Nördiga hästpoddar

Bukefalos 30 år!

Någon som har nyare tips? Jag har snart semester 😁

Har själv hittat ett gäng till, ska ta mig tid att skriva in dem här vid tillfälle! Flera som har riktiga nördavsnitt iaf då och då 🤩

Någon som har nyare tips? Jag har snart semester 😁

Har själv hittat ett gäng till, ska ta mig tid att skriva in dem här vid tillfälle! Flera som har riktiga nördavsnitt iaf då och då 🤩

Jag fortsätter tjata om Modern hästträning. ;) Den är lite svår att komma in i först, speciellt som det är många olika personer som håller i den. Men så mycket intressanta resonemang!

Horsemanship breakthroughs har en del intressant, värt att kolla runt bland avsnitten då de har ganska olika teman. Obs att avsnitten är långa och ganska "pratiga" (resonerande).

Lyssnar på Systrarna Elfstrands hästpodd, Ridtravarpodden, Equipodden, Hästvis, Veterinärpodden, EquiEthics, Sadelväxeln, Hallå, Det sjunger i gräset osv.

Vissa av dessa poddar är inte igång längre, men lika intressanta ändå för mig som ganska nyligen upptäckt charmen med poddar. Så mycket kunskap och så mycket olika perspektiv man får av att lyssna på dessa olika typer av poddar.

En annan podd som jag precis ska börja lyssna på nu också är Hästsnack med Viahov Play som handlar mycket om hovar men en del annat också verkar det som. Ska bli superintressant!

Lyssnar på Systrarna Elfstrands hästpodd, Ridtravarpodden, Equipodden, Hästvis, Veterinärpodden, EquiEthics, Sadelväxeln, Hallå, Det sjunger i gräset osv.

Vissa av dessa poddar är inte igång längre, men lika intressanta ändå för mig som ganska nyligen upptäckt charmen med poddar. Så mycket kunskap och så mycket olika perspektiv man får av att lyssna på dessa olika typer av poddar.
Tipsar om hästfilosofipodden som inte är aktiv längre. Två riktigt bra R+ tränare, varav den ena (Hanna) har fortsatt till hästvis podd.

Vill ha tips på poddar där man kan nörda ner sig i olika hästrelaterade ämnen.
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/hasten-var-grottkonstens-viktigaste-motiv-1-8

Den här är super! och supernördig. Karin Bojs genvägar 8 avsnitt om hästens domesticering. Jag har bara lyssnat på två så långt.

Börjar med grottkonst i första och pratar om Przewalskis häst (och typ intervjuar en :) ) i andra avsnittet, antyder att den en gång var domesticerad av Botaifolket och dricker koumiss (stavn?). I nästa avsnitt ska de prata om ridning och ursprunget till alla domesticerade hästar (föruton Przewlaskis då).

(för att lätta upp för folk som inte känner till hästar så umgås de samtidigt med ett par islandshästar på Krapperup, tittar på i första, borstar i andra och tror jag rider i tredje.)

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka