Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ocean hade två veckors semester efter midsommar. Vi laddar just nu för fullt inför Lag SM :eek::eek::eek: hjälp. Men kul.
I lördags vann han sin första int 1 på fina 67% har filmklipp på instagram men vet inte riktigt hur man delar. Ska se om jag kan :bump: Han gick en på fredagen också men var alldeles för av och på pga spändhet. Samma i gårdagens kür . Spänd och ville inte ritkigt fram så allt blev liksom hackigt och vi fick inget jämt flyt. puckot på ryggen kunde inte sitt egna program och räknade fel i bytena och slarvade till ett omslag i en ökning:banghead::confused: Men det gör inget man får va lite rädd ibland och slarvig :laugh:


Länk till film klipp ( om det funkar ??)

mobiluppladdning_5b538eeeddf2b362a55edad5.jpg
Åh så fin han är din häst!!!

Min lilla har sommarvila ca en vecka till. Sen kommer hovis och sen kör vi igång :up:
 
Nu har jag ridit ca en vecka efter jag hämtade hem lilla pållan från betet.
Hon känns väldigt fräsch, pigg och positiv. Verkar inte påverkas alls av värmen, ridmässigt sett.

Märker ni något på era hästar i värmen?
 
Nu har jag ridit ca en vecka efter jag hämtade hem lilla pållan från betet.
Hon känns väldigt fräsch, pigg och positiv. Verkar inte påverkas alls av värmen, ridmässigt sett.

Märker ni något på era hästar i värmen?
Ocean har varit lite matt de allra varmaste dagarna. Den andra märker jag dock ingen skillnad på. annars känns han som vanligt men har försökt rida så sent eller tidigt som möjligt de varmaste dagarna.
 
Nu har jag ridit ca en vecka efter jag hämtade hem lilla pållan från betet.
Hon känns väldigt fräsch, pigg och positiv. Verkar inte påverkas alls av värmen, ridmässigt sett.

Märker ni något på era hästar i värmen?

Nej, min blir lite slöare. Men inte mer än att han pallar svara på hjälper korrekt och tagga till vid behov.
Det blir dock mindre överskottsenergi och behov av att bara rasta nu.
 
Ikväll ska jag hoppa lite. Första passet sen innan vilan och efter mitt terrängläger.
Jag är så taggad!

Har sett att en klubb här i närheten har paynjump om två veckor.
Är egentligen himla sugen men vet inte om vi är redo?
Min häst är ju aldrig tävlad och har varit ganska "intensiv" och "reaktiv" på de få ställen vi varit iväg på.
Hon har lätt att bli spänd och tittig samtidigt som det kan försvinna nästan helt när jag får henne att fokusera på rätt saker.
Hur tänker ni här?
Hade ni åkt, hoppat riktigt lågt för att ha möjlighet att "klämma" över även om hon är rasande spänd?
Eller träna mer hemma först?
Tror dock att vi behöver träna på att hoppa borta, och att avdramatisera det hela??
Hmm, svårt det här..
 
Ikväll ska jag hoppa lite. Första passet sen innan vilan och efter mitt terrängläger.
Jag är så taggad!

Har sett att en klubb här i närheten har paynjump om två veckor.
Är egentligen himla sugen men vet inte om vi är redo?
Min häst är ju aldrig tävlad och har varit ganska "intensiv" och "reaktiv" på de få ställen vi varit iväg på.
Hon har lätt att bli spänd och tittig samtidigt som det kan försvinna nästan helt när jag får henne att fokusera på rätt saker.
Hur tänker ni här?
Hade ni åkt, hoppat riktigt lågt för att ha möjlighet att "klämma" över även om hon är rasande spänd?
Eller träna mer hemma först?
Tror dock att vi behöver träna på att hoppa borta, och att avdramatisera det hela??
Hmm, svårt det här..
Jag hade åkt o hoppat 50-60 cm för att kunna trycka över henne i alla lägen. Ofta då släpper spänningarna o andra rundan går mycket bättre.
 
@happyrider Åkte du på pay and jump?

Nu är årets event över! Champion of the Youngsters 2018 var en stor succé och det var så himla kul att köra tävlingen igen! Glada ryttare på fina hästar och själv hade jag ju med Eskil, första gången jag haft med en egen häst. Han var ovanligt drullig första dagen men hoppade sen helt fantastiskt i 120 dagen efter!:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 630
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 251
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
937
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp