Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
mackan skrev:galopp hästar rids rakt fram.
Ingen aning, men när folk börjar ifrågasätta nosgrimman, blev jag nyfiken att höra vad du tycker om käkremmen.mackan skrev:Ang käkremmen så säger jag: varför över huvud taget ifrågasätta den? den stör inte, inverkar inte ö.h taget.... en knuten näve emellan vill säga.
pinky skrev:Tyvärr är det normala att man ALLTID har nosgrimma, och den dras åt till det tar stopp, varje ridpass...![]()
inget befogar dock en nosgrimma som är spänd för kung och fosterland, den skall vara rätt anpassad och den som spänner ska ha kunskap om hästens biomekanik och nosgrimmans typ i sig!
Kardinal skrev:Jag har ingen käkrem![]()
Tar man i tyglarna så drar det i munnen och hästen gapar och gapar , finns inget som håller ihop käkarna mer än käkarna själva då och då finns det en risk att hästen bryter käken .
malinsky skrev:På ett träns har jag ingen käkrem, på ett annat har jag, och det tredje är med remont..
så e.g kanske jag inte behöver någon!? Tycker att det är lite fånigt att ha saker och inte veta varför. Jag = fånig alltså![]()
pinky skrev:Fast de flesta träns har ju käkrem när man köper dem, och det blir ju lite konstigt att ta bort den. Då lär man ju dela nackstycket också hela vägen, och då blir ju även öglan på pannbandet för stor... Verkar onödigt omständigt.![]()
Men det finns ju snygga islandsträns, eller så använder man bara en stigbettsrem.