noromectin.

Sv: noromectin.

Vad jag vet så tar det blodmaskar, springmask, spolmask, fölmask/trådmask, lungmask, nackbandsmask, magmask och mot styngfluganslarver.

Ja fast inte bandmask och nån till tror jag. Är inte säker. Bandmask tar det inte i allafall.

Alla utom bandmask. Noromectin, Ivomec, Bimectin och Eraquell tillhör samma grupp, Ivermectin..är i princip samma alltihopa.

off topic
Jag har verkligen gått på deras reklam, men den ligger verkligen bra i handen för mig med små händer:love:

Om de har bandmask har hästen det året om. Hästen får i sig bandmasken via ett gräskvalster. Så antingen finns det på gården, eller så finns det inte. 65% av Sveriges hästar bär på bandmasken.

Och Equimax.
Equimax tar alla mask i alla stadier (blodmask och bandmask).

Banminth (dubbeldos) tar ca. 80% av vuxna bandmask men ingen larvstadier.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ormbett eller stora otäcka sår så får ni gärna dela med er av lite solskenshistorier här så jag får... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 719
Hästvård Brukar ni använda vinterskorna första sommarskoningen utan broddar? 2
Svar
30
· Visningar
1 624
Senast: Mia_R
·
Hästvård Närmare bestämt någon muskelskada insida lår. Min stackars E (22år) är halt, det som hittats (av veterinär) hittils är att något skett... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 460
Hästvård Bästa Buke! Min tvååring har gått på bete i snart en vecka och har nu börjat få utslag på ena sidan av huvudet och halsen som känns...
Svar
7
· Visningar
724

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka