Nu är Emma här!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

emma74

Trådstartare
Gick 2 dagar över tiden, hade grym foglossning och var bara grinig hela tiden på slutet... åkte in till förlossningen med en granne som ändå skulle till Västerås för en koll när jag blödde lite mycket och Emma föddes 5 timmar efter vi kommit in med knappt etablerade värkar... snygg timing va? (och det hade gått fortare tror jag om hon inte hade kommit med ansiktet först - hade kanske en timmes "uppehåll" mellan öppningsskedet och det gick att krysta... helt klart den värsta timmen i mitt liv - jäklar vad ont det gjorde och inget hände)

född den 14/1 -05, 3636 g, 47 cm, tillknögglad näsa och massor av hår :love: äter och bajsar för fullt
 
Sv: Nu är Emma här!!!

Grattis!!!!!!!!

Har varit och tittat på min kompis nyfödde lille kille idag, han föddes igår så han är alldeles ny :love: Jättesöt!
 
Sv: Nu är Emma här!!!

Grattis !

Noterar att din bebis och min (som trängde sig ut redan 27 dec) förmodligen är tillverkade på exakt samma dag :angel:

Hon kommer att tacka dig senare för att du gick de där slitsamma sista veckorna över nyåret ;)

Skäller Eskil på mig så tänker jag hävda att det var inte planeringen det var fel på utan någon liten som var för otålig :p
 
Sv: Nu är Emma här!!!

jo visst var det lite hett den veckan i april :angel: :angel: :angel:

Tim
(som hade nöjet att tillverka bebi nr 2 the natural way efter en ICSI med ettan...)
 
Sv: Nu är Emma här!!!

Jag brukar tycka att du är en vettig människa, men har du verkligen gett din son namnet ESKIL!? :crazy:
 
Sv: Nu är Emma här!!!

Japp hon äter massor, men sover i alla fall 5 timmar i sträck ngn gång på natten... men däremot bajsar hon (det gjorde inte Robin) på nätterna så jag måste upp minst 2 ggr och byta blöja...

Vi fick göra både ICSI ch vanlig IVF (fick ut 14 mogna ägg och maken hade en bra dag) och Emma har simmat själv om man kan uttrycka sig så :-)

Har 4 till embyron ifrysen så vi behöver antagligen inte vänta lika länge på nästa om vi känner för fler barn... känns lite overkligt :-)

Till alla som grattat säger jag TACK!!!!
 
Sv: Nu är Emma här!!!

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Man vänjer sig ;)

Han är en GULLIG Eskil :love:

emma74 - mina båda bajsade också hela nätterna i början men slutade tvärt med det vid två veckors ålder så det finns hopp!
 
Sv: Nu är Emma här!!!

Det är väl inget fel på Eskil?? Iallafall inte så länge han är liten ;) En gammal bekant döpte sin son till Cosmos och det är betydligt värre


Anneli
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Den 28 februari föddes min dotter! :) 14 dagar för tidigt. Fick så ont i magen vid 04 och gick på toa, hade sån ihållande smärta...
Svar
8
· Visningar
1 504
Senast: Snyggve
·
Gravid - 1år Åh, äntligen får man lite tid! :) Tänkte berätta om min förlossning, som jag bara upplevde som positiv! Födde en liten son på BF+6 Var...
Svar
12
· Visningar
1 087
Senast: MittNyaJag
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 840
Senast: sweet_extraa
·
Gravid - 1år Ja, nu har det gått mer än två veckor sedan Molly föddes, så nu tänkte jag berätta om förlossningen :). Det började med bebisen levde...
Svar
10
· Visningar
1 517
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skatt
  • Klara sig på 10 000 i månaden
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp