Bukefalos 28 år!

Nu är jag ARG

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nu är jag ARG

tycker ni ska samlas o prata om det...det är faktiskt riktigt allvarligt...speciellt om nu hästen gått omkull och fått ont...eller tjuvryttaren skadat sig, vem hade fått stå till svars för det? (ifs så om den tex hade brutit armen helt plötsligt kunde man kanske lägga ihop 2 o 2...) tycker absolut du ska prata med de andra iaf...de som inte har gjort någe kommer inte att känna sig skyldiga... jag skulle blitt galen om jag var du...!!!:devil::devil:
 
Sv: Nu är jag ARG

Usch....jag vet hur det känns :(
Samma hände min häst, fast inte lika "alvarligt" som med din polle.
En tjej i stallet hade tjuvridit min häst, detta såg jag på bl a stiglädrerna. En tjej i stallet, hennes pojkvän hade kört förbi på kvällen och sett när hon red min häst...
Nu är hon inte längre kvar istallet, då hon inte fick det...haha :p hämden är ljuv ;) :smirk:

Härligt:) bra att det ordnade sig för er och att ni fick tag i personen
 
Sv: Nu är jag ARG

tycker ni ska samlas o prata om det...det är faktiskt riktigt allvarligt...speciellt om nu hästen gått omkull och fått ont...eller tjuvryttaren skadat sig, vem hade fått stå till svars för det? (ifs så om den tex hade brutit armen helt plötsligt kunde man kanske lägga ihop 2 o 2...) tycker absolut du ska prata med de andra iaf...de som inte har gjort någe kommer inte att känna sig skyldiga... jag skulle blitt galen om jag var du...!!!:devil::devil:
Jo detta hände ju igår och stallägaren har ringt eftersom någon av dom inhyrda var ute nu och då skulle hon går och ta sig ett snack med dom, Och vi ska ta upp detta efetrsom vi har stallmöten då vi tar upp saker som vi vill ändra på eller om vi har något sånthär att prata om men jag ska allt ta mej ett snack med personerna jag ser idag! Jo tro mej jag är riktigt :devil:förbannad! eftersom hästen är lite speciell med såna saker och det kunde hänt något riktigt allvarligt! och i detta fallet tänker jag på hästen faktiskt alla i stallet Vet om att hon gör såhär så jag tycker inte synd om dom som lånat henne!

Igår blev jag så himla förbannad så jag trodde faktiskt att jag skulle få hjärnblödning eller något! Jävlar om jag fått tag i människan då, jag vet inte vad jag ahde gjort asså!
 
Sv: Nu är jag ARG

Jag tycker det är glasklart att nån har tjuvridit dit häst. Att nån bara skulle ha lånat din sadel verkar inte riktigt stämma. Och dessutom - det skulle vara i stort sett lika illa! Hoppas du får tag i den och vad skönt att du har ett sånt stöd av stallägaren.
 
Sv: Nu är jag ARG

Alltså, jag fattar inte vad man tänker när man tjuvrider en häst. Att det ska bli sitt livs bästa ridtur och allting kommer att gå som en dans? Man kan inte tänka med mkt då. Hästen kanske är skadad och ska vila? Det kanske är en unghäst som inte har lärt sig nåt? Vad händer om man blir upptäckt? Vad händer om man inte blir upptäckt men när ägaren upptäcker att hästen är tjuvriden? Om man ramlar av och skadar sig, täcker verkligen försäkringen det? Nä, nåt mer idiotiskt får man verkligen leta efter!:mad:
 
Sv: Nu är jag ARG

:bow: håller fullständigt med! :bow:

knapplån

F*n va arg jag skulle ha blivit om jag upptäckte att nån tjuvridit min häst :eek: :mad:! Och ännu mer om det skulle blivit nåt med hästen, som det nu blev med din :mad:!! F******N va ARG jag skulle blivit säger jag bara :devil: :mad:
 
Sv: Nu är jag ARG

det hela låter lite skumt...

min första tanke var att hur sjutton gör man för att rida en häst så illa att den får ont i ryggen efter en gång?

men om nu någon har lånat häst och sadel så är det mest logiska att fler har varit där, lånat flera hästar och änvänt fel sadlar på dem.
hm, låter som värsta konsprationsteorin, men faktum kvarstår ju, din häst är skärrad, ha ont och din sadel är använd...

men vem är så dum att den vågar tjuvrida? större chans att bli upptäckt än att inte bli det?
 
Sv: Nu är jag ARG

*knapplån*
stackars dej! och stackars din häst! :(
Jag skulle också blivit helt tokig om någon tjuvred på någon av mina hästar :devil::cool: då jävl** vet ja inte va ja skulle göra..
hemskt när man läser om hur rädd din häst blivit,hoppas att det blir bättre snart! Och vad otroligt skönt att du har sånt stöd från stallägaren.
Finns det ingen granne som känner igen din häst som kan ha sett den eller nått..? :confused:

hoppas att det löser sig iaf!

(ursh va arg ja blev när ja läste om de..:cool: man gör verkligen inte så mot andras hästar *morr* )
 
Sv: Nu är jag ARG

Tack allihopa för erat stöd! jag har suttit och tänk igenom detta och det kan likagärna vara att dom lånade min sadel och la den på "sin" egen häst, Men varför är då min häsdt precis skräckslagen? Det måste ju varit någon som ridit Men om jag ska gå och liskom "fråga ut" varrenda person i hela stallet så känns det väldigt anklaganade och elakt OM det inte skulle vara den personen.
Om ngn nu skulle ha lånat bara sadeln till sin häst, skulle man kunna förklara din hästs beteende med att hon gått omkull i hagen eller skadat sig där på ngt sätt?, stel i ryggen att hon kastar med huvudet kan ju ha med smärtan efter en sådan grej att göra. Men om det nu är ngn som har ridit henne så är det ju horribelt, Hon kanske tror att hon måste gå med den smärtan om du tar in henne, kolla upp med en equiterapeut kanske. Hoppas det löser sig!!!
 
Sv: Nu är jag ARG

Tycker att det hela låter knepigt?
Att hästen galopperar runt som en galning i hagen kan ju vara insekterna? Min häst har varit som tokig sista dagarna på grund av det.
Om nu någon varit ute med hästen och hästen slagit över. (Annars är det ganska osannolikt att den skulle fått ont i ryggen av en enda ridtur) Så bör ju personen ifråga slagit sig ganska bra ändå. Antar att det är en stor häst och ingen ponny?
Då personen visste vilken utrustningen hästen hade dessutom så bör det ju vara någon i stallet eller i din närhet. Om man nu dessutom får för sig att tjuvrida någon annans häst bör man väl vara ganska nogrann med att ägaren till hästen inte ska märka det? Att hänga in en sadel som är jordig och med ett genomblött schabrack verkar inte speciellt diskret...
 
Sv: Nu är jag ARG

Tycker att det hela låter knepigt?
Att hästen galopperar runt som en galning i hagen kan ju vara insekterna? Min häst har varit som tokig sista dagarna på grund av det.
Om nu någon varit ute med hästen och hästen slagit över. (Annars är det ganska osannolikt att den skulle fått ont i ryggen av en enda ridtur) Så bör ju personen ifråga slagit sig ganska bra ändå. Antar att det är en stor häst och ingen ponny?
Då personen visste vilken utrustningen hästen hade dessutom så bör det ju vara någon i stallet eller i din närhet. Om man nu dessutom får för sig att tjuvrida någon annans häst bör man väl vara ganska nogrann med att ägaren till hästen inte ska märka det? Att hänga in en sadel som är jordig och med ett genomblött schabrack verkar inte speciellt diskret...

Ne jag vet, men insekterna är det nog inte, hon bryr sig inte annars och hon har jättebra flugmedel så nästan inga är runt henne. Hon är snarare sån att hon kommer i full fart för hon vill in när det är mycket flugor.
Men eftersom jag inte vet alls vad som hade hänt så kan jag ju bara antaga att det har hänt.

Men att hon har ont i ryggen och sadeln är jordig (det var ganska diskret eftersom sadeln var så fin på sitsen och så men ibak så var den jordig så det kan dom lätt ha missat.
Men vad jag tror och även stallägaren är att hästen gått omkull det skulle förklara varför sadeln är jordig och att hästen har ont i ryggen.
Eftersom hästen hade stegrat och slått över förut så kanske hon gjort det igen. och den andra gången hon slog över så hade hon jätteont i ryggen efteråt,

Men idag så kom hästen fram utan att vara rädd eller liknande, så något måste ju ha hänt igår. Och vi åker nästan jämt ut vid 5 eller 6 och det vet alla i stallet och stallägarna var bortresta så risken att bli upptäckt om dom red tidigt skulle vara minimal..
 
Sv: Nu är jag ARG

Om ngn nu skulle ha lånat bara sadeln till sin häst, skulle man kunna förklara din hästs beteende med att hon gått omkull i hagen eller skadat sig där på ngt sätt?, stel i ryggen att hon kastar med huvudet kan ju ha med smärtan efter en sådan grej att göra. Men om det nu är ngn som har ridit henne så är det ju horribelt, Hon kanske tror att hon måste gå med den smärtan om du tar in henne, kolla upp med en equiterapeut kanske. Hoppas det löser sig!!!

idag var det helt bra i ryggen och hästen var helt som vanligt och kom springandes i hagen.
 
Sv: Nu är jag ARG

Vad skönt att hästen var normal idag igen. Ömmade hon något i ryggen?

Hoppas bara att du får tag på den skyldiga och att denne får ett _rejält_ straff! :mad:
 
Sv: Nu är jag ARG

Vad skönt att hästen var normal idag igen. Ömmade hon något i ryggen?

Hoppas bara att du får tag på den skyldiga och att denne får ett _rejält_ straff! :mad:

Tack så mycket, jo hästen reagerade inget på ryggen, helt bra, även i ridningen så jobbade hon som vanligt och gick kanon så som tur mår hon bra igen:)
 
Sv: Nu är jag ARG

Alltså, jag fattar inte vad man tänker när man tjuvrider en häst. Att det ska bli sitt livs bästa ridtur och allting kommer att gå som en dans?

Dom hade säkert sett TS ridit hästen förr och sett hur fint h*n gick, blivit avundsjuk och sagt att nä, den där hästen kan alla rida så där enkelt! :mad:

Nej, fy 17 vilken människa, man funderar ju inte ens på saken!
VIlken tur att din häst mår bra nu! Jag önskar er lycka till i framtiden utan några avundsjuka blickar! (Leta efter sånna, avundsjuka blickar alltså! :D)
 
Sv: Nu är jag ARG

Dom hade säkert sett TS ridit hästen förr och sett hur fint h*n gick, blivit avundsjuk och sagt att nä, den där hästen kan alla rida så där enkelt! :mad:

Nej, fy 17 vilken människa, man funderar ju inte ens på saken!
VIlken tur att din häst mår bra nu! Jag önskar er lycka till i framtiden utan några avundsjuka blickar! (Leta efter sånna, avundsjuka blickar alltså! :D)

Tack! haha jo jag får väl göra det :D
 
Sv: Nu är jag ARG

Fy vad hemskt! Jag hade blivit hur J*vla arg som helst om någon hade tjuvridit min häst och den dessutom hade haft ont sen :mad:
Uch, hoppas allt löser sig :)
 
Sv: Nu är jag ARG

*kl*
fy *fuuuuuult ord* vad arg jag hade blivit :mad: och ledsen för pållans skull:cry: stackars liten..

hoppas det löser sig. säg ifrån när du hittar gärningsmannen :bump:
 
Sv: Nu är jag ARG

*kl*
fy *fuuuuuult ord* vad arg jag hade blivit :mad: och ledsen för pållans skull:cry: stackars liten..

hoppas det löser sig. säg ifrån när du hittar gärningsmannen :bump:

tack, jo när jag väl får tag i människan då J*vlar! :devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 546
Senast: sorbifolia
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 271
Senast: Mabuse
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 419
Senast: Linda_A
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 498
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp