Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har köpt mig ett sådan nu, och sitter och spelar mario bros för fullt
Men, ett väldigt stort men.
Kan man inte spara på dessa spelen? Behöver man köpa till något? Eller det är bara att börja om från början när man dör?
Den gamla hederliga klassikern! Tror inte att det går att spara på 8 bitars nintendo, däremot kan du ju alltid fixa en emulator och "rom" så kan man oftast spara i de spelen.
Det finns några enstaka spel som man kan spara på, tex Zelda-spelen.
Men de allra flesta får man börja om från början när man stängt av. Har för mig att det även fanns varianter där man fick en kod efter avklarad bana och när man knappade in koden kom man till nästa bana. Fast jag kan blanda ihop det med nåt annat.
Grattis till ett bra köp i alla fall. Ofta är det glappt i gamla enheter och spelen brukar vara sisådär att få igång. Alltid kul när det funkar som det ska.
Nintendo rules!
Jo, jag hade förr mig att man kunde välja att börja där man dog efter att man blivit game over (så länge man inte stängde av spelet) men så var det tydligen inte
Någon som vet hur många världar det är på mario bros? Bara så jag vet om jag ens är i närheten av att komma runt det
Detta är ju det bästa någonsin har givits människan!
P Super Mario Bros är den åttonde världen den sista. Det avslutas med en nästintill omöjlig labyrint-borg som man mest bara springer runt runt i innan tiden går ut. Jag har aldrig klarat den
Och det går inte att spara.
Super Mario Bros 3 är min personliga favorit, där kan jag så många fusk att det är helt omöjligt att inte klara av spelet. Kan dock göra det utan fusk också...
Skulle aldrig i livet sälja mitt spel. Jag älskar det! Superkul att spela och att titta på den fina grafiken i spelen .
Först är det väl en bana "på backen", en under jord (eller i vatten), en uppe i luften och så en i borgen. Sen varierar det ju lite från värld till värld i och för sig.
Nu blev jag hiskeligt sugen på att spela!
Ska ta ett snack med stora syster som har lagt beslag på mitt spel!!
ååh jag hade min framme i fjor. Shit den lådan har hängt med i snart 15 år om det räcker
Den är lite svår att spraka igång, spelen vill inte riktigt ladda Men när man väl blåst i kasetten & i själva lådan & viftat spelet 4 gånger i luften så funkar det alltid.
Har supermario 1,2,3 & en med princessa & grejjer. Zelda 1 & 2, methal gear & nått annat spel oxå.
När det kommer fram så sitter grannamännen här tillsammans med sambon, dricker öl & har hejdlöst roligt. Playstation 2 åker in under soffan i skamvrån
Jag menar innehållsmässigt, men kom på det när du förklarade kartongens utseende.
Lite pinsamt att jag inte kom ihåg dock för det har jag spelat jättemycket! Fast nu har jag tyvärr inte kvar mitt 8-bitars utan får hålla till godo med ett Super Nintendo (och spelar mest The Lost Levels).
Åhhhhhhh vad sugen jag blev på att plocka fram mitt!
Det händer kanske nån gång vart 6:e år att vi plockar fram det, dammar av det och sedan har någon slags intensivhelg vid 8-bitten.
Super Mario 1 och 3 är favvisar! Vet inte hur många gånger man varvat iaf ettan, trean med, fast jag vet inte om det var utan fusk...ni vet den där följten som gör att man kommer och får välja andra världar.
Castlevania gillar jag också, och Ice Climber!
Bubble Bobble är 2 drakar som typ skjuter bubblor, som man kan fånga fienden med och hoppa på. Sen ska man klara sig igenom typ 50-60 banor. Skitkul är det!
Tyvärr finns bara mitt 16-bitars kvar, får nog plocka fram det i helgen... Jag hade ett Super Mario-maraton för ett par år sedan med dåvarande grabben, det var inte alls lika svårt längre...
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Trädgård & Växter Våra batterier har alla dött efter ett tag. De bara låtsas att de har ström till slut. Har kollat och om man förvarat dem för kallt, för...
Kropp & Själ Vi planerar hemma varje vecka hur vi ska träna. Både jag och mannen brukar få ihop 4 pass/v.
Vi kör oftast varannan dag, ibland kan jag...
Hästmänniskan Kanske lite OT, men när det gäller raser som inte har en svensk moderstambok så tvingas man som svensk uppfödare förhålla sig till vad...