Tibra
Trådstartare
Sv: Ni som sågar
Men det låter ju kanon!
Vid halvhalter, måste du använda tyglarna/rösten eller sätet?
För min envisa dam vill verkligen inte stanna bara jag säjer hooo.. och dessutom har varken hon eller jag kommit underfund med hur man stannar via sätet.
Så där måste jag använda tyglarna
Detta funkar väl då inte med att få hästen trampa under sig då man jobbar med övergångar?
Man måste alltså använda sätet eller rösten för att stanna henne?
Sakta ner henne är lätt via rösten iaf, så jag får väl ha skritt, trav och galopp i övergångar.. halten blir dess värre med.
Du skulle inte kunna berätta lite om hur din utbildning med detta varit lite smått för steg för steg med din häst?
Skulle vara intressant att höra
litenmama skrev:När jag köpte Sivert(hästen i min avatar)va han inte alls mycket riden och hade startat på travet,Om man lirkar med honom i munnen tar han bara bettet och drar.Med stadig hand på halvlånga tyglar många tempoväxlingar halvhalter trampar han under sig söker sig till bettet för lite stöd![]()
Men det låter ju kanon!
Vid halvhalter, måste du använda tyglarna/rösten eller sätet?
För min envisa dam vill verkligen inte stanna bara jag säjer hooo.. och dessutom har varken hon eller jag kommit underfund med hur man stannar via sätet.
Så där måste jag använda tyglarna
Detta funkar väl då inte med att få hästen trampa under sig då man jobbar med övergångar?
Man måste alltså använda sätet eller rösten för att stanna henne?
Sakta ner henne är lätt via rösten iaf, så jag får väl ha skritt, trav och galopp i övergångar.. halten blir dess värre med.
Du skulle inte kunna berätta lite om hur din utbildning med detta varit lite smått för steg för steg med din häst?
Skulle vara intressant att höra