Nio dagar kvar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nedräkning varje dag, inte bara till julledigheten - utan främst till fullservicestallet. Är så trött på kvällarna. Idag vaknade jag 04, dvs 30 minuter innan klockan skulle ringa. Iväg på jobb, hemma 16.30. Ibland undrar jag vad tusan jag håller på med, men trivs så väldigt bra på mitt jobb.

Vi har pratat om att eventuellt flytta närmre mitt jobb, beroende på var min man får jobb efter sin utbildning. Samtidigt som att det vore det bästa så vore det så himla trist att behöva sälja huset. Trivs verkligen i huset, kan inte direkt se mig själv bo någon annanstans. Å andra sidan så hade jag säkert trivts på en annan arbetsplats också, jag har i stort sett alltid haft bra kollegor och arbetsuppgifter. Det finns ett jobb ute som jag garanterat hade blivit erbjuden om jag sökt (igen). Ansökningstiden är förlängd så de har nog inte fått in några vettiga ansökningar. Jag ska fundera över julhelgen om jag ska söka. Planen var egentligen att vänta tills min man är klar med sin utbildning så vi vet var vi blir av, men samtidigt så känns det som en evighet (sex månader).

I helgen ska jag börja packa ihop trampstolp, hinkar och det sista i stallet. Vill att allt ska gå snabbt flyttdagen, vilket det lär göra eftersom i stort sett alla mina saker redan är i det ”nya” stallet. Hästlastbilen kommer klockan 12, räknar med att vara i ”nya” stallet till 13 iallafall.

Hittade en fin bild på ena ponnyn som förtjänar att delas :)
 

Bifogade filer

  • 37BFF21C-38BE-49E2-8D32-AB57A540654C.jpeg
    37BFF21C-38BE-49E2-8D32-AB57A540654C.jpeg
    142,6 KB · Visningar: 53

Stort lycka till i nya stallet! Jag vet känslan när man får lämna ett sånt stall, jag flyttade från ena dagen till den andra :heart, betalde hyra för resterande tid. En ganska förvånad hyresvärd då hon trodde att hon kunde köra med mig hur som helst. Våra gemensamma vänner försvann inte ur min bekantskapskrets :up:
 
Stort lycka till i nya stallet! Jag vet känslan när man får lämna ett sånt stall, jag flyttade från ena dagen till den andra :heart, betalde hyra för resterande tid. En ganska förvånad hyresvärd då hon trodde att hon kunde köra med mig hur som helst. Våra gemensamma vänner försvann inte ur min bekantskapskrets :up:
Fast jag har trivts väldigt bra i stallet :) Flyttar absolut inte för att jag inte trivs eller inte gillar stallägaren, flyttar för att jag behöver fullservice och hen kunde tyvärr inte erbjuda det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 691
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 236
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 328
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är NU jag ska passa på att njuta extra mycket! Jag har alltid hävdat att tiden efter man har sagt upp sig och innan man börjat på...
Svar
0
· Visningar
629
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp