Bukefalos 28 år!

Nördfråga om Saltkråkan

mandalaki

Trådstartare
Ni minns: en direktör från Stockholm kommer med sin dotter till Saltkråkan för att köpa huset och Tjorvens familj håller på att gå i bitar.

Dottern, som vill riva och bygga "en sån bungalow som Kalle och Anna-Greta har", heter Lotta. I koppel har hon en liten vit hund.

Min fråga är: vad heter hunden?
 
Sv: Nördfråga om Saltkråkan

:rofl::rofl::rofl:

McFlurry: Seriöst? Det minns jag inte isåfall:confused:

Edit: jag hittar en blogg som också säger Muffe. Hittade du det där eller kommer du ihåg det? Med två källor i stället för en ökar ju sannolikheten dramatiskt:D
 
Senast ändrad:
Sv: Nördfråga om Saltkråkan

Skulle det vara otroligt att komma i håg Muffe? Det gör jag iaf.
 
Sv: Nördfråga om Saltkråkan

Nej, inte otroligt. Jag kände bara inte alls igen namnet. Som jag minns hunden borde den heta typ Bijou eller nåt. Fast det vore väl inte så Astrid Lindgren:)

Bra med en källa till, efter lunch ska jag upplysa min kollega om att Muffe var namnet. Vi hade en lång diskussion om detta under förmiddagen:D
 
Sv: Nördfråga om Saltkråkan

En Buuuuuuungalovv ;)
Jag brukar sitta o titta på saltkråkan med min brukare och har sett just det avsnittet typ 100 ggr

...dessutom har jag bott "granne" med Johan i saltkråkan i ganska många år :p
 
Sv: Nördfråga om Saltkråkan

Ja, hahaha det var det nog ...kanske skulle lägga till Björn Söderbäck på kändislistan ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 670
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 210
Senast: ako
·
Övr. Hund Några av mina vänner har lite olika hundproblem och jag är nyfiken på hur ni skulle lösa dessa. Hur skulle ni råda dem? Familj med två...
2
Svar
22
· Visningar
3 355
Senast: Frost116
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 653
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp