglar, jag hade inte ridit på ett år).

Mariell skrev:
(finns ju inget mer irriterande än ett nedhasat behåband när man sitter och försöker synkronisera sina hjälper till en förvänd sluta...)
Ja det är irriterande!

Själv gjorde jag misstaget att rida hopplektion i minusgrader med fransk spetsbh (alla andra låg i tvätten). Det var inte skojjigt att ställa sig i duschen sedan kan jag tala om...

Jag rider oftast i string. Hotpants åker upp så det rider jag sällan i. Har några vanliga trosor med, men eftersom jag rider i de trosor jag har på mig när jag åker till stallet så är det oftast string.

Rider i stort sett varje dag.
Använder enbart string så även när jag rider.
Kan inte ha något annat, blir störd av andra trosor.

Och sen har jag behå av sport typ så att inte bh-banden glider ner.

Vala skrev:
Och sen har jag behå av sport typ så att inte bh-banden glider ner.

Jag med!!!
Jag har ganska sluttande axlar, särskillt när jag rider, och jag bara hatar :devil: bh-band som åker ner på armarna.

jag måste ha bomull, modellen är inte lika viktig som materialet.
En gång gjorde jag misstaget att ha spetsspring i nylon under en dressyrlektion. Det var sann smärta! :eek:

Bh har jag vanliga som jag har till vardags glömde jag säga... mina bh-band åker sällan ner.

vardags underkläder.. får inga skav.

Jag rider nästan allitd i string och har sport-bh

fejko skrev:
Vad har ni för underkläder? Märker ni att ni får mer skav av vissa material?
Jag rider antingen i string (de följer liksom med efter arbetsdagen) och har då inte märkt av materialskillnad. Allra helst rider jag i sambons tighta boxerkallingar (SÅ tighta att han inte kommer i dom)! :love: Det är det allra bästa och SKÖNASTE!
På överdelen har jag en vanlig hederlig sport-bh, fast jag nog eg skulle kunna klara mig helt utan. :o Det har bara blivit så att den "hängt med"...men även minisar kan vara irriterande. :D :angel:
Nu på vintern rider jag i underställ, ffa på överdelen! Det är helt super! :bow: :love: Man blir inte kall av svettiga kläder utan är torr hela tiden trots att svetten dryper. Har jag vanlig t-shirt under får jag dra av den omedelbums jag kommer in i stallet då jag annars blir väldigt kall fort. Med understället kan jag koncentrera mig på hästens väl och ve! :bow:

//Alice

Det finns ju speciella underkläder för ridning och boxertrosorna där är superbra att rida i :)

När jag rider har jag alltid mina vanliga underkläder på mig, dvs string och vanlig behå. Det är det jag känner mig mest bekväm i och jag har aldrig fått skav, så att ha några speciella underkläder när jag är i stallet har aldrig fallit mig in.

Senast ändrad av en moderator:

Rider i vanliga underkläder. Men hotpantsen brukar "åka upp" och det blir obekvämt.
Dessvärre kan jag absolut inte rida barbacka i string, det är en sann mardröm.

vanlig bh och string. Även när jag rider barbacka har jag string, min häst är ganska rund om manken .

Rönnish (tror det stavas så?) har väldigt bra trosor iallafall. Sportbhn är jag inget fan av. Föredrar sån modell som går ihop i ryggen så att inga band kan hasa ner när man rider. (väldigt störigt!!!)

Jag har särskilda vadderade ridtrosor som jag hittade på en distanssida, dom är supersköna, dom går ner nästan till knäna och är vadderade över sittbenen, sedan har jag vanliga trosor under oftast mjuka stringtrosor.

Jag rider helst i boxertrosor, gärna utan söm. Vanliga trosor funkar också. Föredrar bomull, men det mesta funkar. Har provat att rida i string några gånger då jag haft bråttom och inte hunnit byta underkläder - det gör jag INTE om. :crazy:

De här trosorna som säljs via Hööks och liknande butiker - är det värt att lägga pengar på om man lätt får skav?

Jag har "vanliga" trosor i bomull normalt sett. Men jag har ett par trosor som ar mina ridtrosor, de ar i nagon sorts elastisk mjukmaterial utan sommar. Helt underbara, de kanns inte ens mot kroppen.
Just nu ligger de faktiskt i tvattmaskinen, annars kunde jag kolla vad for material de inneholl. Men ar du intresserad kan du hora av dej. :)

Boxertrosor funkar for det mesta ocksa, men da maste de verkligen vara tighta. Stringtrosor ar inte en hojdare.
Ar du kanslig sa rid inte i helskodda ridbyxor, da de inte foljer din kropp lika bra som icke skodda.

Oavsett underklader, se till att de ar tighta sa att d inte krullar sej eller flyttar pa sej.

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
878
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
215
Senast: Gimlan
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 877
Senast: Görel
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
137
Senast: Islaend
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka