Ni som rider mycket...

Sv: Ni som rider mycket...

Ett par bekväma välsittande bomullsstring är det bästa jag kan ha när jag rider.

Red ett tag mellan 4 och 7 hästar om dagen (under ca 2 månader) och det gick hur bra som helst.

Klara inte av "vanliga" trosor eller boxer. De bara glider runt. :p

Jag är lyckligt lottad och har aldrig fått skav. Jag har string- eller boxertrosor när jag rider.

Boxertrosor är finfint!! vanliga trosor bara knövlar ihop sig mellan skinkorna. asjobbigt!
stringtrosa red jag i en gång, det var :eek: :eek: :eek:

Jag har extremt torr och "svidig" hud, får typ skav direkt av minsta lilla.
Oftast rider jag i vanliga trosor, helst de som är mkt använda för de är mjukast (utan spetskanter och dylikt för det skaver sönder skinkorna :p, inte snyggt med två illröda streck på rumpen).

Har prövat de flesta modeller, även boxer, men det funkar inte på mig.
Tyget skär rakt in i grenen hela vägen (tänk er ett streck från "15 cm nedanför naveln" till svanskotan) och DET gör ONT när man ridit ett tag :eek:
Sen kunde jag varken rida eller cykla på en hel vecka pga skav på muffen :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Har nog läder i stället för hud. Kan rida i allt utan att få skav. Fick dock lite sår på insidan av låren en gång när jag red 14! hästar samma dag i jeans med stora sömmar....

Jag måste ha bomullstrosor, annars får jag skav direkt. Jag har några bomullshipsters som jag köpt i Ullared, och de är helt underbara att rida i, inga sömmar eller kantspetsar, och materialet är jättemjukt och följsamt. Vad gäller modeller på trosor är det boxer eller hipsters som funkar bäst, men "vanliga" går också bra. Rider jag i string går jag som en tvättäkta cowboy i flera dagar efteråt. :crazy:

Har haft planer på att skaffa en sport-BH, men jag hittar aldrig någon som verkligen håller mina stora och tunga bröst på plats. Tycker faktiskt att de flesta sport-BH:ar ger sämre stöd än mina vanliga vadderade balconetter. Använder således vanliga BH:ar även vid ridning. Ska jag rida dressyr tar jag på mig dubbla - jag har röda märken i huden i flera timmar efteråt, men tuttarna sitter fast ordentligt. :D

Jag håller med majoriteten här, tighta boxertrosor är det enda jag kan rida i, eller riktigt, riktigt välsittande "vanliga" trosor i bomull. Men det har jag typ ett par som inte åker upp på något sätt. Bomull är bäst och inga sömmar kring grenen.
BH blir en sport-bh, inte så mycket för att jag behöver utan för att
1. inte banden ska åka ner och
2. BHn ska gå att tvätta i 60 grader typ en gång i veckan utan att ta skada, och det är det inga andra av mina BH:ar som gör. Plus att jag inte vill "förstöra" mina vanliga BHar genom att ha dem i stallet.

Vanliga underkläder, helst string, allting annat skär ju bara in bättre att det sitter där från början!

Jag har de underkläder jag har till vardags. Alltså uteslutande string. Men jah använder aldrig trosor i "hårt" material som tex nylon etc. De får jag skav av på alla ställen där det är sömmar även utan ridning. Jag har jätteynklig, tunn hud.
Jag har vanlig push-up eller balconette-bh med en sport-bh över när jag rider. Jag vill inte att mina bröst ska bli hängiga. Jag vill ha dem som de är så länge som möjligt! Så jag trycker fast dem med dubbla för säkerhets skull. :o :D

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
878
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
215
Senast: Gimlan
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 877
Senast: Görel
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
137
Senast: Islaend
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka