Nostalgi/återanvända i hemmet.

indian-charlie

Trådstartare
Fler som jag????

Jag hittade för ett tag sedan mina gamla spetsgardiner, har massor av dem då jag i mitten på 90-talet hade det i varenda fönster.

I dag fick jag ett tokryck och detta blev resultatet :D

P1010168.jpg


Psst.. det suddiga nere i vänstra hörnet är en flygande katt :angel:
 
Sv: Nostalgi/återanvända i hemmet.

Tack :)

Jovisst blev det fint..men jisses vilken nostalgikänsla det blev :rofl:
Det är ju ganska många år sedan de hängde uppe förra gången.
 
Sv: Nostalgi/återanvända i hemmet.

Om du lagt upp bilden på Senior istället och frågat VAD ÄR DET I HÖRNET? hade du fått många roliga svar! :idea: Husets förra ägare, din döda farbror, ett energifält som påtalar att du måste ändra livsinriktning...

Jag älskar spetsgardiner. :love:
 
Sv: Nostalgi/återanvända i hemmet.

Jag älskar att göra om saker för att få det som jag själv vill!
Jag har gjort vår sänggavel av en träskiva, ikeas billiga täcken och vanligt bomullstyg från ikea.
Jag har snyggat till en gammal TVbänk som vi grävt fram hos svärföräldrarna då vi behövde en förvaringsmöbel
sideb.jpg


Sen har jag gjort iordning en gammal barnstol vi hittade på secondhand:
före:
stol.jpg
vikt.jpg

efter:
klar.jpg


sen har jag gjort ett skötbord:
skt1.jpg


härnäst ska jag ge mig på att göra om spjälsängen
 
Senast ändrad:
Sv: Nostalgi/återanvända i hemmet.

Om du lagt upp bilden på Senior istället och frågat VAD ÄR DET I HÖRNET? hade du fått många roliga svar! :idea: Husets förra ägare, din döda farbror, ett energifält som påtalar att du måste ändra livsinriktning...

Jag älskar spetsgardiner. :love:

Äsch.. jag vet redan att min morfar är jämte mig jämnt ändå :D tyvärr fastnar han inte på bild :(

Har du spetsgardiner?
 
Sv: Nostalgi/återanvända i hemmet.

:love: Barnstolen :love:

Vad duktig du är :banana:

Visst är det kul att ta tillvara saker, att kunna se hur de kan se ut efter lite färg. :D
 
Sv: Nostalgi/återanvända i hemmet.

Jag tycker också om spetsgardiner,har det i vårat sovrum!

Min 18åriga dotter vägrar att byta garidner i sitt rum,hon vill ha sina spetsgardiner!

Jag tycker att det är snyggt och ombonat med spets,i ett rum där det passar!

Lilla toan
15080379.jpg


Dotterns rum
24957660.jpg


Vårat sovrum
24957657.jpg
 
Sv: Nostalgi/återanvända i hemmet.

Måste erkänna att jag aldrig haft en spetsgardin i hela mitt liv. Men däremot gillar jag att återanvända saker, jag äar ju tyvärr en sådan som aldrig slänger..

På 70 talet sydde mina föräldrar upp ett gäng gardiner som ser ut ungefär som nutidens "våpor" eller vad det heter. De ä raka, långa och sydda i ett grovt siden tyg, med ett tunnare siden tyg bakom. De var snordyra då.

Dessa gardiner är gräsgröna, i olika nyanser, med stora runda cirkla i grönt och i guld.
Dessa gillar jag att hänga upp då och då i vardagsrummet. DET är nostalgi för mig.:laugh:
 
Sv: Nostalgi/återanvända i hemmet.

Nope.. du behöver inte säga att du gillar spetsgardiner ;)

Det ger en mer ombonad känsla det håller jag med om :D
Fina draperingar du har.
 
Sv: Nostalgi/återanvända i hemmet.

Måste erkänna att jag aldrig haft en spetsgardin i hela mitt liv. Men däremot gillar jag att återanvända saker, jag äar ju tyvärr en sådan som aldrig slänger..

På 70 talet sydde mina föräldrar upp ett gäng gardiner som ser ut ungefär som nutidens "våpor" eller vad det heter. De ä raka, långa och sydda i ett grovt siden tyg, med ett tunnare siden tyg bakom. De var snordyra då.

Dessa gardiner är gräsgröna, i olika nyanser, med stora runda cirkla i grönt och i guld.
Dessa gillar jag att hänga upp då och då i vardagsrummet. DET är nostalgi för mig.:laugh:

Du menar kanske panellängder :idea:
De låter otroligt vackra..sidentyger är vackra och grönt tillsammans med guld kan knappast inte bli fel.

Ekorre med andra ord *fniss* Vi är nog många sådana..även om den här ekorren faktiskt numera har gjort sig av med massor av saker. :crazy:
 
Sv: Nostalgi/återanvända i hemmet.

Din kökslampa är underbar!

Är det Majolika?

Tack.. blir lite full i skratt faktiskt för jag satt nyss och skrev om den på min blogg :rofl:
Nej, den är inte majolika tyvärr.
Den är en kopia av en orginallampa..fanns/finns ett litet gjuteri strax utanför Ullared som gör kopior. Jag fick min av föräldrarna i slutet på 80-talet.

Urklipp03.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 228
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 429
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 399
Senast: Calmiche
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 606
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Annonsera mera hundar 2
  • Varför så många hundar på rymmen?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp