Så stor hon ser ut nu. Himla otur med flisen. Såg ni på Djursjukhuset i veckan? Det var en man sim kom in med en häst som fått en tagg i karleden och blev opererad. Det var min svåger och syrrans häst
Idag var vi i Varberg i regnet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så stor hon ser ut nu. Himla otur med flisen. Såg ni på Djursjukhuset i veckan? Det var en man sim kom in med en häst som fått en tagg i karleden och blev opererad. Det var min svåger och syrrans häst
Jag tror faktiskt hon växt ikapp sig lite...Så stor hon ser ut nu. Himla otur med flisen. Såg ni på Djursjukhuset i veckan? Det var en man sim kom in med en häst som fått en tagg i karleden och blev opererad. Det var min svåger och syrrans häst
Idag var vi i Varberg i regnet. Lilla tjejen hoppade 85 o 95. Fick en resp två rivningar. Synd i första klassen bedömning A då de felfria fick fina blågula rosetter.
Åh tappsko ikväll.. så himla synd! Då kan jag ju inte åka i morgon som jag hade tänkt![]()
Ni har ju inte sett min lilla 6-åring, Grållan! Här kommer ett par små klipp från senaste träningen. Hon har bara varit o hoppat 2 ggr men verka gilla det skarpt!
Visst e hon töt???Vilken göllig!!
Visst e hon töt???Blir nog bra när hon blir klar men helt klart är hon en fantastiskt snäll häst, 100% pålitlig att rida ut själv o hoppar alltid allt som kommer i hennes väg. De egenskaperna kommer man långt med hos mig iaf.
![]()
Ni har ju inte sett min lilla 6-åring, Grållan! Här kommer ett par små klipp från senaste träningen. Hon har bara varit o hoppat 2 ggr men verka gilla det skarpt!
Min 6 åriga Grå och jag har oxå varit på hoppträning idag! Han vill gärna rinna i väg framåt och skippa ett galoppsprång på distanserna och tjafsar lite mot handen! Jag ska ringa ut tandläkaren, det var ett tag sedan tänderna blev gjorda eller rättare sagt två år sedan, så tror Grå är rätt vass faktiskt. @Maui var snäll och filmade! Tack för det, ser ju sällan hur vi ser ut! Men jag ser ju nacken på Grå och fattar ju vad bulldozern kommer ifrån... Vi var ju och galopperade i skogen häromdagen och satan vilken hastighet han lägger upp! Dock är han ändå hyfsat snäll och lydig så jag slipper betsla upp än så länge iallafall!
Tänkte ägna mig åt att hoppa mkt serier i vinter med bommar emellan så han får komprimera sig mera så han kommer upp lite mer i luften och inte så mkt framåt! Tror inte vi med fälttävlanshästar behöver oroa sig så mkt att våra hästar inte kommer framåt i sprången över oxrar och liknande i kombinationer! Såg något avsnitt där med Peter Markne där han pratade om att han ville ha hästarna mer framåt i sprången och inte så mkt upp i luften! Jag har inte haft en enda fälttävlanshäst som inte länger direkt när man rider framåt! Medan många hopphästar bara backar av mera och hoppar rätt uppåt men det scenariot behöver vi nog inte vara rädda för
Här är lite klipp från träningen!
Tycker du rider himla trevligt. Men hade jag sett den där utan info hade jag tänkt ful-trut.
Och när du sen säger 2 år! Bums till tandis. 1 gång per år är minimum i min värld. Och det på häst utan någon form av bettfel.
Min går mellan var 6:e och 9:e mån beroende på hur han känns och det ser ut där inne. Men han har lite knepig trut.
Men en g per år bör alla gå.
Ha det var först nu jag insåg att det var två år, tiden går förjävla fort, har hela tiden tänkt att det var förra året i augusti och att jag måste ringa nu![]()
Nej han är jättefin i munnen normalt sett. Märks nu bara när han hoppar för att han vill iväg!
Ja, han är väl utbildad korrekt m tanke på ryttare. Då märks det sällan.
Men just när de vill iväg blir det ju lite mer tryck än normalt om man rider med bra hand som du.
Jaja, han får ju hjälp nu.![]()
Vad blev det för tandläkare?Ja på torsdag fick jag tid!
Vad blev det för tandläkare?
Fick åka till Ängelholm på åb med Marco idag. Himla långt ditHan markerar bara i vänstervarv på hårt underlag allt annat var helt ok. Ingen behandling utan rida på mer och ny koll om en månad.