Bukefalos 28 år!

Njur/hjärt problem!

Men är inte det och vara ganska tjurskallig. :crazy: Om det sägs kunna hjälpa din häst, varför inte pröva, eller iaf läsa på lite om det? Det kan ju inte direkt få en omvänd effekt..?

Som sagt, hör med Sissu, hon kan sina grejer efter mkt sökning efter fakta osv..

Örter har ju använts i århundraden, om inte längre? Och hästar i frihet äter ju målmedvetet vissa växter när de är krassliga av olika anledningar.

Gurkmeja är bra för lederna t.ex.- glucosamin heter den dyra versionen..

Om jag hade en sjuk häst skulle jag utforska alla möjligheter, även om det var något som jag var skeptiskt till..
 
OM ALL naturmedicin vore hokus pokus så hade min f.d häst varit död långt innan han fick gå bort.

Vore det hokus pokus skulle inte min nuvarande med stormsteg fått bort en del av det en häst inte mår bra av att ha i kroppen.
+ ändringar av foderstaten och ett helt nytt tänkande.

Alla andra hästar som äter naturmedicin borde inte heller ha reagerat postitivt. Sedan finns det ju individer där som i allt annat som inte tål allt även inom detta område.

Men man kan inte tvinga människor att prova, då är det bättre att låta hästen må dåligt och hoppas kroppen orkar läka sig själv eller eller stoppa i den en masssa syntetisk framställda mediciner i tid och otid för att minimera symtomen eller bota även när det hade räckt med en "snäll" ört.

Att en häst kan bli sämre ibörjan av användning av örter är helt naturligt, en kropp blir trött och ibland sjukare när det "dåliga" skall bort och den kan börja läka sig. Men vet man ingenting om hur saker fungerar så är det ju lätt att förkasta.
Sedan är det ju så att de ofta är alldeles gratis, allt det kostar är en tur ut i naturen om man inte är lat och hellre betalar för en färdig produkt.

Lycka till med din häst.
MVH/
 
Jag tycker att caragan skall få en riktig veterinär diagnos på hästen innan ni "bestämmer " hur den skall behandlas.
PL
 
Vad jag menade med mina inlägg var, att om diagnos blir som hon tror, så kan de förslag jag la fram, hjälpa.
 
Jag har nu fått svar på blodprovet och det visade normalt så det är inga problem med njurarna i allafall. Provet är nu skickat för att testa borelia/elichias (stavas det så??)
Och jag skulle få svar i morgon eller på onsdag....
SUCK denna väntan är fruktansvärd!
 
Togs det inga leverprov? Där får man mer rättvist svar, är det något med levervärderna så kan man räkna med att det även är ngt. galet med njurarna i mindre skala.
Njurprov har jag fått lära mig av dyr erfarenhet att det inte syns på proverna förren det mer eller mindre är försent att rädda hästen ngn. längre tid.

Har hästen problem med levern i samband med att den visar sig ha Elichia så skall den inte äta Elichiamedicin. Alltså är leverstatus innan behandling av Elichia viktigt, det står t.o.m. på förpackningen/flaskan. Den medicinen slåt ut levern ännu mer. Och fungerar inte levern som den ska så fungerar inte mkt. på ett bra vis i hästens kropp.

MVH/
 
Veterinären tog blodprov, 2 rör från halsen. Vet bara att de är kollat men inte riktigt vad och hur och när...(pratade med en annan veterinär idag för "min" hade ännu ej kommit)
Ska försöka få tag på henne i morgon.

HUr tar man lever prover??
 
Har fått svar på att han har lite hög titer på erlichias prov och ska nu avvakta tills efter jul/nyår och göra ett nytt.
Han mår bättre ibland och sämre i bland.
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 760
Senast: emma-vsm
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 398
Senast: Squie
·
Foder & Strö Får han några stöttande tillskott, om det är artros dvs? Min gamling mådde bra sin sista sommar på en kombonav djävulsklo, MSM och...
2
Svar
24
· Visningar
1 731
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 760
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp