Nordsvenska hingsten Tärning 1574

C

crazy

Söker information om nordsvenska hingsten Tärning...kan någon berätta om vad han har lämnat och om det finns några betydelsefulla hästar i hans stamtavla?En bild vore också roligt att få se...
 
Tärnings far är en känd hingst som heter Brio 1416, en hingstlinjebildare som i sin tur går tillbaka på Vikasvarten 473.

I övrigt var Tärning född 1959
Mörkbrun
A-premierad

Mått: 160 - 203 - 42 - 9,2

f. Brio 1416
m. Tärna 15115
mf. Tanjar 1300 (Går via Osman 1133 också tillbaka på Vikasvarten 473)

Tärning har lämnat hingstarna Sirocko 1669 & Binge 1658.
 
Hittade premieringsutlåtandet från när han godkändes.

Utmärkt typ, god resning, stark rygg, djup bål, kraftigt underrede, välställd med utmärkta korrekta rörelser.

Möjligt att det finns bild i någon gammal stambok, men de har inte jag.
 
Tackar..får väl hoppas att det finns någon som kanske har en bild på honom.... ;) :D :D
 
hej vilken otroligt fin nordsvensk du har! hemma har vu 5 bruks nordisar två ston (mor och dotter) sen har vi avkommer efter dem efter hingstar som Integral Brunte och bägge stona är betäckta med Trolle iår! letade runt lite på bilder efter tärning men hittade ingen pappa har en massa stamböcer hemma sen flera år så jag ska kolla i dom när jag kommer hem!

Anna :banana:
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Jag söker kloka, roliga och glada människor som har Nordsvenska Brukshästar. Finns det några här? Vore kul med en tråd för just...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 384
Senast: thoora
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
484
Senast: cili
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 998
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp