NPF-tankar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår skrev jag att jag behövde göra det här: duscha , tvätta, städa, storhandla, skriva tydliga foderstater till hästarna, se över/betala räkningar, kolla upp om/ansöka om personligt ombud, leta fram rätt papper som ska skickas till csn, planera nyårsafton.
Idag har jag gjort två av grejerna. Jag har skrivit tydliga foderstater till hästarna, och jag har planerat nyårsafton. Det är väl de minst viktiga sakerna egentligen, så på ett sätt känner jag att jag borde ha gjort något viktigare, men jag har iallafall gjort något. Jag måste se det jag faktiskt lyckas med också, inte bara misslyckandena.

Jag har sovit mer än vanligt idag. Eller det går lite i perioder för mig, jag kan klara mig fint ett tag på 5-6 timmars sömn per natt, och ibland sover jag 8-9 timmar per natt och en eller ett par timmar på dagen också.
Hursomhelst så har jag haft ett större sömnbehov idag (och lite igår) än på länge. Tror det kan bero på att jag tänkt så mycket och läst en del osv om det här med npf-diagnoser. Ibland känner jag inte igen mig i något alls av det jag läser och tänker att jag är helt galen som ens tänker i de banorna. Men sen hamnar jag på någon sida, blogg, eller som den där boken konsten att fejka arabiska som jag blivit tipsad om, och då känns det nästan som att sitta och kryssa av en checklista. Nästan allt stämmer så mitt i prick.

Jag borde nog inte lägga så mycket funderingar på det här, iallafall inte just nu. Men jag känner liksom att OM jag har nåt sånt, OM det skulle komma fram, så KANSKE det skulle finnas någon annan hjälp för mig att få. Av psyk eller hos FK eller var som helst egentligen. Någon mer hjälp för praktik eller liknande, någon annan slags terapi eller medicin, en annan förståelse, ett annat bemötande... Finns så mycket som jag tänker att något av det KANSKE skulle kunna hamna i ett lite annat ljus, om det skulle visa sig att jag har någon npf-diagnos.
Och har jag inte det, ja, då är jag väl bara ovanligt misslyckad och ofungerande. Men då vill jag VETA det också. Inte anta det för att det inte anses finnas skäl nog för en npf-utredning, för där håller jag ju inte med. Utan jag vill VETA isåfall att jag inte har något sånt.

Men som sagt, det blir som ett halmstrå jag griper efter. KANSKE kan det här hjälpa mig att må iallafall lite, lite bättre? Och så kan jag inte släppa det.
Dessutom fastnar jag lätt i saker och kan inte släppa det riktigt förrän det är "klart". Som för ett tag sedan när jag räknade på hästarnas foderstater. Jag hade det i huvudet konstant, några dygn i sträck. Tills jag hade foderstaten klar, då kunde jag släppa det.

I vilket fall som helst så borde jag börja med att kontakta personligt ombud. Jag har hittat kontaktformulär på nätet som man ska fylla i, så kontaktar de en. Så det är en sån där sak som det "bara är att göra". Egentligen. Men ibland har jag så svårt även för såna små saker, jag får liksom inte till det. Jag vet inte vad det beror på, men det är som ett så stort motstånd.
Just det här med PO beror väl till viss del på att det känns så läskigt och svårt, som nåt som inte är för mig liksom. Men kloka människor här har förklarat för mig att det kan det visst vara. Så nu måste jag "bara" göra det.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
955
Senast: bettysmatte
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 628
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 579
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 093
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp