Nu är jag så nervös så jag inte vet var jag ska ta vägen

K

KaZa

På fredagmorgon är ortopeden bokad för att undersöka min lilla valp. Hon har varit halt i en vecka, vilket har resulterat i mkt korta koppelpromenader och en valp med energi som inte är från denna värld.

Börjar bli riktigt orolig över att det är HD fel. :cry: Sträckning har jag uteslutit och växtvärk ska ju flytta runt från ben till ben, men det gör det inte på min lilla tjej. Det är h. bak som ibland är lite lite halt och ibland rejält halt.

Hur ska man kunna sova inatt? :crazy:

Lilltejen
 
Usch och fy

Usch och fy. Hur gammal är hon nu? Är det bak hon är halt? Min lilltjej hade urkassa höfter fast det var först uppåt 10 månaders ålder som det började att märkas. Däremot artros-valpar brukar halta i åldern 4-6 månader.

Jag håller verkligen tummarna för er, för jag vet att det inte finns något värre :cry:
 
Re: Usch och fy

Hon är nu fem månader. Så tråkigt! Hoppas bara att det inte är HD.
 
:(
Hoppas det inte är något allvarligt!
Kan inte hundar vricka eller stuka tassen eller få någon muskelinflammation? *gissar vilt*
 
Tack för att du gissar vilt, ska åka imorgon då jag har tid 08.00.

Lovar att höra av mig.
 
Ah... :eek: Har ju glömt att höra av mig. Tack för att Ni frågar. :D

Vet. tittade på henne i båder skritt och trav. Gjorde även böjdprov och fick trava på det. Haltare var hon efter böjprov.

Vi röntgade och hittade inget på varken höfter eller knän bak. :) Så vet trodde att hon antagligen trappat snett och att hon blivit lite stel. Men att det tar lite tid innan det blir bra. Antiinflammatoriskt och vila i 3 v. är det som gäller och sedan återbesök.
 
Japp! :D Men nu får vi en härlig tid med en valp som ska vila i 3 v. :crazy: Det kommer bli mkt hjärngympa på henne om vi ska få en lugn stund. Hua..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 107
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Satte den här under ryttarhälsa i och med att det handlar mer om mig, ägaren, än om hästen. Och måste även börja med att jag vet att jag...
2
Svar
27
· Visningar
3 403
Senast: purity_666
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 689
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
10 560
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp