Normaltemp i kylskåpet?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare movi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 187

movi

Trådstartare
Jag misstänker att kylskåpet är på väg att lägga av..
Allt är så kallt!
Och när allt är som vanligt så tänker man ju inte på vad tempen är i kylskåpet!
Men just nu har jag 0 gradigt,ibland -1,och då har jag termostatvredet står på 2an(kan vridas upp till 6an)!

Så,vad är normaltempen i ett kylskåp?

Sv: Normaltemp i kylskåpet?

Om ingen av misstag ändrat inställning kan det vara så enkelt att termostaten måste bytas. Då behöver inte hela kylskåpet pensioneras. Ca 8 grader brukar man väl ha i kylen.

Kylskåp brukar ligga på 4 grader, och en sk. "sval" brukar ligga på 8.
Har någon ändrat på inställningarna nyss? det tar ett tag för skåpet att ställa om sig..

Nej,ingen kan ha ändrat termostatvredet,det är bara jag hemma,om det inte finns någon hustomte!

Imorse när jag tog ut Lätta-paketet,så var det som margarin,hårt!
Nu när jag kollade,så var Lättan normal i konsistensen..

Så det verkar som tempen åker upp och ner,trots att vredet står på 2an,så mitt kylskåp håller nog på att vandra till återvinningen..

Hade 0gradigt i morse i kylskåpet,nu stog det på +5!

Och ingen större ide att laga det,det har några år på nacken!

Låter som våran kyl innan den la av. Eller nåja den la inte av, men perioderna av"tokfrysning" blev allt längre och saker som stod i kylen blev från och till ganska djupfrysta.
Var väl termostaten som gav upp och den var liksom din gammal och ingen idé att laga. En bonus nu när (förutom nya och fina makiner) nu när vi köpt ny kyl och frys är att elräkningen blivit betydligt lägre :bump:.

Liknande trådar

Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 014
Senast: Sirap
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
777
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 365
Senast: Johanna1988
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fodervärd
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka